Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@15:48:10 GMT

آغاز بهار علم و دانش در مدارس ملایر

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۳۸۶۵۴

آغاز بهار علم و دانش در مدارس ملایر

همدان- ایرنا- 37 هزار دانش آموز ملایری مهر تحصیلی را در مدارس آغاز کردند و با دلنشین ترین آهنگ زندگی «زنگ آغاز مدارس» به فصل فراغت تابستان و فاصله ها پایان دادند.

به گزارش ایرنا در آغازین روز سال تحصیلی 97-98 بار دیگر خاطره انگیزترین دوران زندگی برای دانش آموزان آغاز شد، شروعی که سرآغاز لبخندها و شادی های فرزندان مهرافروز و مستعد ایران زمین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فصل دیگری از پاییز با شور و نشاط دانش آموزان ملایری در مدارس شهر و روستا رقم خورد تا از هم اکنون در آغازی دیگر از بهار علم و دانش، تمرین خودباوری، اخلاق مداری، علم اندوزی، مشارکت پذیری و نگاهی توسعه نگر داشته باشند و بتوانند در این وادی تعلیم و تربیت برای خود، خانواده و کشورشان افتخار کسب کنند.
همزمان با آغاز مهر تحصیلی در سراسر کشور، 37 هزار دانش آموز ملایری در یک هزار و 264 کلاس درس در 238 مدرسه ساماندهی و شروع سال تحصیلی را آغاز کردند.
مدیر آموزش و پرورش ملایر روز یکشنبه در آیین نواختن زنگ آغاز سال تحصیلی 97-98 در دبیرستان دخترانه نمونه عشقی فرد ملایر اظهار داشت: بیش از 36 هزار دانش آموز در مدارس ملایر سال جدید تحصیلی را آغاز کردند که از این تعداد بیش از 18 هزار دانش آموز پسر و بیش از 17 هزار دانش آموز دختر است.
هادی سلگی افزود: کوچکترین مدرسه با 2 دانش آموز در یکی از روستاها و بزرگترین مدرسه با جمعیت 500 دانش آموز در ملایر سال تحصیلی جدید را آغاز کردند.
وی ادامه داد: سه هزارو 724 دانش آموز پایه اول ابتدایی نیز امسال نام نویسی و در مدارس ملایر شروع به تحصیل کردند که یک هزار و 798 دانش آموز دختر و یک هزار و 926 دانش آموز پسر هستند.
مدیر آموزش و پرورش ملایر با اشاره به اجرای مطلوب طرح مهر از اردیبهشت تا پایان شهریورماه گفت: تابستان امسال 2 هزار و 703 دانش آموز پایه نهم با فرآیند هدایت تحصیلی در پایه دهم ثبت نام شدند که این روند نسبت به سال گذشته مطلوب تر بود.
سلگی افزود: آموزش و پرورش در راستای اجرای سند تحول بنیادین، زمانی به اهداف عالی خود دست پیدا می کند که همکاری و هماهنگی لازم بین این نهاد و سایر دستگاه های اجرایی، نهادها و خانواده ها وجود داشته باشد.
وی بیان کرد: قرار نیست در مجموعه آموزش و پرورش تنها فرد متخصص پرورش و تربیت کنیم، بلکه علاوه بر تخصص، انسانیت و تعهد نیز باید مد نظر باشد.
معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر نیز با تبریک آغاز بازگشایی مدارس گفت: برای عبور از مشکلات و ساختن کشور نیاز به انسان های متخصص، مشارکت پذیر و متعهد داریم.
باب الله فتحی بر لزوم حرکت به سمت آموزش های کیفی تاکید کرد و اظهار داشت: انتظار ما از نظام آموزش و پرورش و مجموعه معلمان و مدیران این است که انسان های خوب، مسئولیت پذیر و متعهد تربیت کنند.
وی با تاکید بر لزوم آموزش حقوق شهروندی در مدارس، خطاب به دانش آموزان تاکید کرد: در کنار سایر فصول درسی خود تکالیف حقوق شهروندی را نیز بیاموزید.
فرماندار ویژه ملایر ادامه داد: دانش آموزان ما باید روحیه تعاملی بالا، مشارکت پذیری و همکاری داشته باشند و اخلاق مداری و تعهد را در کنار تخصص در خود تقویت کنند.
فتحی تحقق و پیشرفت در هر جامعه ای را در گرو وجود انسان های مسئولیت پذیر و شهروندان خوب و توانمند دانست و بیان کرد: هر فرد با استفاده از توان و ظرفیت بالای خود باید برای جامعه و آینده کشور مفید باشد و به سمتی برویم که بتوانیم حقوق شهروندی را رعایت کنیم.
وی ابراز امیدواری کرد: با بهره گیری از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، تلاش مسئولان، همدلی و همراهی مدیران و سختکوشی دانش آموزان بتوانیم به اهداف بلند انقلاب و نظام دست پیدا کنیم.
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی نیز حادثه تروریستی اهواز را بسیار تلخ و دردناک عنوان کرد و گفت: کشور ما امروز خار چشم دشمنان انسانیت شده است.
حجت الاسلام احد آزادیخواه بیان کرد: تمام مستبدان و مستکبران دنیا قسم خورده اند که حقوق بشریت را بگیرند و نگذارند هیچ انسانی به حقوق خود دست پیدا کند.
وی با بیان اینکه امنیت موجود در کشور را باید قدر بدانیم افزود: رئیس جمهوری ایران نیز روز گذشته (شنبه) در آیین رژه نیروهای مسلح امنیت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران را به رخ دنیا کشید.
سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس دهم با تبریک فرا رسیدن آغاز سال تحصیلی جدید و شروع حیات دوباره در مدارس گفت: باید بیش از گذشته زمینه رشد فکری و فرهنگی دانش آموزان و زیرساخت های آموزشی را فراهم شود.
حجت الاسلام آزادیخواه خطاب به دانش آموزان تاکید کرد: اگر سه عامل مهم ارتباط با خانواده، آموزشگاه و خداوند و معنویت را به عنوان سه ضلع مثلث تقویت و حفظ کنید، به طور قطع موفق می شوید.
وی تاکید کرد: دانش آموزان برای طی کردن پله های ترقی و موفقیت علاوه بر برقراری ارتباط نزدیک با والدین خود، با مربیان، مدیران و همکلاسی های خود نیز ارتباط گرم و صمیمی داشته باشد و همواره به خدا توکل و توسل جویند.
به گزارش ایرنا، 37 هزار دانش آموز ملایری همزمان با اول مهرماه آغاز بازگشایی مدارس، در 237 مدرسه این شهرستان سر کلاس درس حاضر شدند.
همچنین زنگ آغاز سال تحصیلی 97-98 با حضور امام جمعه ملایر و جمع کثیری از مسئولان این شهرستان در دبیرستان نمونه دخترانه حاج نعمت الله عشقی فرد نواخته شد.
7528/2087

