Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@19:15:44 GMT

کتاب گردان ابوذر 3 در جهرم منتشر شد

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۳۹۰۶۳

کتاب گردان ابوذر 3 در جهرم منتشر شد

شیراز- ایرنا- همزمان با هفتهٔ دفاع مقدس، کتاب گردان ابوذر3 به قلم مسعود فرشیدنیا و سوسن رحمانیان برای ارائه به نسل سوم و نشان دادن دلاوری‌ها و رشادت‌های رزمندگان هشت سال دفاع مقدس، در جهرم منتشر شد.

کتاب گردان ابوذر 3، مجموعه خاطرات، حماسه‌ها و شوخی‌های رزمندگان گردان ابوذر لشکر 33 نیروی مخصوص تیپ المهدی(عج) جهرم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مسعود فرشیدنیا یکشنبه 1 مهرماه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا گفت: این کتاب جلد سوم گردان ابوذر1 و گردان ابوذر 2 است و در آن 200 خاطرهٔ رزمندگان دفاع مقدس که بیشتر اهالی جهرم هستند در آن جمع‌آوری و تدوین شده است.
وی افزود: این کتاب مجموعه خاطرات، حماسه‌ آفرینی‌ها و شوخی‌های جبهه و رزمندگان اسلام در جبهه‌های حق علیه باطل است و از آنجا که کتب منتشرشده در حیطهٔ طنز جبهه اندک بوده سعی کرده‌ایم رویکرد خاطره‌ها بیشتر به این سمت باشد.
فرشیدنیا دربارهٔ انگیزهٔ خود از تألیف این کتاب اظهار کرد: اکنون که بیش از دو دهه از دفاع مقدس می‌گذرد بسیاری از وقایع آن دوران، ایثارها، حماسه‌ها و رشادت‌های رزمندگان از یادها رفته است و اگر چند صباحی دیگر نیز بگذرد، دیگر از آن خاطره‌ها چیزی باقی نمی‌ماند و گذر زمان باعث می‌شود که نسل‌های آینده حماسه‌های رزمندگان را درک نکنند.
وی ابراز داشت: به عنوان وظیفه بر خود واجب می‌دانم که یاد و خاطرات تلخ و شیرین رزمندگان گردان ابوذر یکی از گردان‌های عملیاتی و خط ‌شکن لشکر 33 المهدی (عج) جهرم در طول هشت سال دفاع مقدس را در حد بضاعت به رشته تحریر در آوردم تا شاید گوشه‌ای کوچک از شجاعت آن‌ها بیان شو‌د.
تیراژ کتاب گردان ابوذر 3، یک هزار نسخه است و انشارات بونیز جهرم آن را در 223 صفحه چاپ کرده است.
پیش از این کتاب گردان ابوذر 1 را انتشارات مصلی در سال 1390 و کتاب گردان ابوذر 2 را انتشارات بونیز در سال 1394 منتشر کرده بودند.
نویسندهٔ کتاب، مسعود فرشیدنیا، خود از رزمندگان دوران دفاع مقدس است و سوسن رحمانیان، همسر وی نیز فرزند شهید بهمن رحمانیان از شهدای عملیات کربلای 4 است که زوجی فرهنگی و از فعالان عرصهٔ ادبیات دفاع مقدس هستند.
این دو تاکنون چند کتاب با موضوع دفاع مقدس از جمله گردان ابوذر، جاودان‌های مدرسه (زندگی‌نامهٔ شهدای فرهنگی جهرم) و... را به رشتهٔ تحریر درآورده‌اند.
جهرم در فاصلۀ 193 کیلومتری جنوب شرق شیراز قرار دارد.
9910 /1876

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي تاليف كتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۳۹۰۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشییع شهید گمنام دفاع مقدس در سازمان زندان‌‎ها

تشییع شهید گمنام دفاع مقدس در سازمان زندان‌‎ها

دیگر خبرها

  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برنامه‌های ۳ خرداد استان مرکزی
  • همایش یاد یاران، فرصتی برای جهاد تبیین است
  • حضور نشر سرو با بیش از ۱۱۳ عنوان اثر در نمایشگاه کتاب تهران
  • تشییع شهید گمنام دفاع مقدس در سازمان زندان‌‎ها
  • دستگاه های اجرایی تنگستان در برگزاری مراسم سوم خرداد همکاری کنند
  • روایت زندگی تنها شهید فرانسوی دفاع مقدس در نمایشگاه کتاب
  • افتتاح فاز نخست موزه دفاع‌ مقدس زنجان
  • فاز نخست موزه دفاع‌ مقدس زنجان افتتاح می‌شود
  • عملیات ترکیبی رزمندگان فلسطینی در نبرد ۱۵ ساعته با اشغالگران
  • تشییع پیکر شهید دفاع مقدس در اهواز