Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران آران و بیدگل گفت: بر اساس بیان شهید مطهری عزاداری محرم برای مردم نباید به صورت عادت باشد بلکه فرد در عزای امام حسین(ع) باید یزید زمان خود را بشناسد، عاشورا درس دشمن شناسی و بصیرت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از آران و بیدگل؛ حجت الاسلام اصغر شریفی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران آران و بیدگل در همایش طلایه داران تبلیغ با یادآوری بخشی از بیانات استاد شهید مرتضی مطهری در خصوص محرم گفت: بر اساس بیان شهید مطهری عزاداری محرم برای مردم نباید به صورت عادت باشد بلکه فرد در عزای امام حسین(ع) باید یزید زمان خود را بشناسد، عاشورا درس دشمن شناسی و بصیرت است و عزاداران حسینی باید از عاشورا عبرت بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در بخش دیگری از سخنانش شرایط کنونی کشور و انقلاب اسلامی را به جنگ احزاب تشبیه کرد و گفت: امروز امریکا، اتحادیه اروپا، شیخ نشین های خلیج فارس همه و همه دست به دست هم داده اند تا با مشکلات اقتصادی مردم را از انقلاب و نظام دلزده کنند.

 

حجت الاسلام شریفی افزود: دشمن می خواهد بر جامعه القا کند که سیاست با دیانت دو چیز است که با هم نمی توانند جمع شوند و در واقع روحانیت نمی تواند نظام و جامعه را مدیریت کند و این مسأله بسیار خطرناک است، اشتیاق دهی و ایجاد انگیزه به مخاطب از بایسته های تبلیغی است.


حجت الاسلام منصور فرجی مدیر حوزه های علمیه منطقه کاشان و آران و بیدگل هم در این همایش به ویژگی های مبلغ دینی موفق پرداخت و گفت: یک مبلغ دینی باید خوش بیان، خوش اخلاق و خوش فکر باشد، دغدغه دین داشته باشد، با شناخت باشد و با مطالعه برنامه اجرا کند.


وی اشتیاق دهی و ایجاد انگیزه به مخاطب را از بایسته های مهم تبلیغ دانست و افزود: ارتباط دوسویه با مخاطب و پاسخ به پرسش های مخاطبان در امر تبلیغ بسیار اهمیت دارد. هر جا سوالی به ذهن مخاطب رسید، مبلغ باید یادداشت کند و در پایان جلسه یا جلسات بعد پاسخ سوال را بیان کند.


مدیر حوزه های علمیه منطقه کاشان و آران و بیدگل ، سخن گفتن یک فرد با جمع برای تاثیر بر احساس، اندیشه و رفتار مخاطب را تعریف سخنرانی عنوان کرد و گفت: شناخت و آگاهی از روایات دینی، تسلط و ارتباط با قرآن برای مخاطب، تسلط بر سخنرانی، شناخت آسیب ها، مطالعه روزمره، از ویژگی های یک مبلغ موفق است.


اخلاص لازمه تبلیغ است
حجت الاسلام سمیع الله مردان رئیس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل هم در این همایش، محرم و رمضان را دو فرصت مهم برای تبلیغ دین و بیان معارف دینی دانست و گفت: ائمه جماعات باید به مسائل مهم روز تسلط کامل داشته باشند و در کنار معارف دین بیان کنند.


وی اخلاص را لازمه تبلیغ دانست و گفت: اگر مبلغان دینی بخواهند منابرشان تاثیرگذار باشد باید رفتار و عملشان با اخلاص همراه باشد و از روش خود ائمه برای تبلیغ بهره گیری کنند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل بیان داشت: مبلغان دینی باید اطلاعات کافی، کامل، متقن و مستند در موضوع سخنرانی داشته باشد و با جمع بندی اطلاعات در ذهن، بیان کند و از مطالب کلیشه ای، تکراری و غیرضروری پرهیز کنند.

حجت الاسلام مردان خاطر نشان کرد: انگیزه تبلیغ باید مقدس باشد و تصمیم مبلغ بر روشن گری باشد و امر به معروف و نهی از منکر از مهم ترین مسائلی است که باید در محرم به آن پرداخته شود.