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي بازگشايي مدارس آموزش و پرورش ملاير

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۳۸۶۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر تقویم آموزشی مدارس/ امسال مدارس از شهریور باز می‌شوند؟

به گزارش خبرآنلاین، تغییر تقویم آموزشی مدارس (زمان آغاز و پایان سال تحصیلی) از موضوعاتی است که دستخوش سیاست‌گذاری‌های متفاوت بوده است.

تسنیم نوشت: با وجود تجربه شکست‌خورده دهه ۷۰ برای آغاز سال تحصیلی از اول شهریورماه، یک‌بار دیگر این موضوع در دستور کار مجلس شورای اسلامی و وزارت آموزش و پرورش قرار گرفته است!

پیش از این بازگشایی مدارس از شهریور منجر به نارضایتی والدین و حتی کاهش میزان یادگیری دانش‌آموزان به‌دلیل گرمای هوا شده بود، در نهایت مجلس شورای اسلامی سال ۷۶ به موضوع ورود و با قانون‌گذاری زمان آغاز سال تحصیلی را از اول مهر ماه تعیین کرد.

هم‌اکنون پرونده این موضوع یک بار دیگر باز شده است اما باید به این نکته مهم دقت کرد که بازگشایی مدارس تمام کشور از اول شهریور ماه قطعاً باعث ایجاد مشکلاتی برای والدین، دانش‌آموزان و معلمان و در نهایت نارضایتی آنها خواهد شد ازاین‌رو در صورت تصویب باید آن را برای مناطق خاصی از کشور اجرا کرد.

در همین ارتباط موسی‌الرضا کفاش؛ معاون دبیرکل شورای‌عالی آموزش و پرورش درباره تغییر زمان آغاز و پایان سال تحصیلی گفت: موضوع تقویم آموزشی مدارس سال‌هاست که مطرح بوده است و اقلیم‌های مختلف در کشور با تفاوت دمای بسیار، بازنگری در تقویم آموزشی مدارس را مطرح کرده‌اند.

