Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، منصور شیشه فروش پیش از ظهر یکشنبه در کارگروه نظارت و بازرسی در صیانت از منابع آب اظهار داشت: امسال اصفهان همچون دیگر استان ها  با خشکسالی شدید مواجه بوده است که به همین دلیل بسیاری از باغداران مجبور به هرس زودهنگام درختان مثمر شدند تا تنها بتوانند این درختان را زنده نگه دارند.

وی بیان داشت: همچنین متاسفانه برداشت مناسبی از باغات میوه در اصفهان به دلیل خشکسالی ها برخلاف تمام تلاش هایی که صورت گرفت، نتوانستیم بکنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از خزان زودرس فضای سبز در اصفهان به دلیل بحران آب خبر داد و اعلام کرد: آبیاری فضای سبز شهری با تانکر صورت گرفت و نتوانستیم برای نجات فضای سبز اصفهان کاری صورت دهیم.

وی از آبیاری بیش از ۱۷ هزار هکتار باغات غرب استان خبر داد و اضافه کرد: با همکاری دستگاه های اجرائی استان در کنار شرکت آب منطقه ای اصفهان توانستیم تابستان سخت امسال را بدون تنش سپری کنیم.

 شیشه فروش با بیان اینکه در حال ورود به فصل زراعی هستیم که به منظور مخاطرات کشاورزی، وزارت نیرو و جهاد کشاورزی مطابق با سال های گذشته درگیر موضوع هستند، ادامه داد: ورود دستگاه قضا برای این امر بسیار پر اهمیت است و محوریت صیانت از آب را به عهده گرفته است.

وی پیشنهاد تشکیل چهار کارگروه تخصصی را داد و افزود: کارگروه قضائی و انتظامی با محوریت دستگاه قضائی و کارگروه اطلاع رسانی و آگاهی بخشی با محوریت صدا و سیما و مشارکت دستگاه های مرتبط از جمله فرهنگ و ارشاد اسلامی، اوقاف و امور خیریه، تبلیغات اسلامی، دفتر سیاستگزاری ائمه جمعه و جماعات از جمله این کارگاه ها است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان همچنین از کارگروه بازچرخانی آب با محوریت صنعت و کارگروه مدیریت و مصرف بهینه با محوریت جهاد کشاورزی و مشارکت حوزه فضای سبز شهرداری و آب و فاضلاب شهری و روستایی برای بهینه سازی مصرف آب خبر داد و  افزود: کشور در کمربند بحران خیز زلزله و خشکسالی های متعدد قرار دارد و ما همواره باید آمادگی روبرو شدن با این مشکلات را داشته باشیم.

وی گفت: در این راستا تشکیل کارگروه کم آبی مطرح و ضرورت آن تدوین برنامه عملیاتی است که شرکت آب منطقه ای با سایر ارگان های ذی ربط در حال انجام این مهم هستند.

کد خبر 4410063

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری اصفهان توسعه فضای سبز خشکسالی ماه محرم بوشهر کرمانشاه خبرگزاری مهر عاشورا مشهد مراسم عزاداری هفته دفاع مقدس شهرکرد گرگان رژه نیروهای مسلح سانحه تصادف تاسوعا و عاشورا خطبه های نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۳۹۹۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با همه بارش‌ها، ۲۲ استان هنوز دچار خشکسالی است

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، بر اساس داده‌ها و اطلاعات بارش‌های سازمان هواشناسی کشور از ابتدای سال جاری آبی تا (۱۳ اردیبهشت ماه) بیشترین کاهش بارش با منفی ۴۳ درصد مربوط به استان قزوین است.

پس از قزوین، استان‌های سمنان و تهران به ترتیب به رشد منفی ۴۱.۳ و ۳۹.۸ درصد در رده‌های دوم و سوم کمترین بارش‌ها در بازه اشاره شده قرار دارند. میزان کاهش بارش در تهران ۹۳.۵ میلیمتر بوده؛ این در حالی است که با وجود بارش‌های قابل توجه طی روزهای اخیر در کشور، اما همچنان بارش‌ها در ۲۲ استان منفی است. بارش‌ها در استان‌های ایلام، خراسان جنوبی، خوزستان، سیستان و بلوچستان، کردستان، کرمانشاه، گلستان، همدان و یزد نسبت به دوره بلندمدت افزایش یافته است.

بیشترین بارش‌ها برای استان سیستان و بلوچستان با رشد ۵۴.۲ درصدی، یزد ۴۱.۵ درصد و خراسان جنوبی با ۱۹.۷ درصد ثبت شده است.

در مجموع از ابتدای سال آبی جاری تا (۱۳ اردیبهشت ماه) بارندگی در کشور ۸.۹ درصد و میزان بارندگی‌ها در کشور در بازه زمانی ذکر شده ۱۸.۶ میلیمتر کاهش یافته است.

دیگر خبرها

  • آغاز عملیات سم‌پاشی شبانه درختان منطقه ۱۲ اصفهان
  • نقدی بر حصار کشی و اسباب‌کشی درختان از پارک‌ها
  • نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم وفنون هسته‌ای دراصفهان آغاز می‌شود
  • عصر امروز، آغاز نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای در اصفهان
  • ایمن‌سازی درختان خطرآفرین در اصفهان
  • ایمن‌سازی درختان خطر آفرین در اصفهان
  • حرکت تانک‌وار شهرداری زاکانی علیه پارک‌های قدیمی تهران؛ باز کردن باب «درخت‌کشی» به چه قیمتی؟
  • باز کردن باب «درخت‌کشی» به چه قیمتی | حرکت تانک‌وار شهرداری زاکانی علیه پارک‌های قدیمی تهران!
  • با همه بارش‌ها، ۲۲ استان هنوز دچار خشکسالی است
  • چرا شهرداری می‌خواهد با تانک از روی پارک‌های تهران بگذرد؟