Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک نشریه آمریکایی گزارش داد که دونالد ترامپ پس از انتخابات میان دوره‌ای در ماه نوامبر جدول زمانی خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان را اعلام می‌کند. ۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۸ بین الملل آسیا-اقیانوسیه افغانستان نظرات

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، نشریه آمریکایی «نیوزویک» به نقل از منابعی اعلام کرد که رئیس جمهور این کشور در نظر دارد تا پس از انتخابات میان دوره‌ای آمریکا در نوامبر سال جاری جدول زمانی خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان را اعلام کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس این گزارش خروج نظامیان آمریکایی از سال 2020 میلادی آغاز خواهد شد.

براساس تحقیقات اندیشکده «رَند» از زمان حمله آمریکا به افغانستان در سال 2001 میلادی تا پایان جولای سال جاری میلادی 2 هزار و 327 نظامی آمریکایی در افغانستان کشته و 20 هزار و 232 نظامی دیگر این کشور نیز در درگیری زخمی شدند.

یکی از مقامات اطلاعاتی آمریکا درباره ادامه درگیری‌ها و بن‌بست جنگ در این کشور تصریح کرد: همه انتظار دارند که ژنرال‌ها بدانند زمان به نفع ما و دولت کابل نیست؛ زمان به نفع طالبان است و آژانس‌های اطلاعاتی معتقدند این جنگ شکستی غم‌انگیز بوده است.

«ست جونز» یکی از مشاوران ارشد سابق پنتاگون اما درباره احتمال خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان گفت که عناصری در جامعه اطلاعاتی آمریکا حضور دارند به دلیل پیامدهای پیروزی طالبان در مقابل خروج نیروها مقاومت خواهند کرد.

چندی پیش نیز «نیکلاس دیویس» خبرنگار پژوهشی انگلیسی با اشاره به تشدید حملات طالبان گفته بود که این گروه تلاش می‌کند تا با اعمال فشار نظامی بیشتر آمریکا را به مذاکره درباره زمان خروج نظامیان آمریکایی از این کشور مجاب کند.

وی با اشاره به آتش‌بس دو طرفه دولت افغانستان و طالبان به مناسبت عید فطر نیز گفت: با توجه به رفتار سربازهای افغان در ارتش این کشور و طالبان می‌بینیم که در واقع دشمنی عمیقی بین دو طرف وجود ندارد و خروج نظامیان خارجی منجر به جنگ داخلی طولانی بین آن‌ها نخواهد شد.

اواخر تیر ماه نیز «زمرک پادخوابی» رئیس کمیسیون روابط بین‌الملل پارلمان افغانستان تصریح کرد که تعیین زمان خروج نیروهای خارجی خواست مردم افغانستان و اقدامی معقول است و همچنین می‌تواند باعث پایان جنگ و برقراری صلح در افغانستان شود.

انتهای پیام/.

ما را در فیسبوک، توییتر و تلگرام دنبال کنید.

R36461/P36446/S8,87,1413/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۴۰۶۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حملات پهپادی به پایگاه نظامیان آمریکا در سوریه

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، صدای چند انفجار از اطراف پایگاه نظامیان آمریکایی واقع در فرودگاه خراب الجیر در استان الحسکه شنیده شده است.

بر اساس این گزارش، پایگاه نظامیان آمریکایی هدف حمله پهپادی قرار گرفته است.

جزئیات بیشتری در این باره گزارش نشده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • درخواست پنتاگون از دولت عراق درباره نیروهای آمریکایی
  • پنتاگون: آمریکا مذاکرات با نیجر را آغاز کرد 
  • پنتاگون: مذاکرات بر سر خروج نظامی از نیجر آغاز شد
  • ادعای عجیب اسنایپر برتر آمریکایی: سلاح‌های زمان شوروی بهتر هستند!
  • خروج نظامیان آمریکایی از نیجر
  • عملیات خود را علیه نیروهای آمریکایی از سر می‌گیریم
  • پایگاه آمریکا در فرودگاه حسکه سوریه هدف قرار گرفت
  • پایگاه آمریکا در فرودگاه حسکه سوریه هدف گرفته شد
  • حملات پهپادی به پایگاه نظامیان آمریکا در سوریه
  • چاد هم نظامیان آمریکایی را اخراج می کند