Web Analytics Made Easy - Statcounter

دوحه - ایرنا - روزنامه های روز یکشنبه قطر حمله چند تروریست به رژه نیروهای نظامی در شهر اهواز را به طور گسترده بازتاب دادند.

به گزارش ایرنا، روزنامه 'الرایه' با عنوان 'مشاور محمد بن زاید ولیعهد ابوظبی دست داشتن سعودیها در حمله اهواز را تایید کرد'، به سخنان اخیر ' عبدالخالق عبدالله' عضو شورای فرهنگی دبی و از نزدیکان بن زاید واکنش نشان داد که ضمن دفاع از حمله تروریستی اهواز، ایران را به انجام ترورهای بیشتر تهدید کرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


الرایه نوشت: سخنان عبدالله به نوعی به گفته های سال گذشته 'محمد بن سلمان' ولیعهد سعودی بر می گشت که به تلویزیون 'العربیه' گفته بود، ما منتظر آغاز نبرد با ایران نخواهیم ماند، بلکه جنگ را به داخل این کشور می کشانیم .
به نوشته الرایه، سخنان مشاور ولیعهد ابوظبی در حالی بود که سپاه پاسدران ایران بعد از حمله تروریستی در اهواز بدون نام بردن ، دو کشور حوزه خلیج فارس را به بسیج ، آموزش و حمایت مالی از تروریست ها متهم کرد .
روزنامه قطری اضافه کرد : اظهار نظر مقام اماراتی این سوال را مطرح می کند که آیا واقعا دو پایتخت عربی با همکاری آمریکا برای ضربه زدن به منافع ایران برنامه ریزی کرده اند.
به نوشته این روزنامه ، سخنان مقام اماراتی واکنش گسترده مسئولان ایرانی را در پی داشت . 'محسن رضایی' دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام این توئیت را تهدید روشن و واضح به انجام حملات جدید به ایران ارزیابی کرد و گفت که گوینده این سخن به شدت از اظهارات خود پشیمان خواهد شد.
'محسن هاشمی رفسنجانی' رییس شورای شهر تهران هم در واکنش به سخنان عبدالله ، در توئیتر نوشت: اگر رژه در خیابان‌های یک شهر با حضور زنان و کودکان، هدف نظامی است، پس پایگاه‌های نظامی متجاوز در امارات یک هدف فوق نظامی است.
این روزنامه در ادامه به واکنش سایر مقامات کشورهای حوزه خلیج فارس به سخنان این مقام اماراتی اشاره می کند و نوشت: 'ناصر الدویله ' فعال سیاسی سرشناس و عضو سابق مجلس امت کویت با حمله به عبدالخالق عبدالله، سخنان او را غیر مسئولانه ، غیر عقلانی و دور از دیپلماسی خواند و گفت که آنچه وی می گوید، دخالت کشورهای خلیج فارس در حمله دیروز اهواز و به معنای اقدام نظامی علیه ارتش ایران محسوب می شود.
روزنامه 'الشرق' با تیتر 'تهران به دست داشتن سعودی ها اشاره کرد' در گزارشی از این حمله، به دستور رهبر معظم انقلاب اسلامی خطاب به دستگاههای مسئول اطلاعاتی اشاره کرد و نوشت: رهبر عالی ایران از این دستگاهها خواست ضمن تعقیب عوامل جنایت اهواز، آنها را به پنجه مقتدر قضایی بسپارند.
این روزنامه همچنین سخنان سرتیپ پاسدار 'ابوالفضل شکارچی' سخنگوی نیروهای مسلح ایران را بازتاب داد که گفته بود: این افراد عضو یا از گروههای وابسته به 'داعش' نیستند، بلکه آنها کسانی هستند که با دستگاه های جاسوسی آمریکا و اسراییل مرتبط هستند و از آنها دستور می گیرند.
الشرق در ادامه، اظهارات 'محمد جواد ظریف' در واکنش به این حمله تروریستی را هم منتشر کرد و به نقل از وی نوشت: تروریست های اجیر شده، آموزش دیده، مسلح و تامین مالی شده توسط یک رژیم خارجی، به اهواز حمله کردند. در میان قربانیان کودکان و روزنامه نگاران هم وجود دارند.‌ جمهوری اسلامی ایران حامیان منطقه ای تروریسم و اربابان آمریکایی شان را مسئول این حمله می داند. ایران برای دفاع از جان ایرانیان پاسخی سریع و قاطع به تروریست ها خواهد داد.
روزنامه قطری همچنین به اظهارات سرلشگر پاسدار 'یحیی رحیم صفوی' مشاور عالی فرمانده کل قوا اشاره کرد و افزود: فرمانده سابق سپاه پاسداران گفته که دشمنان ایران تصور نکنند با این حرکت ددمنشانه می‌توانند برای خود کسب حیثیت کنند و بدانند که ملت و نیرو‌های مسلح ما پاسخگوی این اقدامات خواهند بود.
'العرب' دیگر روزنامه قطری در تیتری با عنوان 'دو گروه مسئولیت حمله اهواز را به عهده گرفتند'، نوشت: در حالیکه یک گروه جدایی طلب ایرانی ساعاتی بعد از حمله مسئولیت آن را برعهده گرفت، یک وبسایت متعلق به گروه تروریستی داعش هم ادعا کرد که این حمله توسط عوامل آن انجام گرفته است .
این روزنامه در ادامه دستور مقام معظم رهبری در خصوص لزوم رسیدگی سریع دستگاه های اطلاعاتی به موضوع و واکنش 'حسن روحانی' رییس جمهوری ایران را بازتاب داد که گفته بود: پاسخ جمهوری اسلامی به کوچکترین تهدید، کوبنده خواهد بود، اما کسانی که از این تروریست ها پشتیبانی تبلیغاتی و اطلاعاتی می کنند، باید پاسخگو باشند.
این روزنامه همچنین به سخنان سردار 'رمضان شریف' سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اشاره کرد که گفته بود: جریان تروریستی 'الاحوازیه' از عربستان تغذیه می کند و اقدام آنها برای تحت الشعاع قرار دادن عظمت رژه نیروهای مسلح بود.
و بالاخره روزنامه 'الوطن' با عنوان 'حمله خونین در ایران' نوشت: ارتش ایران دو کشور خلیج فارس را به دست داشتن در این جنایت از طریق حمایت مالی از آنها متهم کرد. سپاه پاسداران به طور علنی از عربستان نام برد و روحانی هم گفت که پاسخ ما به تروریست ها کوبنده خواهد بود.
این روزنامه با بیان اینکه در جریان این حمله تروریستی 25 نفر از جمله 12 عضو سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران جان خود را از دست دادند ، به نقل از منابع خبری ایران نوشت : مهاجمین که 4 نفر بودند در جریان درگیری با نیروهای ایرانی کشته شدند.
چهار تن از اعضای گروهک تروریستی و تجزیه طلب موسوم به «الاحوازیه» دیروز در جریان رژه نیروهای مسلح به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس در اهواز پس از پوشیدن لباس مبدل نظامی به جایگاه مسئولان و فرماندهان ارشد نظامی و انتظامی حمله کردند.
در جریان این اقدام دستکم 25 تن از جمله چند غیر نظامی شهید و 60تن دیگر زخمی شدند.
دولت قطر در واکنش به حمله تروریستی اهواز با صدور بیانیه ای این اقدام تروریستی را محکوم کرد.
در بیانیه دولت قطر تروریسم و افراطی گری در هر شکل و به هر دلیلی محکوم شده و با مردم ، دولت و خانواده قربانیان این جنایت همدردی شده است.
خاورم**1508**1651

