Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-05-03@14:54:06 GMT

50 درصد مدارس پایتخت فرسوده است

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۴۰۱۲۱

50 درصد مدارس پایتخت فرسوده است

رویداد۲۴ سید محمد بطحایی روز یکشنبه در حاشیه آیین نواختن زنگ شهدای دانش آموز در مهدیه شهدای بهشت زهرا (س) به خبرنگار ایرنا اظهارداشت: وضعیت مدارس شهر تهران بر خلاف تصور عمومی از بسیاری از استان‌های کشور بدتر است و این امر مشکلات زیادی را برای دانش آموزان این کلانشهر ایجاد می‌کند.    آمار مدارس شهر تهران بیش از چهار هزار واحد اعلام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وزیر آموزش و پرورش در ادامه با اشاره به اینکه شهرداری تهران همواره تلاش زیادی در بازسازی مدارس انجام می‌دهد عنوان کرد: با این حال وضعیت مدارس به گونه‌ای است که وزارت آموزش و پرورش انتظار بیشتری را از شهرداری تهران و وزارت مسکن و شهرسازی در نوسازی مدارس دارد.   بطحایی افزود: اگر دستگاه‌ها هم افزایی لازم را با هم داشته باشند تا چهار سال آینده می‌توانیم از وضعیت موجود در پایتخت فاصله بگیریم.   وی بیا کرد: اکنون شهرداری تهران بر اساس تبصره ۹ قانون بودجه اجازه تغییر کاربری به مدارس فرسوده در اماکن خاص مانند مناطق تجاری و بافت جمعیتی بالا را می‌دهد.   بر اساس بند «ه» تبصره «۹» قانون بودجه سال ۱۳۹۶ به وزارت آموزش و پرورش اجازه داده شده تا «به منظور ساماندهی و بهینه سازی کاربری بخشی از املاک و فضا‌های آموزشی، ورزشی و تربیتی خود و با رعایت ملاحظات آموزشی و تربیتی نسبت به احداث، بازسازی و بهره برداری از آن‌ها اقدام کند».   وزیر آموزش و پرورش در ادامه اظهارامیدواری کرد که با همکاری شهرداری تهران از این ظرفیت قانونی به منظور تغییر کاربری مدارس فرسوده در امکان خاص استفاده شود.   وی همچنین مهمترین وظیفه آموزش و پرورش را تعلیم درس پایداری و ایثار عنوان و بیان کرد: دانش آموزان باید در کلاس‌های درس بیاموزند چگونه منافع کشور را به منافع خود ترجیح دهند تا بدین وسیله میهن اسلامی پایدار بماند.   بطحایی گفت: جهت گیری آموزشی مدارس کشور به سمت آموزش ایثار و ازخودگذشتگی است و فرهنگیان در این زمینه از هیچ تلاشی کوتاهی نخواهند کرد.   در آیین هشتمین زنگ شهید در محل گلزار بهشت زهرا (س) غیر از وزیر آموزش و پرورش، شهردار تهران، فرمانده پلیس راهور تهران بزرگ و شمار دیگری از مدیران به همراه خانواده معظم شهدا حضور داشتند.   شرکت کنندگان در این مراسم با حضور در مزار شهید دانش آموز حسین فهمیده یاد و خاطر این شهید را گرامی داشتند.

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 مدارس فرسوده پایتخت مدارس تهران آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۴۰۱۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۰ درصد ساکنان محله جوادیه تهران افغانستانی هستند

آفتاب‌‌نیوز :

ناصر امانی در دویست و سی و دومین جلسه شورای شهر تهران در جریان ارائه گزارش بازدید از محله جوادیه با بیان این که ۴۴درصد از بافت این محله فرسوده است، اظهار داشت: علی‌رغم تسهیلاتی که شورا و شهرداری برای نوسازی بافت فرسوده در نظر گرفته‌اند، به دلیل ریزدانگی، نزدیک به ۱۰۰فقره پروانه نوسازی بافت فرسوده در این محله صادر شده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با بیان این که شهرداری در روز‌های اخیر به‌خوبی در جمع آوری معتادان عمل کرده است، گفت: مساله‌ای که وجود دارد بازگشت معتادان است؛ کما این که در گذشته نیز بار‌ها به محل بازگشته‌اند.

امانی با بیان اینکه سقف یکی از مدارس محله جوادیه در حال ریزش است، تصریح کرد: تجمع ده‌ها نفر از اتباع در یک واحد مسکونی، نارضایتی مدیران مدارس و درخواست برای راه اندازی مدرسه مجزا برای اتباع در این بازدید مطرح شد.

وی خاطرنشان کرد: مهمترین درخواست‌های مردم محله جوادیه شامل ساماندهی اتباع بیگانه، جلوگیری از ورود آن‌ها به محلات قدیمی و تعیین تکلیف ریل‌های راه‌آهن است که هیچ‌یک به مسئولیت شهرداری بازنمی‌گردد و وزارت کشور و اداره اتباع باید به این موضوعات رسیدگی کنند.

منبع: خبرگزاری ایلنا

دیگر خبرها

  • فرسودگی۷۰ درصد مدارس شهرستان قوچان
  • ۷۰ درصد مدارس شهرستان قوچان فرسوده است
  • تعیین تکلیف اردوگاه دانش‌آموزی شهید چمران پس از ۱۸ سال
  • ۶۰ درصد ساکنان جوادیه تهران افغانستانی اند
  • ۶۰ درصد ساکنان محله جوادیه تهران افغانستانی هستند
  • امانی، عضو شورای شهر: ۶۰ درصد ساکنان محله جوادیه تهران افغانستانی هستند
  • ۳۰درصد ساختمان‌های آموزشی گناباد فرسوده است
  • اختصاص ۲۵۰۰ میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت‌های آموزشی بوشهر
  • ۸۰ درصد مدارس استثنایی خراسان رضوی خیرساز هستند
  • نواخته شدن زنگ سپاس در مدارس گیلان