Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: هر ساله به استان ها ماموریت می دهند که یکی از عملیات های دوران دفاع مقدس را شبیه سازی کنند و امسال عملیات ثامن الائمه (علیه السلام) بازسازی خواهد شد تا این عملیات برای مردم بیشتر تبیین شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، سردار یدالله بوعلی، فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد امروز (1 مهر) در گفت و گو با خبرنگاران، با اشاره به سخنی از امام‌ خمینی (رضوان الله تعالی علیه) که فرمود:« آثار، روش، و سیره شهدا معرفی شود و روش و منش شهدا را به مردم معرفی کنید»، اظهار داشت: دفاع مقدس ما یک‌ الگوی فراگیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه در هر موضوعی که الگو بخواهیم، مصداق آن در دفاع مقدس وجود دارد، گفت: در زمینه ایثار، رعایت مسائل شرعی، تعبد رزمندگان به دین که می تواند جنبه هایی از یک الگو برای جامعه باشد، همه در دوران دفاع مقدس وجود داشت.

 

بوعلی با اشاره به اینکه امسال توانستیم در همه عرصه ها پیش برویم و با موفقیت بر دشمن غلبه کنیم،در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا دفاع برای ما مقدس شد، خاطرنشان کرد: هیچ ایرانی نیست که تعصب دین خود را نداشته باشد و دفاع مقدس که در هشت سال داشتیم، دفاع از دین بود.

 

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: چیزی که جنگ ما را متمایز می کند این است که وقتی به انگیزه شهدا، خانواده شهدا و رزمندگان توجه کنیم، چیزی غیر از جلوه های دینی دیده نمی شود.

 

وی با بیان اینکه چیزی که به آن قداست داده، همین جلوه های دینی است که این عنوان حق دفاع مقدس است، عنوان کرد: آن جا که شهدا به چیزی غیر از دین و شهدای کربلا و امام حسین (علیه السلام) فکر نمی کنند و آنها را الگو قرار داده اند، طبیعی است که این دفاع، مقدس باشد.

 

سردار بوعلی تاکید کرد: آن صحنه ای که یک مادر چند فرزندش شهید می شود و بازهم می گوید اگر فرزند دیگری داشتم تقدیم می کردم، این هاست که دفاع ما را مقدس کرده است.

 

فرمانده ارشد نظامی در استان کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه با توجه به تهاجم فرهنگی دشمن، سپاه چگونه وارد این عرصه شده، گفت: سپاه یک سازمان خاص تحت عنوان امنیت دارد و بخش دیگری که مردمی است، از آنجایی که دشمن به بخش فرهنگی ورود کرده؛ سپاه نیز بر اساس مسئولیت و استفاده از ظرفیت مردم در ابعاد مختلف، در موضوع فرهنگی نیز وارد می شود.

 

وی در ادامه، خاطرنشان کرد: قیام کربلا تاریخ را تا ابد تحت تاثیر قرار داد و فرهنگ سازی کرد، دفاع مقدس ما می تواند یک موضوعی باشد که در تاریخ سازی تاثیر داشته باشد.

 

بوعلی در بخش دیگری از سخنان خود به برنامه های هفته دفاع مقدس اشاره و ابراز داشت: برنامه های مختلفی در استان اجرا می شود که شامل بیش از ۴۶ عنوان برنامه در کل استان است.

 

این فرمانده سپاهی با بیان اینکه دفاع مقدس جاده های زیادی داشت که سپاه باید برای آن برنامه ریزی می کرد که بتواند مردم را به مناطق مختلف عملیاتی ببرد، اضافه کرد: سپاه به همین دلیل اردوهای راهیان نور را برگزار می کند.

 

وی اظهار داشت: استان ما نیز این ماموریت را بر عهده دارد، به گونه ای که از هفته دفاع مقدس سال گذشته تاکنون توانستیم بیش از ۲۰ هزار نفر را به مناطق عملیاتی غرب و جنوب کشور اعزام کنیم.

 

سردار بوعلی یاداور شد: هر ساله به استان ها ماموریت می دهند که یکی از عملیات های دوران دفاع مقدس را شبیه سازی کنند و امسال عملیات ثامن الائمه (علیه السلام) بازسازی خواهد شد تا این عملیات برای مردم بیشتر تبیین شود.

 

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد ضمن تاکید بر اینکه حماسه آفرینی رزمندگان نباید فراموش شود، گفت: این برنامه هر روز در یاسوج تا آخر هفته دفاع مقدس اجرا می شود.

 

وی با اشاره به اینکه پروژه هایی در این هفته بهره برداری می شوند که هدیه ای به مردم است، به برخی از برنامه های این هفته اشاره کرد و گفت: برپایی بیمارستان صحرایی در لوداب، برنامه های مختلف تلویزیونی و رادیویی، ایستگاه های صلواتی، تئاتر خیابانی، تجلیل از سربازان نمونه استان، محفل قرآنی، برنامه پیاده روی خانواده، مسابقات ورزشی بومی و محلی، اعزام تیم های پزشکی به مناطق محروم، غبار روبی از گلزار شهدا، اعزام نیروهای جهادی به نقاط محروم و جشنواره استانی رسانه و دفاع مقدس با محوریت خبر، یادداشت، گزارش نویسی و عکس نوشته برای نخستین بار در استان برگزار خواهد شد.

پایان پیام/82

منبع: شبستان

کلیدواژه: محرم ماه محرم هفته دفاع مقدس عاشورا رژه نیروهای مسلح آیت الله خامنه ای تاسوعای حسینی دفاع مقدس خامنه ای حمله تروریستی عملیات ثامن الائمه ع سپاه فتح شهدا راهیان نور دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۳۸۸۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی سفره کریمانه در مسجد جامع موزه انقلاب و دفاع مقدس

به گزارش خبرگزاری مهر، همزمان با شب میلاد دومین اختر آسمان امامت و ولایت حضرت امام حسن مجتبی (ع) مراسم ضیافت افطاری و اکرام ایتام در مسجد جامع خرمشهر موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

در این مراسم، حاضرین مهمان سفره اطعام کریمانه امام حسن مجتبی (ع) بودند و شب میلاد آن امام همام را جشن گرفتند.

اجرای برنامه‌هایی چون اجرای تئاتر و مداحی، سخنرانی از دیگر برنامه‌های این مراسم معنوی بودند.

کد خبر 6062711 زینب رازدشت تازکند

دیگر خبرها

  • فعالیت جهادگران در ایام نوروز همانند دفاع مقدس است
  • برنامه موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برای شب‌های قدر
  • دیدار با جانبازان و رزمندگان ۸ سال دفاع مقدس در تکاب
  • برنامه «سلسله موی دوست» از رادیو ایران
  • «اروند» دریایی که حال و هوایش فرق می‌کند
  • راهیان نور ابزار تبیین دوران دفاع مقدس است
  • تشییع شهید جانباز ۷۰ درصد دوران هشت سال دفاع مقدس در مشهد
  • ۹۹ درصد سد کوثر پر شد/ آغاز عملیات رهاسازی آب
  • برپایی سفره کریمانه در مسجد جامع موزه انقلاب و دفاع مقدس
  • آبگرفتگی بیش از ۵۰۰ خانه مسکونی در استان در سیل دیروز