Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ايتنا»
2024-03-19@14:06:03 GMT

اینترنت دوقطبی؟

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۳۸۷۹۱

اینترنت دوقطبی؟

ایتنا - مدیر اسبق اجرایی گوگل به‌تازگی برآورد کرده که اینترنت در طول یک دهه آینده به دو قسمت آمریکایی و چینی تبدیل خواهد شد.

اریک اشمیت - مدیر اسبق اجرایی ارشد گوگل - که قبل از آن مدیریت شرکت مادر آن یعنی آلفابت را نیز برعهده داشت، به تازگی در مصاحبه و گفت‌وگویی با شبکهCNBC عنوان کرده است که تا سال ۲۰۲۸ میلادی، شبکه جهانی اینترنت به دو بخش تقسیم خواهد شد که یکی از آن‌ها توسط ایالات متحده آمریکا و دیگری توسط چین هدایت خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به نظر می‌رسد که تقابل و جنگ تجاری میان چین و آمریکا به حوزه فناوری ارتباطات و تکنولوژی نیز کشانده شده و شرکت‌های فعال در این زمینه را نیز به زودی درگیر خود خواهد کرد.
به گزارش ایتنا از ایسنا، تحلیلگران فعال در حوزه فناوری اخیرا هشدار داده بودند که اینترنت و خدمات اینترنتی در جهان به شدت به سمت دوقطبی شدن درحال پیشروی است که این امر درنهایت می‌تواند به ضرر بسیاری از کاربران جهانی تمام شود و آینده جهان را به سمتی که نباید هدایت کند.

دوقطبی شدن اینترنت بدان معناست که برخی از اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های اینترنتی که ازسوی شرکت‌های توسعه‌دهنده چینی منتشر می‌شوند، قابلیت‌های مشابه و در عین حال متفاوتی را با اپلیکیشن‌های توسعه‌یافته توسط شرکت‌های آمریکایی ارائه خواهند داد و توسط برخی کشورها نظیر چین، نظارت شدیدی برروی محتوای اینترنت و فعالیت اپلیکیشن و سرویس‌های مختلف  وجود دارد و برخی دیگر از کشورهایی که از کنترل و نظارت شدید بر محتوای اینترنت استقبال می‌کنند، در جبهه اینترنت چینی قرار خواهند گرفت.

این درحالیست که ایالات متحده آمریکا آزادی بیش‌تری را برای فضای مجازی و سرویس‌های اینترنتی قائل شده است و به کشورهایی که از این سرویس‌ها بهره می‌برند، سرویس‌های موردنظر خود را ارائه می‌دهد و کشورهایی با سیاست فضای مجازی آزاد در جبهه آمریکایی این تقابل و دوقطبی شدن قرار می‌گیرند.
وی در ادامه سخنانش افزود: به نظر می‌رسد کاربران و مردم نیز در این دوقطبی شدن اینترنت چاره و انتخاب درستی نخواهند داشت چراکه به‌طور مستقیم تحت تاثیر سیاست‌گذاری‌های کشور محل سکونت خود، قرار خواهند گرفت، بنابراین نمی‌توانند فضای آزادانه و یا کنترل محتوای اینترنت مورد استفاده را خود انتخاب کنند.  

منبع: ايتنا

کلیدواژه: اینترنت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۳۸۷۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرویس غیراستاندارد یخچال، ۳ نفر را راهی بیمارستان کرد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، شارژ و سرویس غیراستاندارد یخچال در یک منزل مسکونی واقع در خیابان خرمشهر منجر به انفجار و مصدومیت و سوختگی ۳ نفر شامل مالک، سرویس کار و فرزند ۱۳ ساله وی شد.   با اعلام این حادثه به سامانه ۱۲۵ نسبت به اعزام ۲ کد خودرو از ایستگاه شماره ۷ به محل حادثه اقدام شد و آتش نشانان به محض رسیدن نسبت به ایمن سازی محل و انجام هماهنگی با اورژانس جهت انتقال و مداوای مصدومین اقدام کردند.

دیگر خبرها

  • جو بایدن کفش‌های ضد سُر خوردن می‌پوشد
  • مهلت ثبت‌نام بسته اینترنت هدیه دولت رو به پایان است
  • سرویس‌دهی ویژه به زائران در بوستان زائرپذیر غدیر مشهد
  • تاثیر دوقطبی‌های کاذب سیاسی بر شکل‌گیری دو قطبی‌های واقعی در جامعه
  • سرویس‌دهی به آرامستان باغ رضوان با ۲۰ دستگاه اتوبوس
  • بهترین اینترنت همراه برای سفر عید کدام است؟
  • ۱۱ حقیقت سریع در مورد «اولین دامنه اینترنتی!»
  • مشتریان مخابرات، سرویس‌ های باند پهن را آنلاین از سامانه مخابرات‌­­ من ثبت‌ نام کنند
  • سرویس غیراستاندارد یخچال، ۳ نفر را راهی بیمارستان کرد
  • قطعی گسترده اینترنت در آفریقا/ شرکت‌ها در مرز فلج‌ شدن