Web Analytics Made Easy - Statcounter

تیم ملی کشتی کلاسیک بانوان ایران در نخستین تورنمنت بین المللی این رشته در کشور لبنان با کسب ۲ مدال طلا و ۲ مدال برنز به عنوان قهرمانی رسید.

به گزارش ایسنا، اولین تورنمنت بین المللی کشتی کلاسیک بانوان امروز (اول مهر) با حضور کشتی گیرانی از ۱۰ کشور ایران، ارمنستان، سوریه، گرجستان، مصر، عراق، قرقیزستان، لبنان، اوکراین و ایتالیا در سالن امیل لحود شهر بیروت پایتخت لبنان برگزار شد و در پایان تیم ۶ نفره ایران با ۲ مدال طلای فاطمه نیکبخت و معصومه خانلر در اوزان ۶۰ و ۷۵ کیلوگرم و ۲ مدال برنز فاطمه محمدی و زهرا یزدانی در اوزان ۵۰ و ۵۵ کیلوگرم، با عنوان قهرمانی به کار خود پایان داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



نتایج کشتی گیران کشورمان در این مسابقات به شرح زیر است:

فاطمه محمدی در وزن ۵۰ کیلوگرم در دور اول در کمتر از یک دقیقه تامارا یاسین از عراق را ضربه فنی کرد. او در دومین مبارزه اش مقابل نادا محمد حریف مصری با شکست مواجه شد و به دیدار رده بندی راه یافت. وی در این دیدار مقابل آنارا ژومالی از قرقیزستان به پیروزی رسید و مدال برنز وزن اول را به خود اختصاص داد.

در وزن ۵۵ کیلوگرم زهرا یزدانی در دور اول مقابل یانا سوروکا از اوکراین با ضربه فنی شکست خورد اما با توجه به حضور کشتی‌گیر اوکراینی در دیدار فینال، وی راهی دیدار رده بندی شد. یزدانی در این دیدار آنارا زومالی از قرقیزستان را با ضربه فنی از پیش رو برداشت و به مدال برنز رسید.
 
فاطمه نیکبخت در وزن ۶۰ کیلوگرم با ارائه نمایشی زیبا موفق شد با نتیجه ۱۱ بر ۴ نانسی ماتراجی از سوریه را شکست دهد. او در دور دوم نیز ۴ بر یک تیونا جانداگاشویلی از گرجستان را از پیش رو برداشت. ملی پوش ایران در مبارزه پایانی نیز اولا عبدالله از عراق را شکست داد تا مدال طلای این وزن را از آن خود کند.

میمنت قاسم آبادی در وزن ۶۵ کیلوگرم در مبارزه اولش مقابل سارا داکول دارنده مدال برنز سال ۲۰۱۷ بزرگسالان اروپا از ایتالیا شکست خورد و در ادامه نیز با شکست مقابل آناستازیا لاورنچوک از اوکراین دستش از کسب مدال کوتاه ماند.

در وزن ۷۰ کیلوگرم کوثر لفته زاده نیز در مبارزه اول مغلوب دلما کانیوا دارنده مدال نقره و برنز جوانان جهان از ایتالیا شد. وی در دیدار بعدی نیز با نتیجه ۵ بر یک برابر چینا جبر از لبنان شکست خورد و صاحب عنوانی نشد. 

در وزن ۷۵ کیلوگرم نیز معصومه خانلر با توجه به اینکه مافا ماشفج از سوریه به دلیل مصدومیت حاضر به انجام مسابقه نشد، در کشتی اول به برتری رسید. وی در مبارزه دوم نیز آلیا وشایه  از عراق را از پیش رو برداشت و صاحب مدال طلا شد.
 
هدایت این تیم در اولین تورنمنت بین المللی لبنان را سیده مریم حسینی برعهده داشت.

در پایان این رقابت ها تیم ایران با ۹۹ امتیاز قهرمان اولین تورنمنت بین المللی کشتی کلاسیک شد. تیم های عراق و سوریه نیز با ۸۳ و ۶۷ امتیاز به ترتیب دوم و سوم شدند. مصر، اوکراین، گرجستان، ایتالیا، ارمنستان، لبنان و قرقیزستان نیز عناوین بعدی را به خود اختصاص دادند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام تیم ملی کشتی کلاسیک بانوان ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۴۱۲۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴ مدال طلا دستاورد ووشوکاران مرد کشورمان در چین

رقابت‌های انتخابی جام‌جهانی ووشو ۲۰۲۴ از صبح روز گذشته (چهارشنبه) با حضور بیش از ۳۰۰ شرکت‌کننده از ۳۸ کشور جهان به میزبانی شهر جیانگ‌یئن در کشور چین آغاز شد و ملی‌پوشان کشورمان امروز نیز برابر حریفان خود قرار گرفتند.

در وزن ۸۵- کیلوگرم، محمدرضا ریگی ابتدا با “قاسم رابی” از اردن دیدار کرد و ضمن برتری مقابل این ورزشکار به مصاف حریفی از بنگلادش رفت و با برتری برابر این ورزشکار به مدال طلای این دسته وزنی دست یافت.

در وزن ۷۰- کیلوگرم، محسن محمدسیفی پس از اینکه در دور نخست با قرعه استراحت روبه‌رو شده بود، در‌مرحله دوم مقابل نماینده هنگ‌کنگ به برتری‌ دست یافت و راهی فینال شد.

ووشوکار پرافتخار ایران این بار هم موفق ظاهر شد و در دیدار نهایی حریف سخت‌کوش کره‌ای خود را شکست داد و طلای این وزن را تصاحب کرد.

امروز و در وزن ۷۵- کیلوگرم ساندای مردان، سهیل موسوی ملی‌پوش ایران که دیروز برابر رقیبش مراکش پیروز شده بود، امروز در نیمه نهایی حریفی از ترکیه را مغلوب کرد‌ و راهی دیدار نهایی شد.

او در فینال با ارائه یک نمایش دلچسب مقابل ووشوکاری از چین، کشور میزبان به برتری دست یافت و مقتدرانه بر سکوی قهرمانی ایستاد.

در وزن ۸۰- کیلوگرم، علی‌خورشیدی ملی‌پوش ایران در دیدار نخست خود مقابل نماینده مراکش به برتری دست یافت.

او در مرحله بعدی با ورزشکاری از نپال پیکار کرد و با برتری مقابل آن به مدال طلای این دسته وزنی دست یافت.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی کشتی و رزمی

دیگر خبرها

  • طلای نسرین شاهی در جام جهانی کره جنوبی/ ساره جوانمردی برنز گرفت
  • کشتی‌گیر بوشهری به مدال برنز رسید
  • قهرمانی ایران در کشتی فرنگی بین المللی جام تختی
  • پیام تبریک وزیر ورزش به مناسب قهرمانی ووشو
  • قهرمانی دانیال سهرابی در کشتی فرنگی جام ‌تختی/ شکست سنگین بداغی مقابل سعادتی‌فر
  • قهرمانی مقتدرانه ایران در انتخابی جام‌جهانی ووشو
  • قهرمانی مقتدرانه ایران در انتخابی جام جهانی ووشو
  • قهرمانی ایران در انتخابی جام جهانی ووشو
  • ۴ مدال طلا دستاورد ووشوکاران مرد کشورمان در چین
  • ۶ طلا، ۱ نقره و ۳ برنز ایران در انتخابی جام جهانی ووشو