Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-09@02:26:03 GMT

زنگ نماز در مدارس استان قم نواخته شد

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۴۰۷۶۸

زنگ نماز در مدارس استان قم نواخته شد

قم- ایرنا- همزمان با آغاز سال تحصیلی، هنگام ظهر ، زنگ نماز جماعت در تمام واحدهای آموزشی استان قم نواخته شد و دانش آموزان به همراه امام جماعت نماز ظهر و عصر را اقامه نمودند.

به گزارش ایرنا، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش قم در این آیین به خبرنگار ایرنا گفت: همزمان با آغاز سال تحصیلی 656 امام جماعت ملبس به لباس روحانیت در مدارس حاضر می شوند و نماز جماعت را در تمامی مدارس شیفت صبح و بعدازظهر اقامه می نمایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ناصر حمزه ای افزود: بسیاری از روحانیون نماز جماعت را در 2 شیفت صبح و بعدازظهر اقامه می کنند.
وی با اشاره به حضور هشت امام جمعه در شهر و بخش های پنج گانه قم، گفت: هماهنگی های لازم با امامان جمعه صورت گرفته تا از اول سال تحصیلی هفته ای یک بار در مدارس حضور یابند و ضمن دیدار و گفت و گوی صمیمانه با دانش آموزان، آن ها را برای اقامه نماز اول وقت و شرکت در نماز جماعت دعوت نمایند.
وی گفت: هیچ اجباری برای شرکت در نماز جماعت مدارس وجود ندارد، ولی برنامه های مختلفی برای تشویق و دعوت به نماز دانش آموزان برای اقامه نماز برگزار خواهد شد.
حمزه ای خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش هر سال شعاری را برای برنامه های فرهنگی انتخاب می کند و شعار امسال «انی احب الصلاه» می باشد و در همین راستا همایش ها و نشست های علمی و فرهنگی مختلفی با محوریت «نماز» ترتیب می یابد.
وی افزود: این همایش ها و نشست برای سه گروه هدف شامل دانش آموزان، معلمان و والدین دانش آموزان برگزار می شود تا معلمان و اولیا نیز نسبت به تشویق دانش آموزان به نماز و استمرار حضور آن ها در نماز جماعت نقش آفرین باشند.
وی ابراز امیدواری کرد: با کمک سایر دستگاه های فرهنگی و حمایت والدین بتوانیم موضوع نماز را که سفارش خداوند است بین دانش آموزان نهادینه نماییم تا آنان برای رسیدن به خدا و خدمت به خلق و کشور در مسیر درست قرار گیرند.
آیین معنوی زنگ آغاز نماز جماعت با حضور آیت الله علیرضا اعرافی، امام جمعه موقت قم و مسئولان استان به صورت نمادین در مدرسه متوسطه دوم شاهد نجمیه نواخته شد.
در سال تحصیلی جاری، حدود 255 هزار دانش آموز در 665 مدرسه و 6 هزار و 783 کلاس درس با حضور 14 هزار معلم مشغول به تحصیل شدند.
/2085/ 6133/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي آموزش و پرورش زنگ نماز قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۴۰۷۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باشگاه خبرنگاران پلیس در اردبیل راه اندازی شد

به گزارش خبرنگار مهر، فرمانده انتظامی استان اردبیل بعدازظهر دوشنبه در مراسم افتتاح باشگاه خبرنگاران پلیس در اردبیل اظهار کرد: در تولید و گسترش امنیت و حس خوشایند در این زمینه خبرنگاران و صاحبان رسانه‌ها نقش آفرین اصلی هستند و امیدواریم این حرکت توسعه نظم و امنیت را در جامعه منجر شود.

سردار جواد تقوی خاطرنشان کرد: پیش از این در قالب همیاران پلیس تعامل و ارتباط خوبی را با مجموعه آموزش و پرورش داشتیم که آثار مثبت این فعالیت را در کاهش وقوع جرایم به ویژه به حداقل رساندن تخلفات راهنمایی و رانندگی در بین خانواده‌ها شاهد بودیم.

وی اهمیت کار زیربنایی را با محوریت مدارس در گسترش مفاهیم ارزشی و انسانی یادآور شد و بیان کرد: ما باید تمامی فعالیت‌های آموزشی و فرهنگسازی را از دل مدارس آن هم در گروه‌های سنی پایه آغاز کنیم تا در فرآیند رشد نوجوانان و جوانان این آموزش‌ها مؤثر و تأثیرگذار باشد.

فرمانده انتظامی استان اردبیل افزود: با همراهی دانش آموزان خبرنگار پلیس بیش از هر زمان دیگر به وظیفه خطیر خود مسلط عمل کرده و انتظار بهبود فرآیندها را داریم.

در این مراسم مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل نیز بر اهمیت جهاد تبلیغ و تبیین اشاره و اظهار کرد: خبرنگاران و اصحاب رسانه در این سنگر نقش آفرین اصلی هستند.

کلام الله صفری خاطرنشان کرد: دانش آموزان در کنار حضور مؤثر در سنگر تعلیم و تربیت در فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ورزشی نقش آفرینی می‌کنند که این خود حرکتی پسندیده و شایسته به نظر می‌رسد.

کد خبر 6098671

دیگر خبرها

  • خبر مهم آموزش و پرورش برای دانش‌آموزان و معلمان
  • مدارس قزوین در نوبت عصر تعطیل شد
  • کمک ۱۲۸ میلیارد تومانی مردم برای ساخت مسجد در کشور
  • (ویدئو) پخش اقامه نماز جماعت به امامت یک زن روی آنتن تلویزیون
  • پخش نماز جماعت به امامت یک زن در تلویزیون
  • ببینید | نماز جماعت بر عرشه ناو شهید ناظری سپاه
  • ببینید | اقدام خارج از عرف صداوسیما؛ پخش اقامه نماز جماعت به امامت یک زن روی آنتن تلویزیون
  • درگذشت امام جماعت مسجدی در اندونزی هنگام نماز صبح+ فیلم
  • باشگاه خبرنگاران پلیس در اردبیل راه اندازی شد
  • بسیاری از آسیب‌های اجتماعی ناشی از بی‌توجهی به امر نماز است