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي حمله تروريستي اهواز قطر روزنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۳۹۳۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا حمله موشکی «مشروع» بود؟ فهرست عملیات تروریستی و سایبری اسرائیل علیه ایران

فهرست برخی از عملیات های اسرائیل علیه کشورمان در ۴۵ سال گذشته منتشر شد.   روزنامه جام جم در پاسخ به این سوال که «چرا عملیات تنبیهی وعده صادق مشروع بود؟» فهرست بخشی از عملیات نظامی و تروریستی اسرائیل علیه کشورمان را در ۴۵ سال گذشته را ارائه کرده که در ادامه می‌خوانید:   ۱-دی ۱۳۸۸ ترور مسعود علیمحمدی ۲-خرداد ۱۳۸۹ حمله ویروس استاکس نت

۳- آذر ۱۳۸۹ ترور مجید شهریاری و فریدون عباسی

۴-  فروردین ۱۳۹۰ حمله ویروس ستارگان

۵-  مرداد ۱۳۹۰ ترور داریوش رضایی نژاد

۶- آبان ۱۳۹۰ ترور تهرانی مقدم

۷-آذر ۱۳۹۰ ترور مصطفی احمدی روشن

۸-فروردین ۱۳۹۱ ویروس وایپر

۹- اردیبهشت ۱۳۹۱ ویروس فیلم

۱۰-  آبان ۱۳۹۷ ویروس جدیداستاکس نت

۱۱-  اردیبهشت ۱۳۹۹ حمله سایبری

۱۲- تیر ۱۳۹۹ انفجار نطنز

۱۳-آذر ۱۳۹۹ ترور شهید فخری‌زاده

۱۴-فروردین۱۴۰۰ انفجار در نطنز

۱۵-  آبان ۱۴۰۰ هک پمپ بنزین‌ها

۱۶- خرداد ۱۴۰۱ ترور احسان قدبیگی

۱۷-خرداد ۱۴۰۱ ترور مهدی عبدوس و علی کمانی

۱۸- بهمن ۱۴۰۱ پهپاد انتحاری

۱۹-  فروردین ۱۴۰۳ حمله به کنسولگری ایران   کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • واکنش دیدنی وزیر خارجه الجزایر به سخنان نماینده اسرائیل | ویدئو
  • تلفات گسترده رژیم صهیونیستی در حمله ایران به اسرائیل +فیلم
  • نیروگاه اتمی اسرائیل در حمله ایران آسیب دید | واکنش فوری به ادعای یک روزنامه اسرائیلی
  • چرا حمله موشکی «مشروع» بود؟ فهرست عملیات تروریستی و سایبری اسرائیل علیه ایران
  • مخالفت 74 درصد اسرائیلی ها با حمله رژیم اشغالگر به ایران
  • گردشگری اسرائیل در پی حمله گسترده ایران از هم پاشید
  • شورای آتلانتیک: حمله به اسرائیل مردم خشمگین ایران را خوشحال کرد
  • بورل: نمی‌توانیم سپاه را «تروریستی» اعلام کنیم
  • نمی‌توانیم سپاه را «تروریستی» اعلام کنیم
  • تحلیلگر صهیونیست: ایران با تعقل کار خود را پیش برد و پیروز شد