Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ دکتر مسعود طهماسیان در نشست خبری افزود: با توجه به پروژه اختلالات خواب که در ایران دنبال می‌شود، گروهی بین المللی در این راستا با همکاری ۱۲ کشور دنیا تشکیل شده که مسئول آن گروه، ایران است.

دبیر علمی همایش نقشه برداری مغز ایران با اشاره به اهمیت شناسایی تغییرات در مغز افراد مبتلا به اختلالات خواب گفت: توقف تنفسی در حین خواب تا ۵ برابر خطر آلزایمر را افزایش می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه ۴ تا ۷ درصد مردم گرفتار اختلال توقف تنفسی در خواب هستند، افزود: اختلالات خواب ناشی از استفاده از موبایل نیز اثبات شده است.

به گفته طهماسیان، اختلال خواب باعث می‌شود مشکلات جدی روان شناختی پیش آید و در نتیجه، این اختلالات ارتباط جدی با افسردگی افراد دارد به طوری که بعضاً شاهد افسردگی مقاوم به درمان در این افراد هستیم.

دبیر علمی همایش نقشه برداری مغز ایران با طرح این موضوع که واقعا نمی‌دانیم چه تغییراتی در مغز اتفاق می‌افتد، تأکید کرد: هدف ما از این بررسی، تغییراتی است که در چه مناطقی از شبکه مغز اتفاق می‌افتد تا بتوان در آینده براساس همین اطلاعات، اختلالات خواب را درمان کرد.

وی با اعلام اینکه علائم بی خوابی در مردم تا ۳۰ درصد تجربه می‌شود، گفت: البته آمار‌ها و بررسی‌ها بسیار بیشتر از این درصدی است که اعلام می‌شود.

طهماسیان از ارتباط چاقی و دیابت با اختلالات خواب خبر داد و افزود: چاقی و دیابت اکسیژن رسانی را مختل می‌کند و در نتیجه توقف تنفسی در خواب اتفاق می‌افتد.

دبیر علمی همایش نقشه برداری مغز ایران با اعلام اینکه ۲۴ درصد افراد در خطر آپنه تنفسی هستند، گفت: ۱۰ درصد مردم نیز بیماری اختلالات خواب را دارند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: مردم بی خوابی تجربه نقشه برداری مغز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۴۰۹۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس هوایی از آخرین بازمانده‌؛ چه خوابی برای شش مرکز تهران دیده‌اند؟

عصر ایران، تصویری هوایی از پارک لاله را منتشر کرده که به عنوان تنها راه‌ تنفس شهر تهران از سوی فعالان محیط‌زیست شناخته می‌شود.

مرتضی هادی جابری‌مقدم، عضو هیئت علمی دانشکده شهرسازی دانشگاه تهران درباره «حصارکشی وسط پارک‌لاله تهران»، گفت: هیچ منطقی از «ساخت و ساز با هر نوع کاربری» در پارک لاله تهران دفاع نمی‌کند.هر مترمربع از پارک لاله، بی‌نهایت برای تفریح و نشاط‌آفرینی مردم شهر تهران ارزش دارد و نباید این شکلی تلف شود. او تاکید می‌کند: پارک لاله، حتی مسجد هم دارد و نیازی به ساخت و ساز نیست.

جابری‌مقدم، زمین پارک لاله را «قیمت‌دارترین دارایی شهر» توصیف کرد و خواستار توقف اقدام شهرداری شد.

۳۰۰۰ مترمربع زمین وسط پارک لاله، معادل ۶ ساختمان مسکونی ۵ طبقه با مساحت ۱۹۰ مترمربع بنا در هر طبقه، وسعت دارد و از این منظر، «یک ساخت و ساز عظیم» در پارک لاله، در حال تدارک است.

دیگر خبرها

  • ۱۰ دلیل برای بی خوابی در زنان | یک زن چقدر به خواب نیاز دارد؟
  • دهه ۹۰؛ دهه‌ی «رکود، عبرت، تجربه»
  • مالیات آری؛ اما نه ۳۰ و ۵۰ و ۷۰ درصد!
  • راه اندازی ۵۰ خانه محیط زیست در خراسان جنوبی/یک تجربه موفق
  • اثرات منفی استرس روی چهره و ظاهر افراد
  • تعاونی‌های تولید؛ مصداق مشارکت مردم در اقتصاد
  • عکس هوایی از آخرین بازمانده‌؛ چه خوابی برای شش مرکز تهران دیده‌اند؟
  • بارش ها در ۲۲ استان همچنان منفی است | این ۳ استان بیشترین رشد بارش را تجربه کردند | کاهش ۹ درصدی بارش‌ها در کشور
  • هشدار مرسک درباره ادامه اختلالات کشتیرانی در دریای سرخ
  • بانک ها هیچ دلیل و علاقه ای برای پرداخت وام به مردم ندارند!