Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-18@01:38:45 GMT

با فواید شنا آشنا شوید

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۳۸۶۲۵

با فواید شنا آشنا شوید

ورزش‌های آبی بسیار برای بدن مفیدند، یکی از محبوب‌ترین این ورزش‌ها شناست. شنا باعث ورزیده شدن ماهیچه‌های بدن می‌شود و دستگاه تنفسی را بهبود می‌بخشد.

شنا کمترین آسیب دیدگی را در ورزشکاران ایجاد می‌کند. شنا یکی از ورزش‌های محبوب در دنیاست. بر خلاف ورزش‌های دیگر، شنا ابتدا برای امنیت و پس برای اهداف ورزشی و رقابت آموزش داده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شنا، هماهنگی اعضای بدن را بالا می‌برد و شرایط فیزیکی بدن را بهبود می‌بخشد.

مربیان شنا برای آماده کردن شناگران برنامه‌های تمرینی دارند، این برنامه‌ها کارایی ورزشکاران را به بالاترین سطح می‌رسانند، سطح آمادگی فیزیکی آن‌ها را بالا می‌برند و شناگران را تشویق می‌کنند تا رویکرد مثبتی نسبت به موفقیت‌های خود داشته باشند.


شنا برای آرام کردن بدن مناسب است و می‌توان پس از ساعت‌ها کار به آن پرداخت. شنا ورزشی است که نسبت به ورزش‌های دیگر کمتر آسیب دیدگی به وجود می‌آورد نمونه‌های کمردرد، شکستگی و ضربات وارده در این ورزش کمتر است.

این ورزش ماهیچه‌های بدن را ورزیده می‌کند. این ورزش برای قلب و عروق بسیار مفید است. با انجام نیم ساعت شنا می‌توان به میزان ۲۶۰ کالری انرژی سوزاند. انجام ۲ تا ۳ نوبت شنا در هفته همراه با رژیم غذایی می‌تواند به کاهش وزن کمک کند.

شنا برای ریه‌های بسیار مفید است و دستگاه تنفس را کنترل می‌کند.

باید اشاره کرد که انجام شنا برای همه امکان‌پذیر است و حتی کسانی که معلولیت دارند می‌توانند آن را انجام دهند.


منبع: isna.ir

منبع: پارسینه

کلیدواژه: شنا فواید شنا سلامت ریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۳۸۶۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ده سرمایه‌گذاری هماهنگ برای توسعه اقتصاد ورزش

به گزارش جام جم آنلاین از گرگان اکنون بسیاری از رشته‌های ورزشی چه در شکل قهرمانی و چه به شکل تفریحی در جامعه عمدتا به صورت تجاری سازماندهی می‌شوند. بدین صورت که ورزشکاران در ورزشهای حرفه‌ای در ازای شرکت در تمرینات ورزشی و انجام مسابقات یا انجام نمایشهای ورزشی حقوق و پاداش دریافت می‌کنند و پرداخت  این حقوق و پاداش ممکن است به شکل دستمزد، پرداخت هزینه‌ها، پرداخت مخارج شخصی و یا هر شکل مناسب دیگر انجام پذیرد.

تا قبل از سال ۱۹۷۰ هرگز تصور نمی‌رفت که ورزش با اقتصاد جامعه تا این حد پیوند خورده باشد اما اکنون توسعه و گسترش ورزش بدون محاسبات دقیق اقتصادی، تجاری و بالاخص توجه به جوانب متفاوت بازاریابی امکان‌پذیر نیست.

توسعه ورزش در شرایط کنونی به عوامل زیر بستگی دارد:

الف: حمایت صاحبان و مالکان سرمایه و شرکتهای تجاری و صنعتی از تشکیل تیم‌های ورزشی و حضور آنها در مسابقات.

ب: برگزاری لیگ‌ها و مسابقات ورزشی به منظور کسب درآمد حاصل از فروش مستقیم بلیط به تماشاچیان و جذب تماشاچبان بیشتر به ورزشگاهها.

ج:  انعقاد قراردادهای مالی با رسانه‌های گروهی به ویژه تلویزیون و پخش رویدادها و مسابقات ورزشی به منظور جلب حمایتهای اقتصادی و اجتماعی.