وی در پایان از مبلغان دینی خواست به مسائل عقیدتی، آسیب های اجتماعی همچون طلاق و اعتیاد در این ایام پرداخته شود.

همایش طلایه داران تبلیغ ویژه ائمه جماعات و روحانیت شهرستان آران و بیدگل به همت اداره تبلیغات اسلامی و مدیریت حوزه علمیه المهدی (ع) آران و بیدگل برگزار شد.

 

پایان پیام/513

منبع: شبستان

کلیدواژه: هفته دفاع مقدس عاشورا ماه محرم محرم رژه نیروهای مسلح دفاع مقدس تاسوعای حسینی آیت الله خامنه ای عاشورای حسینی امام حسین ع شهرستان آران و بیدگل همایش طلایه داران تبلیغ عزاداری محرم طلایه داران تبلیغ ماه محرم آران و بیدگل محرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۴۰۳۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دسته‌روی هیأت‌های مذهبی در خراسان‌ شمالی برگزار می‌شود

ایسنا/خراسان شمالی معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی خراسان‌ شمالی گفت: آیین دسته‌روی و عزاداری متمرکز هیأت مذهبی استان به‌مناسبت سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) در ۱۶ شهر استان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام ناصر هدایتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: هیأت‌های مذهبی، علما، روحانیون و مردم ولایتمدار استان در سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) به‌صورت متمرکز به دسته‌روی و سپس عزاداری و سوگواری خواهند پرداخت.

وی با تاکید بر لزوم برگزاری باشکوه‌ این مراسم، ادامه داد: در تمام نقاط شهری استان از جمله مراکز ۱۰ شهرستان و به‌طور کلی ۱۶ شهر خراسان شمالی شاهد برگزاری این دسته‌روی‌ها و عزاداری‌ها خواهیم بود. همچنین در روستاهای بزرگ استان، مراسم عزاداری و دسته‌روی به‌صورت همزمان برگزار می شود.

وی گفت: آیین دسته‌روی و عزاداری متمرکز هیأت‌های مذهبی شهرستان بجنورد ساعت ۹:۳۰ صبح شنبه، ۱۵ اردیبهشت ماه از محل میدان شهید به سمت آستان امامزاده سید عباس (ع) انجام می‌شود.

هدایتی با بیان اینکه این دسته‌روی در همه نقاط شهری استان برگزار می‌شود، اظهار کرد: این آیین در شیروان ساعت ۹ صبح از مساجد به سمت مصلای نماز جمعه، در اسفراین ساعت ۱۰ صبح از مساجد شهر به سمت حوزه علمیه حضرت ولیعصر(عج) و در آشخانه نیز ساعت ۹ صبح از ابتدای بلوار شهید بهشتی تا میدان امام خمینی (ره) مقابل مسجدجامع است.

وی با تاکید بر لزوم الگو گرفتن از سبک زندگی امام صادق (ع) افزود: نگاه خاص امام صادق (ع) به موضوع تعلیم و تربیت و پرورش شاگردانی ممتاز برای ترویج فرهنگ ناب قرآنی و اسلامی می‌تواند بهترین الگو برای فعالان فرهنگی، قرآنی و مجموعه‌های حوزه تعلیم و تربیت باشد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شرکت بیش از ۲۳ هزار نفر در مسابقات قرآنی آران و بیدگل
  • مشارکت ۳۴ هزار آران و بیدگلی در مسابقه زندگی با آیه‌ها
  • تحقق ۷۰ درصدی مصوبات حوزه درمان سفر رئیس‌جمهور به کاشان
  • پرداخت ۱۰۰۰ میلیاردی تسهیلات در آران و بیدگل
  • دسته‌روی هیأت‌های مذهبی در خراسان‌ شمالی برگزار می‌شود
  • آغاز فعالیت ستاد اربعین وزارت تعاون در سیستان و بلوچستان
  • مجوز‌های کاغذی باید شناسه یکتا بگیرند
  • چهره متفاوت بازیگر نقش علی در آینه عبرت بعد از ۳۵ سال
  • تقدیم ۳۶۵ شهید کارگر آران و بیدگلی، مهر تأییدی بر مجاهدت جامعه کارگری شهرستان
  • افتخار دستگاه آموزشی آران و بیدگل ۳۶ شهید معلم است