Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدباقر مینایی متخصص طب سنتی در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره علل ایجاد سرفه گفت: دلایل مختلفی باعث ایجاد سرفه می شود؛ یکی از این دلایل می تواند نزله (ترشحاتی که به واسطه یک بافت یا یک عضو بدن شکل می گیرد و از آن عضو خارج می شود) باشد، نزله باعث تحریک حلق و حنجره شده و سرفه را به وجود می آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مینایی افزود: دلیل دیگر ایجاد سرفه کبد چرب است؛ کبد چرب نشان دهنده عارضه در سیستم گوارشی بدن بوده و باعث نقص در هضم غذا می شود، بنابراین بخارات ایجاد شده از معده به سمت حلق حرکت می کنند و باعث سرفه می شوند.

سرفه؛ زنگ خطر بیماری ها

متخصص طب سنتی اظهار کرد: سرفه های خشک و تک سرفه از علائمی مهم هستند و می توانند نشان دهنده عارضه در مغز، سیستم غدد ضمیمه دستگاه گوارش (مثل کبد) و سیستم لوله گوارشی باشند.

وی افزود: تک سرفه ممکن است نشان دهنده کم خونی یا کمبود املاح معدنی مورد نیاز بدن هم باشد.

درمان سرفه با خوراکی های خوشمزه!

مینایی بیان کرد: در طب سنتی برای درمان سرفه ها باید سیستم ایمنی بدن را تقویت کرد؛ استفاده از مواد غذایی طبیعی و ارگانیک در این زمینه بسیار موثر است،. به طور مثال مصرف آبگوشت که از گوشت گوسفندی گرم و نخود درست شده باشد باعث کاهش سرفه می شود.

وی افزود: مصرف فلافل یا کتلت نخودچی و سرخ کردن آن ها در روغن کره دوغی( کره ای که از دوغ گرفته می شود) دارای خاصیت فراوانی در درمان سرفه است.

متخصص طب سنتی گفت: مصرف سیب زمینی و کدو حلوایی برای درمان سرفه های تک بسیار مفید است؛ سیب زمینی های کوچک را ابتدا آب پز کرده و بعد روی شعله گاز یا زغال کباب کنید. علاوه بر این سیب زمینی کبد چرب را هم درمان می کند.

مینایی بیان کرد: در دین اسلام مستحب است هنگام وضو گرفتن غرغره شود؛ 3 بار در روز با آب ولرم غرغره کنید، بینی را با آب استنشاق کرده و تخلیه کنید، این یکی از راه های تخلیه ترشحات حلق و کمک کننده در بهبود سرفه است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامت طب سنتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۳۹۴۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویدیو/ آیین بیل‌گردانی؛ سنتی ۲‌ هزار ساله برای قدردانی از آب

آئین بیل‌گردانی از جشن‌های باستانی و پهلوانی منطقه نیم‌ور محلات است که قدمتی ۲‌ هزارساله دارد، این آئین ارتباط تنگاتنگی با کشاورزی و زمان آبیاری مزارع این منطقه حاصلخیز دارد.

دریافت 19 MB

تصویربردار: هادی صفدری  / تدوینگر: مریم غلامی

دیگر خبرها

  • این داروها عامل میگرن هستند
  • تعطیلی مرکز غیرمجاز طب سنتی در قم
  • گیاه جوانی در طب سنتی هند
  • علائم آلرژی فصلی را بشناسید + موادغذایی آلژی‌زاراهکار درمان خانگی
  • دانیال 120 دقیقه با سرفه بازی کرد!
  • سیگار چه بلایی بر سر پوست می‌آورد؟
  • چرا شروع فصل بهار برای افراد آلرژی ایجاد می‌کند؟
  • ببینید | سنتی ۲‌ هزار ساله برای قدردانی از آب
  • سنتی ۲‌ هزار ساله برای قدردانی از آب + فیلم
  • ویدیو/ آیین بیل‌گردانی؛ سنتی ۲‌ هزار ساله برای قدردانی از آب