Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، محمدمهدی فاتح در نشست خبری به مناسبت آغاز سال تحصیلی به میزبانی دانشگاه صنعتی شاهرود ضمن بیان اینکه در شرایطی که برخی دانشگاه‌های سطح کشور با عدم استقبال دانشجویان مواجه هستند، ولی در این دانشگاه برای سال تحصیلی جدید ۱۰ درصد رشد داشت، بیان کرد: در مقطع کارشناسی یک هزار و ۱۷۳ دانشجو تاکنون ثبت‌نام کردند و با توجه پایان یافتن ثبت نامی‌ها در مقطع ارشد و دکتری به ترتیب ۷۶۰ و ۱۰۷ دانشجو وارد این دانشگاه شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بابیان اینکه در دانشگاه صنعتی شاهرود نسبت کارمند به هیئت‌علمی ۸۱ صدم درصد است، افزود: در این دانشگاه نسبت سرانه دانشجو به استاد ۲۶ به یک، سرانه مقاله علمی پژوهشی ۲.۶ درصد گزارش شد که این آمار‌ها نشان می‌دهد نسبت به برنامه‌های مصوب جلوتر هستیم.
رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود بابیان اینکه این دانشگاه با مأموریت توسعه، آموزش، پژوهش و فناوری در حال فعالیت است، اظهار کرد: این رویه رویکرد دانشگاه برای حفظ استقلال خود به شمار می‌رود، زیرا دارای هیئت‌امنای مستقل، هیئت ممیزه و هیئت جذب مستقل است و این دانشگاه به‌صورت مستقل اداره می‌شود.
فاتح ضمن بیان اینکه این دانشگاه با بیش از ۲۰۰ سازمان ملی و شرکت بزرگ قرارداد علمی دارد، تصریح کرد: سال گذشته با حضور وزیر علوم و وزیر نفت قرارداد همکاری دانشگاه با وزارت نفت پیرامون حوزه اکتشاف با شرکت ملی نفت ایران به امضا رسید و این به معنای گام نهادن دانشگاه در حل مشکلات کشور است.
وی با تاکید بر اینکه به رشد قابل‌توجهی در تولید علم دست‌یافته‌ایم، گفت: مقالات آی. اس. آی طی سال ۲۰۱۷ به ۵۱۳ مقاله رسید که احتمال می‌دهیم تا پایان سال میلادی به ۷۰۰ مقاله برسد که درواقع بالای دو مقاله برای هر هیئت‌علمی در این دانشگاه جای بسی تقدیر است.
رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود بابیان اینکه این دانشگاه در سال ۹۶ به همراه ۵۳ دانشگاه دیگر در جمع مؤثرترین جهان قرار گرفت، ابراز داشت: یکی از اعضای هیئت‌علمی این دانشگاه توانست عنوان دانشمند یک درصد برتر جهان را کسب کند که با توجه به بسترسازی‌های انجام‌شده افزایش حضور این چهره‌ها در مراکز معتبر دنیا دور از انتظار نخواهد بود.
فاتح ضمن بیان اینکه دانشگاه صنعتی شاهرود پنج طرح نیمه‌تمام شامل اجرای فاز دوم ورزشگاه آزادی، خوابگاه خواهران، پژوهشکده اتوماسیون و هوش مصنوعی، دانشکده کشاورزی و دانشکده برق در این دانشگاه وجود دارد، اظهار کرد: تکمیل آن‌ها نیازمند تأمین اعتبارات لازم خواهد بود که با توجه به اینکه برخی از آن‌ها از منابع سفر ریاست جمهوری برای تکمیل این پروژه‌ها منظور شده است انتظار می‌رود با تخصیص آن‌ها از سوی نهاد‌های ذی‌ربط بتوانیم گام مؤثرتری در راستای خدمت به پیشرفت کشور برداریم.
وی بیشترین دغدغه این دانشگاه را تأمین خوابگاه مجهز برای دانشجویان دانست و گفت: در حال حاضر دو هزار و ۷۷۶ دانشجو در خوابگاه‌های ملکی و یک هزار و ۱۴۶ نفر در خوابگاه‌های خودگردان اسکان داده شده‌اند که با اضافه شدن خوابگاه عظیما به این مجموعه درمجموع یک‌هزار تخت خوابگاهی برای دانشجویان اضافه‌شده است.
رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود بابیان اینکه خوابگاه خواهران دانشجویان تحصیلات تکمیلی با زیربنای چهار هزار و ۷۰۰ مترمربع و چهار طبقه در حال ساخت است، ابراز داشت: با توجه به اینکه برای این پروژه ردیف دولتی منظور نشده است لذا جمعی از اساتید دانشگاه با عنوان خیر و با پرداخت نیمی از حقوق خود وارد این پروژه شدند لذا برای بهره‌برداری کامل از آن تا پایان سال قطعاً ورود وزارت علوم ضروری است.
فاتح بابیان اینکه سند تک‌برگی برای زمین‌های واگذارشده دانشگاه یکی از درخواست‌های دانشگاه به مسکن و شهرسازی و استانداری است، تصریح کرد: ۱۲ میلیارد ریال به‌صورت اوراق قرضه به شهرداری داده شد تا این زمین‌ها وارد حوزه شهر شوند لذا با توجه به اینکه همه مدارک این زمین‌ها شامل قرارداد‌ها و پایان کار آماده است انتظار می‌رود این دو نهاد به دانشگاه کمک کنند تا بتوانیم اسناد مالکیت را دریافت کنیم.
وی افزود: کنترل سیستم‌های حرارتی، برودتی، پسماند، میزان مصرف کاغذ و اقلام مصرفی، سیستم‌های روشنایی و فرهنگ‌سازی در توسعه انرژی‌های نو بخشی از اقدامات صورت گرفته دانشگاه پیرامون مدیریت سبز محسوب می‌شود که با هزینه کرد نه چندان زیاد با اجرای این الگو‌ها توانستیم اثبات کنیم که این طرح‌ها عملیاتی است.
رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود بابیان اینکه شعار این دانشگاه حرکت به‌سوی کارآفرینی است، ابراز داشت: با توجه به اینکه طبق آمار کشوری ۲۵ درصد بیکاران را فارغ‌التحصیلان جامعه شامل می‌شود لذا این دانشگاه با برگزاری ۱۸ کارگروه تخصصی و تشکیل اتاق‌های فکر و همایش‌های مختلف کوشید تا توانمندسازی دانشجویان را در دستور کار خود قرار دهد.
فاتح در ادامه تصریح کرد: مرکز رشد دانشگاه با پارک علم و فناوری به‌صورت مشترک ایجاد و ۱۴ شرکت فناور در آن مستقر شد، اما دانشگاه از این رهگذر نمی‌تواند همه فارغ‌التحصیلان را مشغول به کار کند و این مهم مطلبد تا نهاد‌های دیگر نیز به این قضیه ورود جدی‌تری را داشته باشند.
وی افزود: منابع مالی دانشگاه از طریق دانشجویان شبانه، قرارداد‌های پژوهشی، اماکن در اختیار بخش خصوصی و سپرده‌های دانشگاه تأمین می‌شود که علیرغم تخصیص ۷۰ درصدی به‌جای ۱۰۰ درصدی با رشد نسبی ۱۰ درصدی مواجه بودیم که چندان چشمگیر نیست، ولی با همه این تفاسیر این دانشگاه توانسته گلیم خود را از آب خارج و بهترین خدمات را به شهر ارائه کند.

