Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کهگیلویه و بویراحمد، دیلمی رئیس اداره راهداری وحمل ونقل جاده ای شهرستان باشت با اشاره به اینکه بر اساس آمارهای موجود در تصادفات موتورسیکلت ها، بیشترین ضربه به سر وارد می شود گفت: در قالب این طرح تعداد 55 کلاه ایمنی بین موتورسواران شهرستان باشت توزیع شد.
رئیس پلیس راهور شهرستان باشت هم گفت:باتوجه به اینکه درصد بسیار زیادی از آمارتلفات جاده ای مربوط به موتورسواران است این طرح باهمکاری اداره راهداری وحمل ونقل جاده ای در جهت افزایش ایمنی وسلامت موتورسواران اجرا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 سروان احمدیانی افزود: موتورسواران باید از هرگونه حرکات نمایشی ،سرعت زیاد و حمل بار غیر متعارف خودداری کنند وباسرعت مطمئنه حرکت کنند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: کهگیلویه و بویراحمد باشت طرح ارتقا ایمنی موتورسوار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۳۹۶۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس کل دادگستری سمنان خواستار افزایش سطح امنیت جاده جندق معلمان شد

ایسنا/سمنان رئیس کل دادگستری استان سمنان در پی وقوع سانحه مرگبار رانندگی در جاده جندق معلمان که منجر به جان باختن 9 نفر و مصدوم شدن یک کودک شد؛ مدیران قضایی مربوطه را مکلف کرد با بسیج مسئولان اجرایی، انتظامی و راهور نسبت به افزایش سطح ایمنی جاده و کاهش تصادفات در روزهای پایانی نوروز امسال، نسبت به حفظ جان مسافران حساس شوند.

محمدجعفر عبدالهی ۱۰ فروردین ماه با بیان این مطلب افزود: موقعیت جغرافیایی استان به نحوی است که در زمره محورهای مواصلاتی پرتردد به ویژه در طول سال محسوب می‌شود و متاسفانه سالانه اتفاقات متعددی در اثر سوانح جاده‌ای منجر به جان باختن و صدمه بدنی بسیاری از هموطنان می‌شود.  

 رئیس کل دادگستری استان سمنان تصریح کرد: در جلسات مختلف با مدیران قضایی و مسئولان اجرایی، انتظامی و راهور استان کاهش نقاط حادثه خیز و افزایش ایمنی جاده‌ها مورد تذکر واقع شده و مطالبه جدی دستگاه قضایی از مسئولان مربوطه افزایش ایمنی در طول جاده‌های استان است.  

 وی اضافه کرد: متاسفانه حادثه محور جندق معلمان منجر به جان باختن و صدمه دیدن ۱۰ نفر از هموطنان شد و کام مردم را تلخ کرد. جلوگیری از تکرار چنین حوادث احتمالی در روزهای پایانی سفرهای نوروزی سال جاری، وظایف خطیر دستگاه‌های مسئول را دو چندان می‌کند.  

عبدالهی بیان کرد: به مدیران قضایی شهرهای دامغان و امیرآباد دستور داده شد با برگزاری جلسه مشترک با حضور مسئولان اجرایی، انتظامی و راهور استان علاوه بر شناسایی و رفع نقاط ضعف، افزایش سطح ایمنی جاده را با اقدامات فوری پیگیری کرده و نسبت به حفظ جان مسافران حساس باشند.  

وی اظهار کرد: اقدامات پیشگیرانه باید قبل از وقوع حوادث انجام شود. لکن ضروری است مواردی از قبیل؛ میزان حضور و اثرگذاری پلیس، خط‌کشی استاندارد و تعیین خطوط موزیکال ایمنی جاده، هشدار سبقت غیرمجاز و رعایت سرعت مجاز، شناسایی نقاطی که امکان برقراری ارتباط تلفنی ندارد و رفع مشکلات مخابراتی، افزایش علائم راهنمایی رانندگی و پایگاه‌های امداد رسانی و ایجاد ایستگاه‌های الزام خیرخواهانه مسافران به استراحت و توقف کوتاه به سرعت اتفاق بیفتد.  

رئیس کل دادگستری استان سمنان تاکید کرد: معیارهای هفت گانه افزایش ایمنی راه موضوعی است که منجر به بهسازی و ارتقای ایمنی راه‌ها و اصلاح نقاط پرتصادف شده و ارتقای سطح ایمنی راه‌ها و تامین الزامات آن متناسب با نوع جاده مبنای عمل مسئولان مربوطه قرار گیرد و عدم تحقق آن منجر به بروز برخورد قهری دستگاه قضایی خواهد شد.  

عبدالهی در خاتمه ضمن ابراز همدردی با خانواده‌های جان باختگان افزود: امنیت سفر و کاهش نقاط حادثه خیز سراسر استان از سوی دادستان مرکز استان مطالبه خواهد شد و عدم انجام تکالیف از سوی مسئولان مربوطه، پاسخگویی آنان در مراجع قانونی صالح را بوجود می‌آورد.  

رئیس کل دادگستری استان سمنان در خاتمه خاطر نشان کرد: افزایش سطح ایمنی جاده‌ها و کاهش نرخ حوادث و تلفات جاده‌ای با اقدامات همزمان مردم و مسئولین حاصل می‌شود. ولی مسئولین موظفند زمینه‌های کیفی سفر امن برای مردم را فراهم آورند و مردم نیز با رعایت قوانین می‌توانند تا حد زیادی از بروز حوادث پیشگیری کنند.  

به گزارش ایسنا، تصادف مرگبار دو خودروری سواری در جاده جندق – معلمان در (۹ فروردین ماه)، منجر به بروز حادثه رانندگی دلخراش شد و این حادثه ۹ کشته و یک مجروح بر جای گذاشته است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رئیس کل دادگستری سمنان خواستار افزایش سطح امنیت جاده جندق معلمان شد
  • اجرای پویش چشم به راهیم در جاده‌های استان یزد
  • اجرای ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار متر مکعب عملیات مکانیکی آبخیزداری در استان
  • 47نقطه پرتصادف راههای گلستان در سال 1403 ایمن سازی می شود
  • ارتقاء و لایروبی ۱۲۳ حلقه چاه آب شرب در سیستان و بلوچستان/ تنش‌های آبی سیستان و بلوچستان چگونه مدیریت شد؟
  • جذابیت نوروزگاه‌ها و توقف مسافران برای کاهش تصادفات نوروزی
  • کنترل و نظارت بر بیش از ۷۰۰ ناوگان حمل و نقل عمومی در سیستان و بلوچستان
  • ثبت بیش از ۱۰ میلیون تردد خودرو در محور‌های خوزستان
  • ثبت نزدیک به ۱۷ میلیون تردد از آغاز سفرهای نوروزی در جاده‌ های اصفهان
  • اجرای طرح های نوروزی و آرامش بهاری در مهدیشهر