Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران امروز در حالی با ترافیک سنگین صبحگاهی روبرو شد که ۶۲ مسئول تصمیم گرفتند با یک سفر غیرضروری زنگ بازگشایی مدرسه را شخصا به صدا در بیاورند.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ «شهروندان در روزهای آغازین مهرماه از انجام سفرهای غیر ضروری پرهیز کنند»؛ این جمله را تقریبا تمامی مسئولان شهری و پلیس طی روزهای گذشته تکرار کردند تا بلکه از میزان ترافیک مهرماه کاسته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترافیک در معابر پایتخت با آغاز فصل پاییز شدت بیشتری می گیرد و تقریبا صبح ها و عصرها خیابان ها و بزرگراه های تهران قفل می شوند. به گفته سردار مهماندار، ترافیک تهران در نیمه دوم سال 30 درصد افزایش می یابد و مطابق آنچه مهماندار پیشتر اعلام کرده است، با کوتاه شدن روز و بهم رسیدن ترافیک عصرگاهی و شامگاهی، ترافیک تهران افزون می شود.

شهرداری تهران و راهنمایی و رانندگی پایتخت برای مقابله با ترافیک مهرماه تدابیر زیادی اندیشیدند. پلیس با 20 هزار نیرو حضور پر رنگ داشت و شهرداری سرفاصله حرکت مترو و اتوبوس را کاهش داد. تردد کامیونت و وانت بارها در تهران در ساعات اولیه روز ممنوع شد. گرچه این اقدامات اندکی از ترافیک می کاهد، اما خود مسئولان نیز باور دارند که تنها با مشارکت شهروندان می توان ترافیک را کاهش داد.

سفرهای غیرضروری مسئولان برای نواختن زنگ مدارس

در حالی که دائما از شهروندان درخواست شد و می شود که از سفرهای غیرضروری خودداری کنند و مسئولان به تکرار این درخواست از مردم می پردازند که خود آنها امروز اول مهرماه بسیاری از آنها با انجام سفرهای غیرضروری هر یک به مدرسه ای رفتند تا زنگ بازگشایی مدارس را به صدا دربیاورند.

رفتن مسئولان به مدارس برای نواختن زنگ اول مهر ماه، تعداد زیادی خبرنگار و همراه را به خیابان ها کشاند و سبب افزایش سفرهای غیرضروری در شهر شد. البته نمی توان سفر خبرنگاران را غیر ضروری دانست، چرا که آنها برای پوشش خبری و انجام وظیفه می بایست در اینگونه مراسم ها حضور پیدا کنند.

امروز حسن روحانی، رئیس جمهور برای نواختن نمادین زنگ اول مهر ماه به مدرسه دخترانه عترت در منطقه ۹ تهران رفت و تعداد زیادی مسئول و خبرنگار همراه او بودند. در این مراسم بطحایی، وزیر آموزش و پرورش نیز روحانی را همراهی کرد.

سفر رییس جمهور و اهمیت حضور او را در مراسم اول مهرماه می توان درک کرد، اما حضور سردار رحیمی، رییس پلیس تهران بزرگ، سردار مهماندار، رییس پلیس راهور تهران، محمدعلی افشانی، شهردار تهران، علی اصغر پیوندی، رییس جمعیت هلال احمر، مقیمی استاندار تهران، چقازردی، مدیرعامل بانک سپه، میرلوحی و الویری اعضای شورای شهر تهران و چند ده مسئول دیگر به مدارس مختلف را نمی توان قابل توجیه دانست.

تمامی این سفرهای انجام شده در تهران می توانست انجام نشود، اما با انجام شدنش بر بار ترافیکی پایتخت افزوده شد. در این ارتباط تعدادی از مسئولان سفر خود را ضروری دانستند. به طور مثال سردار حسین رحیمی، فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: با شروع مدارس و تغییر و تحول ترافیکی در پایتخت شاهد افزایش ۳۰ درصدی ترافیک در شهر تهران هستیم و حدود ۲۰ هزار پلیس در حال فعالیت در این حوزه هستند تا مشکلی از بابت ترافیک در پایتخت رخ ندهد و تاکنون هیچ مشکلی از نظر ترافیکی در سطح شهر رخ نداده است.

محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران نیز در این ارتباط گفت: اعضای شورای شهر خودشان برای این کار اقدام نکرده‌ بودند، بلکه دعوت شده بودند و به طور مثال من به عنوان رئیس شورای شهر تهران امروز برای حضور در هفت مدرسه دعوت شده بودم و در نهایت نتوانستم در همه آن‌ها حضور یابم. لذا چون ادب حکم می‌‌کند که اعضا به کسانی که به آن‌ها رای داده‌اند احترام قائل شوند، لذا دعوت آن‌ها را اجابت کردند.

هاشمی رفسنجانی افزود: حضور در مدارس تنها به خاطر نواختن زنگ مدارس نیست، بلکه در این شرایط از نزدیک با مدیران مدارس گفتگو می‌کنند و از مشکلات دانش‌آموزان آگاه می‌شوند؛ این حضورها می‌تواند دستاوردهای مثبتی داشته باشد، اگرچه می‌توانستند با دوچرخه به مدارس بروند، اما اگر انجام بدهیم می‌گویند که کار تبلیغاتی می‌کنند و مانند خر مُلا می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ترافیک شهرداری تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۴۰۲۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از مدرسه ۶ کلاسه در سنندج

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کردستان گفت: برای ساخت این مدرسه ۶ میلیارد تومان هزینه از آورده خانواده مرحوم حبیب اله شاه ویسی و اعتبارات نوسازی مدارس استان هزینه شده است.

ابراهیم مرادی گفت: مساحت این مدرسه ۴۲۰ متر مربع است.

وی افزود: با اضافه شدن این ۶ کلاس بخشی از نیاز دانش آموزان ابتدایی شهرک بهاران بر طرف شد.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • ثبت نام الکترونیکی دانش‌آموزان در ستاد پروژه کلان‌مهر/ نقشه‌ راه سند تحول بنیادین به‌زودی به مدارس ابلاغ می‌شود
  • اقدامات خوبی برای اصلاح فرهنگ ترافیک کرمانشاه صورت گرفته است
  • آغاز به کار نخستین مدرسه طرح ترافیک کشور در کرمانشاه
  • نخستین سرویس مدرسه تهران مخصوص بچه‌پولدارها بود
  • اصلاح قانون تاسیس مدارس غیردولتی گرفتن مجوز برای مسئولان را محدود می‌کند
  • بهره برداری از مدرسه ۶ کلاسه در سنندج
  • کاهش‌ شهریه برخی مدارس غیردولتی | امسال افزایش شهریه درصدی نیست بلکه... | هزینه فوق برنامه چند درصد شهریه است؟
  • «شهریه» مدارس غیردولتی تا ۳۱ اردیبهشت تعیین می شود/ معلمان مدارس غیر دولتی بیمه کامل می‌شوند
  • تعیین «شهریه» مدارس غیردولتی تا ۳۱ اردیبهشت / معلمان مدارس غیر دولتی بیمه کامل می‌شوند
  • ساخت ۱۱ مدرسه جدید در سیرجان