Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-26@21:32:19 GMT

۵۰۰ کیلوگرم گوشت قرمز غیرقابل مصرف معدوم شد

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۴۱۲۰۲

۵۰۰ کیلوگرم گوشت قرمز غیرقابل مصرف معدوم شد

مدیرکل دامپزشکی استان قزوین گفت: بیش از ۵۰۰ کیلو گرم گوشت قرمز غیر قابل مصرف از چرخه مصرف عزاداران حسینی حذف شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حمید زینالی در گفت‌وگو با  صبح قزوین اظهار کرد: کارشناسان بهداشتی و ناظران ذبح شرعی دام در ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان در قالب ۱۶اکیپ بازرسی بهداشتی و نظارت بر ذبح شرعی دام وظیفه تضمین سلامت و حلیت گوشت قرمز مصرفی عزاداران حسینی را بر عهده داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 


وی افزود: اداره کل دامپزشکی استان قزوین جلسات متعددی را با هیئت امنای امامزاده‌ها، بقاع متبرکه و هیئت مذهبی برگزار کرد و در خصوص خدمات رسانی دامپزشکی در این ایام و نحوه بهره مندی از این خدمات برای هیئت‌ها بازگو شد. 

زینالی ادامه داد: در جلسه ای که با حضور اعضای انجمن صنفی ذابحین استان قزوین برگزار شد مواردی در خصوص ذبح دام و ابزار طراحی شده توسط اداره کل دامپزشکی که نقش عمده ای در کاهش آلودگی محیطی در زمان ذبح دام دارد برای ذابحین عنوان شد. 

وی همچنین از اطلاع رسانی گسترده از طریق ارسال پیامک، نصب بنر و بروشور، ارسال خبر به صدا و سیما وخبرگزاری‌های و شبکه‌های اجتماعی خبر داد و خواستار توجه بیش از پیش عزاداران حسینی به بهداشتی بودن فرآورده‌های خام دامی مصرفی در ایام محرم شد. 

مدیرکل دامپزشکی استان قزوین در پایان از بازرسی ۱۰۲۰ راس دام زنده و ۷۴۴ راس لاشه دام کشتار شده خبر داد و اعلام کرد: در این بازرسی‌ها ۵ لاشه دام به وزن۵۶۴ کیلوگرم ضبط کامل، ۲۸لاشه اصلاح و ۱۸۰ عدد آلایش خوراکی دام «دل و جگر و قلوه جگرسفید» به دلیل غیرقابل مصرف بودن معدوم شد.
انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۴۱۲۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخلف یک کشتارگاه طیور در استان کرمانشاه

قهرمان شاهی مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه گفت : طی روز‌های اخیر نمایندگان تعزیرات حکومتی کرمانشاه به همراه بازرسان جهاد کشاورزی و دامپزشکی به صورت شبانه بازدیدی از محل کشتارگاه طیور در استان کرمانشاه داشتند.

وی افزود: در این بازدید مقدار ۵۲۶ کیلوگرم سنگ‌دان و ۲۳۵ کیلوگرم گوشت مرغ به صورت ران و سینه بدون تاریخ تولید و انقضا در بسته‌های نایلونی منجمد کشف شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه با بیان اینکه در این بازرسی بیش از ۷۰۰ کیلوگرم لاشه گوشت مرغ ضبط شد، خاطر نشان کرد: نسبت به حمل، امحاء و معدوم سازی این مقدار لاشه توسط نماینده دامپزشکی اقدام شد.

شاهی از شهروندان خواست در صورت مشاهده هر گونه تخلف اعم از احتکار، کم‌فروشی و گران‌فروشی و… مراتب را از طریق سامانه ۱۳۵ تعزیرات یا ۱۲۴ صمت اطلاع‌رسانی کنند تا در اسرع وقت رسیدگی شود .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • ۶۳.۵ درصد افزایش قیمت هر کیلوگرم شقه گوسفند در یک سال
  • تبدیل به ضایعات بیش از ۳ هزار کیلوگرم گوشت مرغ در بیرجند
  • ۲۷۰ کیلوگرم فرآورده‌های خام دامی غیر بهداشتی در نایین معدوم شد
  • هشت تن فرآورده خام دامی غیرقابل مصرف در زاهدان معدوم شد
  • معدوم سازی ۳۰۰ کیلوگرم فرآورده خام دامی در اهواز
  • ۲۱۱ هزار کیلوگرم فرآورده خام دامی در البرز معدوم شد
  • ۲۱۱ هزار کیلوگرم مواد غذایی فاسد در البرز معدوم شد
  • تخلف یک کشتارگاه طیور در استان کرمانشاه
  • ضبط و معدوم‌سازی ۷۰۰ کیلوگرم مواد خام دامی در مرکز لرستان
  • معدوم سازی هشت تن فرآورده خام دامی غیرقابل مصرف در زاهدان