Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-02@12:51:40 GMT

رایزنی تلفنی نیچروان بارزانی با پامپئو

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۴۰۷۹۳

نخست وزیر اقلیم کردستان عراق در گفت‌وگویی تلفنی با وزیر امور خارجه آمریکا به بررسی روند سیاسی عراق پرداخت. ناطقان: به نقل از شبکه روداو، نیچروان بارزانی، نخست وزیر اقلیم کردستان عراق در تماسی تلفنی با مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا درخصوص جدیدترین تحولات سیاسی عراق به بحث و تبادل‌نظر پرداخت.

دو طرف در جریان این گفت‌وگوی تلفنی بر  روند انتخابات پارلمانی عراق و تلاش‌های صورت گرفته برای انتخابات ریاست جمهوری و دولت جدید عراق تاکید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



پامپئو در جریان این تماس تلفنی بر اهمیت نقش فعال و کارآمد اقلیم کردستان عراق در همکاری برای تعیین روسای قوای سه‌گانه عراق تاکید کرد.

بارزانی و پامپئو بر افزایش تلاش‌ها برای پیشرفت روند سیاسی عراق تاکید کرد و گفت، امیدوار است که مرحله آتی در عراق مرحله ثبات سیاسی و امنیتی باشد و دولت و قدرت جدید تعبیری از آرمان و آرزوها و حق و حقوق تمامی گروه‌های عراقی باشد.
دو طرف همچنین به بررسی روابط دو جانبه و نیز آخرین تحولات عراق پرداختند.

نخست وزیر اقلیم کردستان عراق عصر شنبه سلسله نشست‌هایی را با رهبران طرف‌های سیاسی در بغداد از جمله حیدرالعبادی، نخست وزیر عراق، نوری مالکی، معاون رئیس جمهوری ، هادی العامری، رهبر ائتلاف الفتح، سید عمار حکیم، رهبر جریان حکمة ملی، ایاد علاوی، رهبر ائتلاف "الوطنیه" و فالح الفیاض، رئیس برکنار شده حشد شعبی داشته وی همچنین امروز (یکشنبه) با مقتدی صدر، رهبر جریان صدر در نجف دیدار خواهد کرد. منبع: ایسنا برچسب ها: رایزنی ، بارزانی ، پامپئو

منبع: ناطقان

کلیدواژه: رایزنی بارزانی پامپئو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۴۰۷۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفت‌وگوی تلفنی وزیران خارجه ایران و قطر

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر در یک تماس تلفنی درخصوص آخرین تحولات منطقه گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.

به گزارش مشرق، حسین امیرعبداللهیان و شیخ محمد بن عبدالرحمن بن جاسم آل‌ ثانی در این تماس، آخرین وضعیت تحولات فلسطین و تلاش‌ها و تحرکات دیپلماتیک جاری برای توقف فوری تهاجم وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه غزه و نسل‌کشی مردم بی‌دفاع فلسطین و راه‌های تسریع در ارسال کمک‌های بشردوستانه بین‌المللی به غزه را مورد بررسی قرار دادند.

دیگر خبرها

  • نخست‌وزیر سابق اسرائیل به خانه وزیر خارجه امارات رفت + عکس
  • رایزنی سفیر ایران با معاون نخست وزیر عمان در امور دفاعی
  • رایزنی تلفنی وزیران خارجه ایران و قطر در مورد آخرین تحولات فلسطین
  • گفت‌وگوی تلفنی وزیران خارجه ایران و قطر
  • تحولات غزه؛ محور رایزنی تلفنی امیر قطر و رئیس‌جمهور مصر
  • فشار بن گویر بر نتانیاهو: نخست وزیر قول حمله به رفح و عدم پایان جنگ را داده است
  • چاپ سوم «سیطره» در نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود
  • رایزنی تلفنی بایدن با امیر قطر؛ تحولات غزه محور گفتگو‌ها
  • رایزنی تلفنی بایدن با امیر قطر؛ درباره تحولات غزه
  • تولید میدان گازی بزرگ عراق پس از حمله پهپادی متوقف شد