Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@12:21:31 GMT

شیوه سنتی تدریس باید تغییر کند

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۴۰۲۴۲

شیوه سنتی تدریس باید تغییر کند

قشم - ایرنا - فرماندار شهرستان قشم گفت: امروز یکی از دغدغه های اصلی آموزش، خارج شدن از روند سنتی تدریس یعنی شیوه حفظ متون درسی است که این شیوه برای بازسازی فکری جوانان و آینده سازان کشور باید تغییر کند.

به گزارش ایرنا، علیرضا نصری عصر یکشنبه در مراسم آغاز سال تحصیلی در مدرسه حضرت خدیجه(س) افزود: تلاش های آموزشی باید در راستای مهارت آموزی دانش آموزان در حوزه های مختلف باشد و دانایی را نباید به محفوظات کتاب های درسی محدود کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: پرورش فکری جوانان از استخراج و فروش نفت هم برای کشور مهم تر است و از این رو باید در شیوه آموزشی تغییرات لازم ایجاد شود.
فرماندار قشم تصریح کرد: برای تربیت دانش آموز با معیارهای به روز و مورد نیاز جامعه، همه باید نقش خود را به خوبی ایفا کنند و تغییرات از کلاس های درس شروع شود.
وی افزود: مساله های مهمی مانند حمایت از تولید داخلی و رونق آن همراه با رعایت اخلاق، بهداشت و نظم و انضباط را باید از آموزش و پرورش آغاز و در دانش آموزان نهادینه کرد تا به جامعه تسری پیدا کند.
نصری ادامه داد: اگر هدف از آموزش، رشد انسان در ابعاد مختلف و رسیدن به رفاه و آسایش در جامعه است، نظام آموزشی باید در راستای تحقق این اهداف حرکت کند.
وی گفت: مهارت گفت وگو، صبر و تحمل را باید در مدرسه تمرین کرد چرا که با ورود فرد به جامعه فرصت مناسبی برای فراگیری این اصول وجود نخواهد نداشت.
فرماندار قشم در ادامه اظهار داشت: حمله تروریستی که توسط عروسک های خیمه شب بازی منطقه در اهواز انجام شد، کینه و نفرت استکبار از ایران اسلامی را نشان داد.
وی ادامه داد: این حرکت بار دیگر عدالت خواهی نظام جمهوری اسلامی را به تمام جهان نشان داد.
شهرستان قشم شامل جزیره های قشم، هرمز، هنگام و لارک حدود یکهزار و 628 کیلومتر مربع وسعت و 150 هزار نفر جمعیت دارد.
7500

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آموزش آغاز سال تحصيلي شيوه تدريس قشم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۴۰۲۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پس از عملیات «وعده صادق» نگاه دنیا به ایران تغییر کرد

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری عصر دوشنبه در دیدار با روح الله فیروزآبادی معاون علمی رییس جمهور گفت: یکی از دلایلی که سبب شد ما به توان داخلی متکی باشیم، تحریم ها علیه کشور بود که البته این بدان معنا نیست که ما از تحریم استقبال می کنیم، اما این امر سبب شد تا کشور به توان داخلی تکیه کند.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: اگر محدودیت ها وجود نداشت ما همواره وابسته بودیم و اعتماد به نفس نداشتیم.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه پس از عملیات وعده صادق نگاه دنیا به ایران تغییر کرد افزود: این عملیات قدرتمندانه سبب شد تا برخی ها که با انقلاب اسلامی همراه نبودند به خود بیایند.

وی تصریح کرد: امروز نسل جوان ما باید با توکل به خدا به آینده امیدوار باشند و به جذابیت های کاذب غرب دل خوش نباشد.

امام جمعه قم عنوان کرد: امروز طلاب و پژوهشگران حوزوی زیادی داریم که امیدهای آینده حوزه علمیه هستند که البته این افراد نیز همانند سایر اقشار مشکلات معیشتی دارند که باید شرایط برای کار علمی و بدون دغدغه نخبگان فراهم شود.

در ابتدای این دیدار نیز معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور گزارشی از فعالیت ها در حوزه های علمی و موضوعات دانش بنیان ارایه کرد

کد خبر 6092630

دیگر خبرها

  • رشته روانشناسی از شکل سنتی فاصله می‌گیرد/ افزایش تعداد کلینیک‌های درمانی
  • دولت با شیوه سه جانبه‌گرایی تعیین حقوق کارگران موافق است
  • پس از عملیات «وعده صادق» نگاه دنیا به ایران تغییر کرد
  • پایان همایش «حکمت مطهر» با موضوع استان مطهری و مسائل جوانان
  • ۵۳ سال تدریس و مهری ماندگار
  • روایتی از ۵۳ سال تدریس و مهری ماندگار
  • فیلم؛ بازی دانش آموزان با مرگ برای رسیدن به مدرسه
  • تدریس برترین دانش‌های نظامی در نیروی زمینی ارتش
  • ۱۱۲ آموزگار مدارس شاهداستان در کارگاه توانمند سازی شرکت کردند
  • مشق عشق در روستایی دورافتاده