Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-24@23:48:05 GMT

آغاز مهلت ۶۰ روزه بازنشستگان برای ترک پست

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۳۹۴۳۳

آغاز مهلت ۶۰ روزه بازنشستگان برای ترک پست

قانون اصلاح قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان، امروز (یکشنبه) اول مهر سال ۹۷ برای اجرا ابلاغ شد و بر اساس آن، مهلت ۶۰ روز بازنشستگان برای ترک مشاغل خود از امروز آغاز می‌شود.

به گزارش مشرق، قانون اصلاح قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان، امروز (یکشنبه) اول مهر 1397 برای اجرا بر روی سایت روزنامه رسمی قرار گرفته و بر اساس آنچه پیشتر ناصر سراج رئیس سازمان بازرسی کل کشور اعلام کرده،« دستگاه‌های مشمول مکلفند ظرف مدت 60 روز از تاریخ ابلاغ این قانون، افرادی را که مشمول این قانون می‌شوند، از خدمت منتزع و با آنان تسویه حساب کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

بیشتر بخوانید:

خداحافظی با بازنشستگان بدنه شهرداری

قانون اصلاح قانون ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان به شرح زیر است؛

ماده‌واحده: تبصره یک ماده‌ واحده قانون ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان مصوب 20 اردیبهشت 1395 به‌شرح ذیل اصلاح می‌شود:

تبصره یک: به‌کارگیری بازنشستگان، در سمتهای مذکور در بندهای (الف)، (ب) و (ج) ماده(71) قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب 1386/7/8 مجاز است. همچنین به‌کارگیری بازنشستگان در نیروهای مسلح با مجوز فرمانده معظم کل قوا مجاز است.

به‌کارگیری بازنشستگان وزارت اطلاعات تا سقف یک‌درصد (1%) از مجموع نیروهای شاغل رسمی این وزارتخانه در هر رده مدیریتی صرفاً در وزارتخانه مذکور مجاز است و جانبازان بالای پنجاه‌ درصد (50%)، آزادگان بالای سه سال اسارت و فرزندان شهدا از شمول این قانون مستثنی هستند.

قانون فوق مشتمل بر ماده واحده در جلسه علنی روز سه‌شنبه مورخ ششم شهریور 1397 مجلس شورای اسلامی تصویب شد و در تاریخ 21 شهریور 1397 به تأیید شورای نگهبان رسید.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: حمایت از کالای ایرانی هفته دفاع مقدس حمله تروریستی اهواز دستگاه های اجرایی منع بکارگیری بازنشستگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۳۹۴۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهلت هفت روزه به کارفرمایان برای معرفی اتباع غیرمجاز

حمزه سلیمانی مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کرمانشاه با اشاره به ممنوعیت ورود اتباع غیرمجاز (افغانی) به استان، گفت : باتوجه به اینکه بیشتر این اتباع در مزارع، مرغداری‌ها، گاوداری‌ها، گلخانه‌ها و باغات استان مشغول به کار شده اند، در تلاشیم تا اطلاع رسانی‌هایی مبنی بر ممنوعیت بکارگیری آنها به کارفرمایان داشته باشیم. 

وی افزود: به این منظور نشست‌هایی را با بخشداران، دهیاران و شورا‌های روستا‌هایی که حضور اتباع غیرمجاز در آنجا بیشتر مشاهده شده در دستور کار قرار داده ایم و تاکنون هم نشست‌هایی در سراب نیلوفر و ماهیدشت برگزار شده و در منطقه کوزران هم این نشست‌ها برگزار می‌شود. 

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کرمانشاه اضافه کرد: از بخشداری‌ها خواسته ایم تا در فراخوانی به تمام کشاورزان، باغداران و دامداران و واحد‌های تولیدی روستا‌های منطقه خود اعلام کنند که ظرف مدت هفت روز باید کارگران اتباع غیرمجاز خود را به صورت داوطلبانه به اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان و یا پلیس امنیت عمومی انتظامی معرفی کنند. 

وی تاکید کرد: اگر کارفرمایان به صورت داوطلبانه اقدام به معرفی اتباع غیرمجاز بکارگیری شده نکنند تا مقدمات بازگشتشان به کشورشان فراهم شود، به دستگاه‌های قضایی معرفی شده و با آنها برخورد قاطع قانونی صورت می‌گیرد. 

سلیمانی خاطرنشان کرد: با اشراف کامل کارگروه کنترل و رصد اتباع غیرمجاز در استان که از تمام دستگاه‌های انتظامی، امنیتی، اطلاعاتی، قضایی و جهاد کشاورزی نمایندگانی در آن حضور دارند، کارگران شاغل غیرمجاز در سطح روستا‌ها و شهر‌های اطراف کرمانشاه شناسایی و از استان طرد خواهند شد. 

وی ادامه داد: از اهالی مناطق سراب نیلوفر، کوزران، سرفیروزآباد و سراب نیلوفر هم خواسته ایم در صورت مشاهده بکارگیری اتباع غیرمجاز در مزارع، واحد‌های تولیدی و ساخت وساز‌ها منطقه خود به شماره ۰۸۳۳۸۴۵۰۲۳۶اداره امور اتباع و مهاجرین خارجی و یا شماره ۱۱۰ پلیس گزارش کنند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • ضرورت اصلاح قانون معادن به نفع محیط زیست
  • معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد
  • مهلت هفت روزه به کارفرمایان برای معرفی اتباع غیرمجاز
  • تایید اصلاح قانون بیمه‌کارگران ساختمانی توسط شورای نگهبان
  • مالیات بر عایدی سرمایه اشخاص غیرتجاری اصلاح شد
  • اصلاح طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی
  • رفع ایرادات طرح مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی در مجلس
  • طرح کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی اصلاح شد/ آغاز جلسه علنی مجلس شورای اسلامی
  • ارتقای رفاه کارگران با اصلاح چند ماده قانونی و اجرای برنامه‌های ایمنی
  • افزایش مستمری بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۳ چه شد؟