باید توجه داشت چنانچه فعالیتهای ورزشی به مثابه یک صنعت در جامعه تلقی شود، اثرات مثبت و سودمند آن در اقتصاد و تولید جامعه مشاهده خواهد شد. در جریان تحقیقی در دوازده کارخانه بزرگ تولیدی که در فرایند آن روزانه برنامه‌های ورزشی مناسب در زمان نیم ساعت به اجرا در آمد، مشاهده شد که کارگران انگیزه و اشتیاق بیشتری برای انجام کار داشتند. ضرورت ساختن فضاهای ورزشی در کنار کارخانجاتی که بیشتر از یکصد نفر پرسنل دارند، امری اجتناب‌ناپذیر است و اعتقاد بر این است که برنامه‌های تربیت بدنی و فعالیتهای ورزشی چنانچه به صورت صحیح و اصولی بر اساس نیازهای واقعی شرکت‌کنندگان ارائه شود برای جامعه نوعی سرمایه‌گذاری اساسی به شمار خواهد آمد که در زمینه منابع انسانی انجام می‌شود.

متخصصان علم اقتصاد سرمایه را به دو قسمت تقسیم‌بندی می‌کنند: سرمایه فیزیکی (مادی) و سرمایه انسانی. سرمایه انسانی به عنوان یک عامل تولیدی که خود نیز تولید شده و محصولی از سرمایه‌گذاری است، جزئی از مفهوم کلی سرمایه در جامعه را تشکیل می‌دهد. مهارتها، ظرفیتها و توانایی‌هایی که یک فرد چه در زمینه تخصصی حرفه خویش و چه در سایر زمینه‌های اجتماعی دریافت می‌دارد و یا تحصیل می‌کند جزو سرمایه‌های انسانی محسوب می‌شود. فعالیتهای ورزشی مناسب در بهبود کیفیت نیروی انسانی در جامعه نقش موثر و عمده دارد و توسعه ورزش موجب بهره‌وری بیشتر در تولید می‌شود.

باید گفت با عنایت به کارکردهای مثبت و شایسته ورزش در جامعه باید سرمایه‌گذاری‌های هماهنگ، مناسب و  متناسب با نیازها همگام با سایر برنامه‌های اقتصادی- اجتماعی در بخشهای زیر انجام شود:

۱- سرمایه‌گذاری در احداث و توسعه اماکن و فضاهای ورزشی قهرمانی و تفریحی

۲- سرمایه‌گذاری در ارائه خدمات ورزشی

۳- سرمایه‌گذاری در ساختن آزمایشگاههای طب ورزشی و ارائه خدمات درمانی و پزشکی

۴- سرمایه‌گذاری خاص برای صادرات کالاها و خدمات ورزشی

۵-  سرمایه‌گذاری در بخش تحقیقات بنیادی و کاربردی در زمینه‌های مختلف علوم ورزشی

۶- سرمایه‌گذاری در تربیت و آموزش نیروهای انسانی متخصص و تربیت مربی در زمینه ورزشی

۷-  سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و دولتی در تولید  و تجارت لوازم و کالاها و تجهیزات ورزشی

۸-  سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و دولتی در توسعه باشگاههای ورزشی و توسعه ورزش به عنوان یک صنعت سودآور در جامعه

۹- سرمایه‌گذاری برای ایجاد اشتغال مستقیم و غیرمستقیم با رونق گردشگری و توسعه بازارهای محلی از طریق حوادث ورزشی

۱۰- سرمایه‌گذاری و توسعه در زمینه رسانه‌های ورزشی

دیگر خبرها

  • فواید بی‌نظیر ریواس
  • با فواید غنی زردچوبه و دانه چیا آشنا شوید
  • ریواس کجا می‌روید؟ چند است؟ فواید ریواس چیست و چطور باید آن‎را خورد؟
  • سوم اردیبهشت تکلیف واگذاری استقلال و پرسپولیس مشخص می‌شود
  • تاثیر مستقیم ورزش بر فشار‌خون
  • ده سرمایه‌گذاری هماهنگ برای توسعه اقتصاد ورزش
  • طرح آمایش سرزمینی ورزش در کرمانشاه در حال انجام است
  • تعریف باجو از ستاره یوونتوس: باورنکردنی است
  • ۱۰ نکته برای کاهش استرس
  • ۱۰ نکته برای مدیریت استرس