Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@06:56:55 GMT

دلایل افزایش قیمت‌ها در بازار مازندران+فیلم

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۴۰۱۴۴

دلایل افزایش قیمت‌ها در بازار مازندران+فیلم

‍‍‍‍‍‍

به دنبال گرانی کالاها تسنیم در گفت‌وگو با مردم استان دلایل افزایش بی‌رویه قیمت‌ها در بازار را بررسی کرده است. ۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۷ استانها مازندران نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مازندران،یکی از مهم‌ترین وظایف دولت ایجاد شرایط لازم برای مردم جهت تهیه مایحتاج ضروری آنها است و این در حالی است که این روزها تب داغ گرانی کالاها به بسیاری از نقاط کشور از جمله مازندران رسیده و بسیاری از این وضعیت ناراضی و نگران هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرگزاری تسنیم در مازندران برای واکاوی این موضوع پای حرف مردم استان رفته تا علت گرانی‌های افسار گریخته را از آنها جویا شود و این که چه میزان اقدامات انجام شده برای ثبات قیمت ها و یا کاهش قیمت‌ها موثر بوده است.

دولت برای کنترل بازار کاری انجام نداده است

یکی از بازاریان در گفت و گو با تسنیم، اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین دلیلی که بازار ایران را آشفته کرده و به گرانی‌ها دامن زده بحث افزایش قیمت دلار بوده و دلار در ایران حرف اول را می‌زند و این موضوع باعث شده تا بسیاری از اجناس با افزایش قیمت روبه‌رو شود.

وی افزود: دولت کار زیادی برای کنترل بازار انجام نداده و باید یک مدیریت قوی این کار را انجام دهد و در حال حاضر با این روندی که شاهد هستیم هیچ اثری از ارزانی کالا در بازار نیست.

احتکار عامل اصلی گرانی‌ها

یکی از خانم‌ها که در حوزه تولید پوشاک فعالیت دارد در این رابطه گفت: خیلی‌ها افزایش قیمت‌ها را به دلیل افزایش قیمت دلار عنوان می‌کنند اما محصولات تولید داخل چرا با افزایش قیمت روبه‌رو شده پس خود ما باعث گرانی‌ها هستیم و از سوی دیگر بسیاری از افراد سودجو کالای ضروری مردم را احتکار کرده‌اند که این اقدام نیز سبب تشدید گرانی‌ها می‌شود.

وی افزود: دولت هیچ اقدامی برای ثبات قیمت و جلوگیری از گرانی‌ها در بازار انجام نداده و در این شرایط که برای دریافت تسهیلات که بانک‌ها مراجعه می‌کنیم با بهره 18 درصد روبه‌رو می‌شویم و این در حالی است که سودی که به سپرده‌گذاران پرداخت می‌شود سه درصد بوده و آنقدر باید برویم و بیاییم تا از دریافت تسهیلات پشیمان شویم.

نظارت جدی برای ثبات قیمت نیاز است

یکی از بازاریان نیز با بیان اینکه افزایش قیمت دلار، عدم مدیریت صحیح و نظارت دقیق از مهم‌ترین عوامل گرانی‌های اخیر است، اظهار داشت: متاسفانه هیچ اقدامی از سوی دولت برای کنترل قیمت ارز و کالاها در کشور صورت نگرفته و هیچ تغییری در قیمت کالاها ایجاد نشده بلکه گران‌تر شده است.

وی افزود: یک نظارت خیلی جدی از صدر تا ذیل برای کنترل قیمت‌ها در بازار نیاز بوده و اگر این اقدام صورت نگیرد افزایش قیمت خواهیم داشت که کاهش قیمت نخواهیم داشت.

یکی از بازاریان عدم مدیریت را از جمله عوامل مهم در گرانی‌های اخیر اعلام کرد و با بیان اینکه هیچ نظارتی در بازار وجود ندارد گفت: دولت هیچ کاری برای مردم نکرده و اغلب اقداماتی که در کشور صورت می‌گیرد با حمایت‌های خود مردم بوده و حضور مردم در بسیاری از مسائل مسئولانه تر از حضور مدیران است.

همانطور که در گزارش آمده بسیاری از مردم افزایش نقدینگی، ایجاد حباب قیمت در بازار و عدم تناسب تولید نا خالص داخلی با رشد جمعیت، کاهش ارزش پول ملی، عدم مدیریت صحیح و نظارت دقیق را عوامل گرانی‌های اخیر می‌دانند که امیدواریم با پخش این گزارش مسئولان دست به کار شوند و گام مهمی در راستای رسیدگی به مسائل یاد شده بردارند.

گزارش از هومن رمضانیان

انتهای پیام/ح

R41358/P1357/S6,74/CT16

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۴۰۱۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عقب‌گرد قیمت کاغذ در بازار آزاد

قیمت کاغذ تحریر در بازار آزاد دو هفته پس از التهابات ناشی از افزایش ۱۰۰ هزار تومانی با کاهش مواجه شد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،‌ پس از دو هفته التهاب ناشی از افزایش قیمت کاغذ تحریر در بازار آزاد، امروز قیمت‌ها با کاهش مواجه شدند.

بر این اساس هر برند کاغذ چاپ و تحریر 70 در 100 با گرماژ 70 گرمی بین یک میلیون و 270 تا یک میلیون و 300 هزار تومان عرضه شده است.

هم‌چنین قیمت هر بسته کاغذ A4 نیز 20 هزار تومان کاهش داشته است. اما قیمت کاغذ گلاسه و مقوای پشت طوسی با افزایش همراه بوده است.

کارشناسان دلیل افزایش قیمت کاغذ در بازار را به بی‌ثباتی نرخ ارز ربط می‌دهند،‌ بااین حال بازار از نظر عرضه با کمبودی مواجه نیست.

واردات 300 میلیون دلاری کاغذ تحریر در سال رونق تولید!

بر اساس آمارهای رسمی،‌ در سال 1402، میزان 276 هزار تن کاغذ چاپ و تحریر به‌ارزش 300 میلیون دلار وارد کشور شده است، این در حالی است که در سال قبل از آن یعنی سال 1401 که هنوز چرخ تولید داخلی هم راه نیفتاده بود،‌ این رقم 218 هزار تن بوده است.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • خاندوزی: دولت خاتمه پروژه‌های ناتمام هستیم/ افشاگری همتی از رانت ۶۰۰ هزار میلیارد تومانی/ صولت مرتضوی: تحریم پیشرفت‌های کلانی را نیز برای کشور به ارمغان آورده است
  • متن گزارش کمیسیون بهداشت درباره دلایل کمبود و گرانی دارو
  • ◄ بازار چای بحرانی و کار قاچاقچیان چای سکه می شود!
  • آفت واردات بر بار برنج مازندران
  • عقب‌گرد قیمت کاغذ در بازار آزاد
  • قیمت طلا و سکه کاهشی می‌شود
  • افزایش قیمت کارخانه ای خودرو‌؛ کسی گرانی را به گردن نمی‌گیرد
  • توضیح بانک صادرات درباره دلایل خرید بخشی از سهام پرسپولیس
  • رونمایی از پشت پرده گرانی خودرو
  • قیمت سکه در جا زد/ طلا کاهشی شد