Web Analytics Made Easy - Statcounter

سردار محمد عبدالله پور، فرمانده سپاه قدس استان گیلان در گفت وگو با ایکنا از گیلان، دفاع مقدس را مرهون شهدا، جانبازان، آزادگان و همه رزمندگان دانست و اظهار کرد: زمانی که انقلاب اسلامی به وقوع پیوست، دنیا به دو بخش سلطه گر و سلطه پذیر تقسیم شده بود.

وی با بیان اینکه ملت ایران به رهبری امام خمینی(ره) یک نظام سلطه گریز را شکل دادند، تصریح کرد: این نظام جدید حاضر نبود زیر بار ظلم برود و لذا در مقابل نظام سلطه مقاومت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دشمنان وقتی دیدند یک ملت چنین کار بزرگی را انجام داده، تصمیم به مقابله و اعمال فشار گرفتند و دفاع مقدس یکی از این فشارها بود.

فرمانده سپاه قدس گیلان، دفاع مقدس را فقط تاریخ ندانست و افزود: دفاع مقدس چراغ راه آینده ماست و اگر دفاع مقدس را گرامی بداریم می توانیم راه آینده خودمان را پیدا کنیم، زیرا در دفاع مقدس فهمیدیم که انسان می تواند مظلوم باشد و با مظلومیت حق خودش را از ستمگران بگیرد.

سردار عبدالله پور، یکی از آموزه های دفاع مقدس را مقاومت و ایستادگی دانست و گفت: در دفاع مقدس دریافتیم که راه صدور انقلاب مقاومت و ایستادگی است. امروز مقام معظم رهبری از دفاع مقدس تعبیر به گنج فرمودند و لذا گنجینه دفاع مقدس برای همیشه قابل استفاده است و جا دارد در هر زمان و در هر مکان از دفاع مقدس یاد کنیم.

وی پیروزی را در گرو ایمان به خدا و آرمان های الهی دانست و خاطرنشان کرد: امروز اگر می خواهیم راه خودمان را درست پیش ببریم، حتما باید دائما دفاع مقدس مقابل دیدگان ما باشد تا راه را گم نکنیم.

فرمانده سپاه قدس گیلان، با اشاره به همکاری غیر مستقیم بیش از 70 کشور با نظام سلطه در جنگ رژیم بعثی عراق علیه ایران، عنوان کرد: دشمنان فهمیدند اگر تفکر انقلاب گسترش پیدا کند، نظام سلطه در دنیا به چالش کشیده خواهد شد و لذا می خواستند با یک کار نظامی جلوی صدور را بگیرند، اما خون بحقی که از شهدای ما برای پاسداری از انقلاب ریخته شد، چنان اثرگذار شد که انقلاب را با دفاع مقدس می شناسند.

وحدت ملت عامل پیروزی در دفاع مقدس بود

سردار عبدالله پور ادامه داد: کشورهای منطقه متوجه شدند می توان در مقابل دشمن ایستاد و امروز شاهد این ایستادگی در کشورهای منطقه هستیم. یمن چندین سال است که با الگوگیری از ملت ایران و با دستان خالی مقاومت می کند و عراق، سوریه و لبنان نیز همین راه را می روند. دشمن از همین می ترسید و اگر در جنگ تحمیلی شکست بر ما تحمیل می شد، این الگو از بین می رفت، اما علی رغم اینکه همه در مقابل ایران دست به دست هم داده بودند، ثابت کردیم می توانیم و با مقاومت خودمان ملت های منطقه را بیدار کردیم.

وی با بیان اینکه نظام سلطه می خواست جنگ طولانی شود تا نگذارد ما پیروز شویم، تصریح کرد: به لطف الهی و با تلاش رزمندگان به پیروی از حضرت امام پیروز شدیم. در واقع رهبری الهی امام خمینی(ره) چنان بر همه ارکان دفاع اعم از رزمندگان و پشتیبانی اثرگذاشت که می توان آن را یکی از عوامل موثر پیروزی در دفاع مقدس دانست.

فرمانده سپاه قدس گیلان، وحدت ملت را دومین عامل پیروزی در دفاع مقدس دانست و متذکر شد: ما از اهل سنت، ارامنه، زرتشتیان و شیعیان شهید داشتیم و از همه اقشار اعم از روحانی، معلم، دانش آموز، بازاری، خبرنگار و... در جبهه حضور داشتند لذا با وحدت توانستیم دشمن را شکست دهیم. ما توانستیم هشت سال در مقابل یک جنگ همه جانبه مقاومت و ایستادگی کنیم و نظام سلطه را به ستوه بیاوریم. بی تردید این مقاومت و ایستادگی برگرفته از معارف قرآنی است.

وی وجود هشت هزار شهید را بزرگترین سند نقش آفرینی گیلانیان در دفاع مقدس دانست و اضافه کرد: استان هایی که به نسبت نزدیکتر به مناطق مرزی بودند، به اندازه گیلان شهید ندادند. کمک های هزار کامیونی و شرکت در عملیات های کربلای 2، 4، 5 و 5، نصر 4 و 8 و والفجر 10 گوشه ای از شاهکار بی بدیل رزمندگان گیلانی در قالب لشکر قدس است. امروز بیش از 22 هزار جانباز و 2 هزار و 700 آزاده داریم که نشان دهنده ولایتمداری مردم گیلان است.

ارادت مردم ما به امام حسین(ع) پایان ناپذیر است

سردار عبدالله پور، با بیان اینکه امنیت و دفاع از کشور همواره اولویت سپاه پاسداران بوده، هست و خواهد بود، خاطرنشان کرد: امروز چنان امنیتی در کشور به وجود آمده که اگر همه دشمنان دست به دست هم دهند قادر نیستند به کشور ما آسیبی برسانند. 22 گردان امام حسین(ع)، 72 گردان بیت المقدس و 6 گردان امام علی(ع) آموزش دیده  و سازمان دهی شده اند.

