Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صداوسیما،مرکزیزد،معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان گفت: درشش‌ماهه نخست امسال 18 میلیارد و 602 میلیون تومان کمک معیشت به جامعه هدف تحت حمایت پرداخت شد.
جمال پور افزود:معیشت ماهیانه پرداختی به مددجویان تحت حمایت ترکیبی از کمک معیشت تخصیصی کمیته امداد و همچنین کمک واریزی از محل هدفمندی یارانه‌ها است و مددجویان تحت حمایت علاوه بر این کمک‌ها یارانه دولت را نیز دریافت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد:خانوار های یک نفره تحت حمایت ماهیانه 161 هزار و 500 تومان، دونفره 275 هزار و 500 تومان، سه‌نفره 360 هزار تومان، چهارنفره 466 هزار و 500 تومان و پنج‌نفره به بالا 516 هزار و 500 تومان کمک معیشت دریافت می‌کنند.
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان  با اشاره به اینکه بیشتر مددجویان معیشت بگیر تحت حمایت را افراد سالمند تشکیل می‌دهند گفت:بیش از 37 هزار مددجوی نیازمند در قالب 20 هزار و 140 خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان یزد قرار دارند و از این تعداد 14 هزار و 879 خانوار با جمعیت 22 هزار نفر معیشت بگیر تحت حمایت هستند.
جمال پورافزود:بیش از 37 هزار مددجوی نیازمند در قالب 20 هزار و 140 خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان یزد قرار دارند و از این تعداد 14 هزار و 879 خانوار با جمعیت 22 هزار نفر معیشت بگیر تحت حمایت هستند.
 وی با اشاره به رویکرد کمیته امداد در ارائه خدمات اجتماعی و حمایتی برای توانمندسازی نیازمندان ادامه داد: ارتقای کمی و کیفی خدمات حمایتی در زمینه مسکن، آموزش و معیشت نیازمندان، توسعه پوشش بیمه‌های اجتماعی، اولویت دادن به ارائه خدمات حمایتی به صورت قرض‌الحسنه، توسعه خدمات تخصصی مددکاری و مشاوره با رویکرد پیشگیرانه و توجه به نظام جامع سلامت مددجویان ازجمله رویکردهای کمیته امداد در ارائه خدمات اجتماعی و حمایتی برای توانمندسازی نیازمندان است.
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان گفت: طی سال گذشته 75 میلیارد و 584 میلیون تومان کمک بلاعوض در بخش‌های مختلف حمایتی ازجمله پرداخت کمک به مددجویان، ارائه خدمات حقوقی، کمک به رفع سوءتغذیه مددجویان، کمک به پرداخت هزینه درمانی و کمک به ارتقاء شاخص‌های بهداشتی نیازمندان، ارائه خدمات فرهنگی، پرورشی و تربیتی به مددجویان، پرداخت بیمه اجتماعی مددجویان، کمک به خرید، ساخت، تعمیر، تکمیل، بازسازی و بهسازی مسکن مددجویی، کمک به امر ازدواج مددجویان، کمک به هزینه تحصیلی دانش آموزان و شهریه دانشجویان تحت حمایت از محل اعتبارات دولتی و مشارکت‌های مردمی به مددجویان تحت حمایت استان یزد پرداخت شد.
جمال پورافزود: علاوه بر ارائه کمک‌های بلاعوض ارائه‌شده به مددجویان در سال گذشته حدود 9 میلیارد تومان وام قرض‌الحسنه و بیش از 28 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال نیز به جامعه هدف تحت حمایت اعطا شد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: صداوسیما یزد کمیته امداد امام خمینی کمک معیشت مددجویان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۴۱۴۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهارت‌آموزی سه هزار و ۵۲۱ مددجوی کمیته امداد خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرنگار مهر، علی‌اکبر نخعی صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اصولی‌ترین روش فقر زدایی از طریق آموزش، مهارت‌آموزی، توانمند سازی محرومین و ایجاد اشتغال برای آنهاست.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته‌امداد خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: برنامه کمیته امداد برای آموزش مددجویان شامل نیاز سنجی شغلی مناطق، استعداد سنجی مددجویان و مشاوره و هدایت شغلی آنها، برگزاری دوره‌های آموزش کار آفرینی و آموزش فنی و حرفه ای به منظور ارتقای مهارت فنی و … است.

به گفته نخعی در راستای تحقق این موضوع در مدت سال ۱۴۰۲ تا پایان فروردین‌ماه امسال ۳ هزار و ۵۲۱ نفر از افراد تحت حمایت این نهاد آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را فرا گرفتند.

کد خبر 6087248

دیگر خبرها

  • افتتاح زائرسرای ویژه مددجویان کمیته امداد در مشهد
  • حل مشکلات حقوقی ۳ هزار مددجوی استان البرز از طریق مشاوره
  • توانمندسازی مددجویان هدف اصلی کمیته امداد است
  • ارائه خدمات حقوقی به بیش از ۱۰۰۰ مددجوی زنجانی
  • ارائه خدمات حقوقی به ۱۰۱۶ مددجوی زنجانی‌
  • ارائه خدمات حقوقی به بیش از هزار مددجوی زنجانی
  • خودکفایی ۴ هزار و ۵۹۸ مددجوی استان همدان
  • پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی برای ۲۰۱۰ مددجوی گلستانی
  • مهارت‌آموزی ۳۵۲۱ مددجوی کمیته امداد خراسان‌ جنوبی
  • مهارت‌آموزی سه هزار و ۵۲۱ مددجوی کمیته امداد خراسان‌جنوبی