Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «دیوید میلیبند»، وزیر امور خارجه سابق انگلیس در مقاله‌ای در روزنامه «دیلی میل» به بحران یمن پرداخت و نوشت لندن نباید اجازه دهد این کشور جنگ زده به «افغانستان دوم» تبدیل شود.

وی در این مقاله نوشت: یمن با بدترین بحران جهانی مواجه است. برنامه جهانی غذای سازمان ملل هر ماه باید کمک های غذایی در اختیار حدود 8 میلیون نفر قرار دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حدود نیمی از جمعیت این کشور جنگ زده دسترسی به آب آشامیدنی ندارند. یمن در سال گذشته بزرگترین شیوع بیماری وبا در تاریخ را ثبت کرد و در حال حاضر 22 میلیون نفر –بیش از 80 درصد جمعیت آن—نیازمند کمک های بشردوستانه هستند.

میلیبند در ادامه نوشت: متأسفانه این جنگ ساخته دست انسان است. این جنگ در نتیجه جنگ داخلی وحشیانه ای است که انگلیس هم در آن گرفتار است؛ اما عده کمی از مردم از آن اطلاع دارند. سفر هفته گذشته من به یمن مرا متقاعد کرد که جهان باید خیلی زود بیدار شود.

وزیر خارجه سابق انگلیس نوشت: در این هرج و مرج ها، تنها برندگان آن، گروه های تروریستی القاعده و داعش بوده که در حال تصاحب اراضی این کشور هستند. خطر بزرگ این است که هرچقدر تعداد مردم بیشتری کشته می شوند، یمن به یک افغانستان دوم تبدیل می شود؛ مکانی برای پرورش تروریسم که زندگی انسان را در خارج از مرزها هم تهدید می کند.

در بحبوحه این جنگ، موشک هایی از یمن به سمت عربستان سعودی شلیک شده است و دولت دونالد ترامپ انگشت اتهام را به سوی فناوری ایران نشانه رفته است. ائتلاف به رهبری عربستان سعودی بیش از 18000 بمب در جنگ یمن پرتاب کرده است. با وجود اینکه بیش از 7500 غیرنظامی در جریان این بمب گذاری ها و حملات هوایی عربستان کشته شده‌اند و سازمان ملل هم این حملات را به شدت محکوم کرده است، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا همچنان به فروش سلاح به عربستان سعودی ادامه داده است. آمریکا تأمین کننده اصلی سلاح برای عربستان است و انگلیس هم در این جریان حضور دارد.

میلیبند همچنین نوشت: من با اعضای کمیته امداد و نجات بین‌المللی در یمن گفتگو کردم و آنها به من گفتند که موشک ها چگونه باعث نابودی بیمارستان‌ها می شوند. پیامدهای انسانی این جنگ کاملا روشن است. خانواده ها آسیب دیده اند، زیرساخت ها نابود شده اند و اقتصاد سقوط کرده است. جنگ یمن به یک راهبرد جدید نیاز دارد و انگلیس باید آن را فراهم کند. گام نخست آتش بس و توقف کشت و کشتارهاست. در طول این چهار سال جنگ هیچ چیز به جز بدبختی حاصل نشده است. هم اکنون باید به دنبال صلح باشیم. باید بگذاریم کمک های بشردوستانه بدست مردم یمن برسد و راه حل آن بنادر یمن و مهمترین آنها بندر حدیده است. درسی که از یمن گرفتیم --همانند عراق و افغانستان-- این است که تا زمانی که هر کدام از طرف های درگیر در جنگ به فکر منافع خود هستند، هیچ پیروزی در میدان نخواهیم داشت.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: انگلیس یمن عربستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۳۹۴۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سوناک افزایش هزینه‌های دفاعی را تایید کرد

ریشی سوناک، نخست وزیر انگلیس امروز سه شنبه تایید کرد که لندن تا سال ۲۰۳۰ هزینه‌های دفاعی خود را به ۲.۵ درصد از تولید ناخالص داخلی (GDP) این کشور افزایش خواهد داد.

سوناک در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو، خاطرنشان کرد که تغییرات از امروز آغاز می‌شود و بودجه هزینه‌ها "به طور پیوسته هر سال افزایش می‌یابد. " 

وی تصریح کرد: "طی شش سال آینده، ما ۷۵ میلیارد پوند اضافی برای دفاع خود سرمایه گذاری خواهیم کرد و به طور کامل، بدون افزایش وام یا بدهی، تامین خواهد شد. "

این طرح، انگلیس را به "بزرگترین قدرت دفاعی اروپا و دومین قدرت دفاعی در ناتو" تبدیل خواهد کرد. این طرح در حال حاضر بر تقویت دفاع لندن و تغییر مدل تدارکات این کشور، نوآوری‌ها و حمایت بلندمدت از اوکراین متمرکز است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • وزیر امور خارجه انگلیس در نقش آشپز (فیلم)
  • استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان
  • آرسنال، چلسی را به خاک و خون کشید
  • سوناک افزایش هزینه‌های دفاعی را تایید کرد
  • استقبال از کتاب جدید ظریف/ وزیر خارجه سابق ایران: امیدوارم این کتاب گامی هر چند کوچک به سوی درک بهتر سیاست خارجی و بهبود جایگاه ایران در جهان باشد
  • وزیر خارجه مصر: باید از تشکیل کشور فلسطین حمایت شود
  • آتش سوزی مرگبار در انگلیس
  • (تصاویر) سفر تاریخی وزیر خارجه انگلیس به آسیای میانه
  • پارلمان انگلیس قانون اخراج مهاجران به روندا را تصویب کرد
  • وزیر خارجه انگلیس در دوشنبه