Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، خلبانان جنگنده‌های اسرائیلی بطور عمد از هواپیمای ایل- ۲۰ روسی برای پوشش خود در برابر موشک‌های پدافند هوایی ارتش سوریه استفاده کرده و منجر به کشته شدن ۱۵ نظامی روسی شدند. ۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۵ بین الملل اروپا آسیای غربی نظرات

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»،  وزارت دفاع روسیه نیروی هوایی اسرائیل را مقصر در سانحه هوایی برای هواپیمای ایل-20روسی در آسمان سوریه اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  "ایگور کاناشینکوف" سخنگوی رسمی وزارت دفاع روسیه امروز، یکشنبه در کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد: «اقدام خلبانان جنگنده‌های اسرائیلی منجر به کشته شدن 15 نظامی روسی شده است. اقدام آنها را می‌توان عملکرد غیرحرفه‌ای و یا حداقل "اشتباه فاحش" آنها نامید.»

وی یادآور شد، بر اساس اطلاعات وزارت دفاع روسیه، خلبانان جنگنده‌های اف-16 ارتش اسرائیلی آگاهانه و بطور عمد از هواپیمای ایل-20 روسی برای پوشش خود در برابر موشک‌های پدافند هوایی ارتش سوریه استفاده کردند.  علاوه بر این، نیروی هوایی اسرائیل مقامات نظامی روسیه را از نقشه حمله به تاسیسات نظامی سوریه در زمان وقوع این حادثه مطلع نکرده بودند. در حالیکه این مسئله نقض توافقات صورت گرفته بین دو طرف از سال 2015 درباره پیشگیری از وقوع حوادث در آسمان سوریه بشمار می رود.

وزارت دفاع روسیه امروز کنفرانس مطبوعاتی ویژه‌ای درباره حادثه سرنگونی هواپیمای ایل-20 روسی در آسمان سوریه در نتیجه اقدام نیروی هوایی اسرائیل را با زیرنویس انگلیسی برای مخاطبان بین المللی منتشر کرد. در این نوار ویدیویی که بیش از 15 دقیقه طول میکشد، جزئیات دقیقی درباره تمامی شرایط در زمان وقوع این حادثه تشریح شده است.

انتهای پیام/

R1445/P36447/S8,89,90,1414/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۴۰۶۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشریح دستاوردهای نیروهای روسی از زبان شویگو

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه گفت: از ابتدای سال جاری، نیروهای روسی ۵۴۷ کیلومتر مربع از قلمرو مناطق جدید کشور را در دو هفته گذشته تحت کنترل خود درآورده است.

وی افزود: طی دو هفته گذشته، نیروهای روسیه، شهرک های نووباخموتوفکا، سمنووکا، بردیچی در دونتسک را آزاد کرده اند.

سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه تاکید کرد که در نتیجه عملیات نظامی روسیه علیه کی‌یف، نیروهای اوکراینی تاکنون بیش از ۱۱۱ هزار سرباز را در سال ۲۰۲۴ از دست داده اند.

شویگو به انهدام ادوات و تجهیزات نظامی نیروهای اوکراینی نیز اشاره کرد.

وزیر دفاع روسیه گفت: نیروهای اوکراینی روزانه هزار نفر را به دلیل درخواست آمریکا و متحدانش برای مقابله با نیروهای مسلح روسیه به هر قیمتی از دست می دهند.

کد خبر 6095912

دیگر خبرها

  • تشریح دستاوردهای نیروهای روسی از زبان شویگو
  • پرواز بمب افکن‌های روسی در نزدیکی مرز آمریکا
  • پرواز بمب افکن های روسی در نزدیکی مرز آمریکا
  • واکنش وزیر دفاع آمریکا به ورود نیرو‌های روسی به پایگاه نظامی نیامی
  • واکنش وزیر دفاع آمریکا به ورود نیروهای روسی به پایگاه نظامی نیامی
  • 8 زخمی در حمله جدید اسرائیل به سوریه
  • حمله رژیم صهیونیستی به اطراف دمشق هشت زخمی برجای گذاشت
  • سرنگونی ۶ پهپاد اوکراینی به دست نیروهای روسی
  • حمله رژیم صهیونیستی به حومه دمشق
  • سوخت گیری در آسمان چگونه و چقدر طول می‌کشد؟