وی افزود: سال ۷۶ مجلس شورای اسلامی در مصوبه‌ای، زمان بازگشایی مدارس سراسر کشور را اول مهر، پایان سال تحصیلی را پایان اردیبهشت و زمان برگزاری امتحانات را خرداد ماه تعیین کرد و وزارت آموزش و پرورش مکلف به رعایت مصوبه مجلس به‌عنوان قانون کشور است.

کفاش ادامه داد: اخیراً ۲۷ نفر از نمایندگان مجلس، طرحی را برای مدیریت زمان آموزش و تغییر تقویم آموزشی در کشور ارائه کرده‌اند، این طرح در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده است.

معاون دبیرکل شورای‌عالی آموزش و پرورش گفت: طرحی که نمایندگان مجلس ارائه کردند و در شورای‌عالی آموزش و پرورش بررسی و تأیید شد، چندین بند دارد که در یک بند به زمان آغاز و پایان سال تحصیلی اشاره می‌کند همچنین اختیاراتی به شورای‌عالی آموزش و پرورش استان‌ها، مناطق آموزش و پرورش و مدارس برای تصمیم‌گیری درباره شناور شدن آغاز و پایان سال تحصیلی، برنامه هفتگی و تعطیلات فصلی ارائه می‌کند.

امسال مدارس از شهریور باز می‌شوند؟

وی در پاسخ به این پرسش که «آیا در ۱۴۰۳ زمان آغاز سال تحصیلی از اول شهریور است؟» افزود: این طرح فعلاً در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصویب شده است و باید در صحن علنی مجلس نیز تصویب شود بنابراین فعلاً نمی‌توانیم بگویم که زمان بازگشایی مدارس تغییر کرده است.

کفاش در پاسخ به این پرسش که «آیا ممکن است در سال‌های آینده زمان آغاز سال تحصیلی تغییر کند و به شهریور منتقل شود؟»، ابراز کرد: آغاز سال تحصیلی از شهریور در قالب چارچوبی است که شورای‌عالی آموزش و پرورش باید آن را تصویب کند و این احتمال وجود دارد که سال تحصیلی زودتر آغاز شود.

معاون دبیرکل شورای‌عالی آموزش و پرورش درباره اینکه «آغاز سال تحصیلی از مهر ماه به‌عنوان یک نوستالژی در اذهان شهروندان حک شده است، علاوه بر این تغییر زمان آغاز سال تحصیلی ممکن است خانواده‌ها را دچار مشکل کند.»، گفت: تغییر تقویم آموزشی به‌دلیل اقلیم‌های متفاوت در کشور مطالبه آموزش و پرورش است از سوی دیگر سال‌هاست شهروندان زمان آغاز سال تحصیلی را از مهر ماه می‌دانند، این موضوعات در تصمیم‌گیری و تدوین چارچوب‌ها مدنظر خواهد بود و با در نظر گرفتن تمام مسائل به‌دنبال شناور بودن زمان آغاز سال تحصیلی هستیم.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896694

دیگر خبرها

  • «تک ماده» برای ۴ درس؛ کمک به دانش‌آموز یا پوشاندن ضعف آموزش در مدارس؟/ «کاهش معدل از سخت‌تر شدن سوال‌ها نیست از کاهش سطح آموزشی است»
  • فردا؛ آخرین مهلت ثبت‌نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه دولتی
  • تغییر تقویم آموزشی مدارس؛ امسال مدارس از شهریور باز می‌شوند؟
  • تغییر تقویم آموزشی مدارس/ امسال مدارس از شهریور باز می‌شوند؟
  • آغاز سال تحصیلی از مهر به شهریور تغییر می‌کند؟!
  • شرایط ثبت نام در آزمون های ورودی مدارس/ آخرین مهلت ثبت‌نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه دولتی
  • شرایط ثبت در آزمون های ورودی مدارس/ آخرین مهلت ثبت‌نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه دولتی
  • تغییر زمان شروع ثبت سفارش کتاب‌های درسی
  • ماجرای به تعویق افتادن سفارش کتاب‌های درسی چیست؟
  • آغاز طرح رایگان فلورایدتراپی دانش آموزان در مراغه