فرمانده سپاه قدس گیلان، با اشاره به فعالیت سپاه در حوزه فرهنگی، یادآور شد: 2 هزار پایگاه محلات در مساجد استان داریم که در قالب طرح «صالحین» با محوریت مسجد به مقابله با هجمه های دشمن در جنگ نرم می پردازند. سپاه در حوزه محرومیت زدایی نیز سال گذشته موفق شد با کمک مردم و کمیته امداد یک هزار واحد مسکن برای مددجویان احداث کند. در این راستا نشان دادیم که با نگاه جهادی و حداقل هزینه می توانیم بسیاری از مشکلات را حل کنیم.

وی سدسازی و احداث پل های بزرگ، بزرگراه ها و فازهای پالایشگاهی و پتروشیمی را از دیگر اقدامات سپاه دانست و گفت: در حوزه امنیت غذایی نیز طرح «همگام با کشاورزی» را با همکاری جهادکشاورزی آغاز کردیم لذا نمی توان جایی از انقلاب را پیدا کرد که مجموعه سپاه در آن نقش آفرین نباشد. در واقع سپاه مردم را سازماندهی می کند تا در مواقع لزوم به انقلاب و نظام کمک کنند.

سردار عبدالله پور، با بیان اینکه ارادت مردم ما به امام حسین(ع) پایان ناپذیر است، اظهار کرد: اگر توانستیم در دفاع مقدس بر همه مشکلات فائق آییم، به خاطر عشقی بود که نسبت به امام حسین(ع) داشتیم و شب قبل از عملیات ها روضه ابا عبدالله می خواندیم. علی رغم بمباران دشمن در فضای مجازی علیه عاشورا، شاهد حضور همه اقشار مردم به ویژه جوانان در مراسمات عزاداری بودیم و لذا نمی توان فرهنگ عاشورا را از این ملت گرفت.

تدارک بیش از 570 ویژه برنامه هفته دفاع مقدس در گیلان

وی پایداری ملت را حاصل استفاده از فرهنگ حسینی دانست و افزود: فرهنگ عاشورا و ظلم ستیزی امام حسین(ع) با فرهنگ ملت ما عجین شده است و مادامی که این فرهنگ را داریم، شکست ناپذیر هستیم.

فرمانده سپاه قدس گیلان، تجارت دفاع مقدس را بی حد و نیازمند پژوهش، تحقیقات و واکاوی دانست و گفت: از طریق دفاع مقدس توانستیم به قدرت موشکی دست پیدا کنیم و همان توپخانه های کوچک سپاه در جبهه امروز به موشک هایی تبدیل شده که با آنها انتقام خون ملت را از گروه های تروریستی و ضد انقلاب می گیریم. متاسفانه لایه های پنهان دفاع مقدس هنوز ناگشوده مانده است.

سردار عبدالله پور، با بیان اینکه ایمان به خدا ما را در همه عرصه ها پیروز می کند، یادآور شد: سپاه در تربیت نسل جوان خودش خیلی موفق عمل کرده و امروز شهدای مدافع حرم تجلی آمیختگی تربیتی شهدای دهه 60 با شهدای دهه 90 است. سپاه برای تربیت نیروها در ابعاد عقیدتی، سیاسی، فرهنگی و نظامی هیچ حدی ندارد و دائما در حال آموزش به روز نیروها هستیم. همچنین در حوزه خانواده و سبک زندگی که امروزه مورد هجمه دشمنان قرار گرفته، برنامه داریم.

وی از تدارک بیش از 570 ویژه برنامه هفته دفاع مقدس در گیلان خبر داد و خاطرنشان کرد: رزمایش فرهنگی «ستارگان درخشان» از 2 مهر به مدت 10 شب با محوریت عملیات شکست حصر آبادان با نگاه به چهل سالگی انقلاب و نقش گیلانیان در پیروزی انقلاب و دفاع مقدس در دهده مقاومت رشت اجرا می شود. همچنین تجلیل از شهدای سرباز، اعزام گروه های جهادی، دیدار با خانواده شهدا، رونمایی از کتاب شهید مدافع حرم «محمد اتابه» و تجلیل از بانوان رزمنده از دیگر برنامه هاست.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۳۸۷۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست علمی « انقلاب اسلامی، ارتش و دفاع مقدس »

نشست علمی « انقلاب اسلامی، ارتش و دفاع مقدس »

دیگر خبرها

  • کامرون به نتانیاهو: سپاه را به عنوان نهاد تروریستی شناسایی نمی‌کنیم
  • گرامیداشت فرزندان گلکون کفن ۲ شهرستان گیلان
  • نشست علمی « انقلاب اسلامی، ارتش و دفاع مقدس »
  • انتشار صد عنوان کتاب در مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس
  • دیدار با جانبازان دفاع مقدس در میبد
  • به زودی پیروزی جبهه مقاومت و شکست رژیم صهیونیستی را جشن می‌گیریم
  • سردار حسن‌زاده: جشن بزرگ پیروزی جبهه مقاومت و شکست رژیم صهیونیستی بیش از هر زمانی نزدیک است.
  • نقش پادگان دژ در دفاع از خرمشهر و حماسه مقاومت
  • ارتش در کنار سپاه، دژ مستحکم صیانت از کشور و انقلاب است
  • مقاومت اسلامی برای دفاع از کیان اسلام برخاسته است