منبع: بسیج نیوز

کلیدواژه: شاهرود دانشگاه صنعتی شاهرود نشست خبری دانشگاه کارآفرین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۳۸۴۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه آزاد رودهن و شرکت صنعتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن و شرکت توسعه آزاد پاسارگاد در راستای تسریع در اجرایی و عملیاتی شدن پروژه ساخت مسکن برای کارکنان و اعضای هیئت علمی دانشگاه، استفاده از ظرفیت‌های موجود در مراکز رشد و سرا‌های نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی در جلسه‌ای با حضور رئیس و معاونان این واحد دانشگاهی، مدیرعامل شرکت توسعه آزاد پاسارگاد (شتاپ) و مدیران شرکت‌های فناور در حوزه صنعت ساختمان به امضا رسید.

فریده دوکانه‌ای‌فرد رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن در این جلسه با معرفی ظرفیت‌های مرکز رشد این واحد دانشگاهی اظهار کرد: این مرکز رشد با مجوز ۷۰ درصدی در صنعت ساختمان و فناوری نوین و مصالح ساختمانی در این حوزه با استفاده از ظرفیت‌های علمی و گروه‌های متخصص متقاضی استقرار در مرکز رشد، در پرورش و رشد کسب‌وکار‌ها در زمینه تولید و تجهیز ساختار صنعت ساختمان با الگوی جامع و با بهره‌گیری از تحقیقات روزآمد با وجود فضا‌های کارگاهی به‌منظور راه‌اندازی خط تولید از مزیت‌های این مجموعه و افزایش فعالیت‌های ساختمانی تأثیر بسزایی داشته است.
به گزارش آنا، در پایان از شرکت‌های مستقر در مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن مزرعه آموزشی کولیک بازدید شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • همایش استانی روز فیزیک در دانشگاه صنعتی اصفهان + فیلم
  • واحد صنعتی بزرگ فروسیلیس خاورمیانه در دامغان افتتاح شد
  • معاون وزیر علوم: افزایش تقلب در کنکور ناشی از توسعه فناوری است
  • اعتبار دانشگاه صنعتی شاهرود ۲۷ درصد بیشتر شد
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه آزاد رودهن و یک شرکت صنعتی
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه آزاد رودهن و شرکت صنعتی
  • رشد 28 درصدی واحدهای صنعتی دانش بنیان چهارمحال و بختیاری
  • شرکت دانشجویان نُخبه اصفهان در طرح مهارت‌پرور رفعت
  • رشد ۲۸ درصدی واحد‌های صنعتی دانش بنیان چهارمحال و بختیاری
  • ارتقای رتبه علمی اعضای هیئت علمی تغییر می‌کند