Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، عباس پاپی زاده در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در تذکری ضمن تسلیت به خانواده شهدای حادثه تروریستی روز گذشته اهواز به ویژه شهیدان زارع و ولایتی خطاب به رئیس جمهور گفت: مردم انتظار دارند ضمن همبستگی بیشتر با نیروهای مسلح و تامین کننده امنیت کشور با اقتدار کامل تمام تلاش خود را در جهت پاسخ دندان شکن و مجازات عاملان این حادثه به کار گیرید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی در ادامه ضمن تشکر از وزیر آموزش و پرورش به دلیل پاسخ مثبت به درخواست وی برای جذب ۸۰۰ نفر از جوانان بیکار تحصیلکرده حوزه انتخابیه اش افزود: از آقای بطحایی انتظار دارم با توجه به آغاز سال تحصیلی جدید و کمبود شدید نیروی انسانی نسبت به تسریع روند جذب و به کارگیری جوانان تحصیلکرده و جویای کار دزفول اقدام لازم به عمل آورد.

وی در تذکری خطاب به وزیر نیروی تصریح کرد: در حالی که مجموعه وزارت نیرو همچنان به اجرای پروژ های غلط انتقال آب می اندیشد، کشاورزان استان خوزستان و دزفول به دلیل عدم تامین آب با مشکلات فراوانی مواجه شده اند، از سوی دیگر مدیریت آب و برق استان خوزستان برخلاف قرارداد آبی که با کشاورزان زحمتکش بسته شده است، با وجود اینکه هزینه آب بها را پیشاپیش و به صورت کامل دریافت کرده اند، از تامین آب مورد نیاز آنها خودداری می کند.

پاپی زاده در تذکری خطاب به وزیر جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: چرا در شرایط بحرانی که فعالیت کشاورزی اصلا توجیه اقتصادی ندارد و کشور نیاز به تامین امنیت غذایی دارد، به طور ناگهانی تصمیم گرفتید اجاره بهای اراضی کشاورزی هیاتی را تا ۱۰ برابر افزایش دهید؟ چرا با مدیریت ضعیف بازار نهاده شاهد این هستیم که نرخ برخی نهاده های کشاورزی همچون کود تا ۳ برابر افزایش داشته است؟

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی در پایان در تذکری خطاب به وزیر صنعت، معدن و تجارت یادآور شد: چرا به طور یکطرفه از صاحبان پتروشیمی حمایت می کنید در حالی که آنها با سرمایه ملت صاحب پتروشیمی ها شده اند و سوخت ارزان قیمت دریافت کرده و بالاترین سود را به دست می آورند و از تغییر کود کشاورزان خودداری می کنند.

 

 

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۳۹۱۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشاورزان هم پاداش می‌گیرند هم برق رایگان

مصطفی رجبی مشهدی، مدیرعامل شرکت توانیر با بیان این که بخش کشاورزی از ظرفیت‌های خوبی برای مشارکت اختیاری در طرح‌های تشویقی صنعت برق برخوردار است، افزود: امسال برای نخستین بار با موافقت هیات وزیران مقرر شده تا در کنار اختصاص برق رایگان به مشترکان کشاورزی که ٥ ساعت با طرح‌های مدیریت مصرف همکاری کنند، امکان قرار گرفتن در لیست پاداش مشارکت نیز فراهم شده است.

به گزارش تسنیم، وی افزود: براساس مصوبه هیات وزیران، برق مشترکان کشاورزی که ٥ ساعت در طرح‌های مدیریت مصرف مشارکت کنند، رایگان خواهد بود.

وی ادامه داد: علاوه بر این در صورتی که کشاورزان ۸۰ درصد دیماند مصرفی خود را که معادل ١٥ درصد از مصرف روزانه آنهاست، از نیروگاه‌های تجدیدپذیر تامین کنند، از برنامه‌های مدیریت مصرف معاف خواهند شد.

مدیرعامل شرکت توانیر خاطرنشان کرد: علاوه بر این اگر کشاورزان بیش از ٥ ساعت نیز در طرح‌های مدیریت بار مشارکت داشته باشند، تا ٤ برابر هزینه‌های تامین برق از پاداش‌های صنعت برق برخوردار خواهند شد.

رجبی مشهدی با اشاره به این که این میزان بیش از ۲۵۰۰ تومان به ازای هر کیلووات ساعت است، گفت: در حقیقت این پاداش، متناسب با ساعاتی که در این طرح مشارکت می‌کنند از ۵۰۰ تا ۲۵۰۰ تومان متغیر است.

وی اضافه کرد: در واقع مشترکان کشاورزی این فرصت را دارند که با بهینه سازی فناوری مورد استفاده در موتور‌های پمپاژ آب، استفاده از تجدیدپدیر‌ها و... از این پاداش‌ها بهره‌مند شوند.

دیگر خبرها

  • تلف شدن ۲۰ راس گوسفند
  • کشاورزان هم پاداش می‌گیرند هم برق رایگان
  • مراقبت کنید طرح هادی درزمین‌های مرغوب کشاورزی و روستایی اجرا نشود
  • خرید تضمینی دانه‌های روغنی به بیش از ۶۰ هزارتن رسید
  • رئیسی: خیزش دانشجویان غربی حامی مظلومین غزه خاموش نخواهد شد
  • مردم از جرائم و قانون‌شکنی‌ها فیلمبرداری کنند
  • کارگاه آموزشی وسایل نقلیه کشاورزی ویژه رانندگان و کشاورزان فریدنی
  • سعیدی: اگر معادل اختلاس چای دبش صرف زیرساخت‌های استان سیستان و بلوچستان می‌شد، دیگر چیزی نمی‌خواستیم
  • انتقاد از رفیق بازی مدیران ورزشی در اصفهان/ وزیر ورزش به این بازی مار و پله خاتمه دهد
  • خرید تضمینی گندم به بیش از ۶۰۰ هزارتن رسید