Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محمد فقیه بعدازظهر یکشنبه در جلسه مدیریت بحران در فرمانداری جویبار با اعلام اینکه در این زلزله چند مصدوم به صورت سرپایی درمان شدند، افزود: این افراد درحین ترددو فرار از این واقعه دچار مصدومیت جزئی شدند.

وی با اشاره به اینکه تمام تیم های امدادی و هلال احمر در آماده باش کامل بودند، اظهار داشت: اطلاع رسانی های لازم توسط دهیاران و شوراهای بخش گیلخواران به اهالی روستاها و شهر کوهی خیل برای حفظ خونسردی انجام شد و باید آموزش های ابتدایی مقابله با حوادث طبیعی در سطح مدارس و مساجد انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فقیه با بیان اینکه طبق اعلام مدیریت بحران استان کانون زمین لرزه شهر کوهی خیل نبوده است ، گفت: درحوادث نباید دچار سردرگمی شویم و جمعیت هلال احمر شهرستان نیز باید موضوع آموزش را در دستور کار خود قرار دهد.

بخشدار گیلخوران با ذکر این نکته که در این شهرستان بانک اطلاعاتی در خصوص امکانات و تجهیزات وجود ندارد، اظهار داشت : باید هر چه سریعتر این بانک اطلاعاتی تشکیل و مورد بروز رسانی قرار گیرد تا در مواقع حوادث دچار مشکلات بعد آن در امدادرسانی نشویم.

امکانات جویبار پاسخگوی حوادث نیست

شهردار کوهی خیل نیز با اعلام اینکه طبق گزارش مرکز ژئو فیزیک مرکز زلزله در ۹ کیلومتری کوهی خیل و ۶ کیلومتری جویبار بوده است ، گفت: در حال حاضر امکانات شهرستان اصلا جوابگوی حوادث نخواهد بود و باید از شهرهای همجوار امکانات و تجهیزات در حین  حوادث وارد شهرستان شود.

علی اصغر قاسمی با اعلام اینکه برای بیمه ساختمانی یارانه ای برای شهروندان در نظر گرفته شود؛ افزود: بخشی از یارانه بیمه ساختمانی توسط شهرداری به صورت مشارکتی پرداخت شود و این شهرداری به جد پیگیر این مسئله در شهر کوهی خیل است.

شهردار جویباردراین نشست با گلایه از برخی از فضاهای مجازی در ملتهب کردن موضوع شب گذشته در بین شهروندان گفت: ارشاد اسلامی باید نظارت بیشتری برفعالیت این فضاهای مجازی داشته باشد و بحث آموزش را نیز بیشتر مورد توجه قرار دهد.

علی یاری سراجی با تاکید براینکه باید داشته های شهر جویبار مورد بررسی قرارگیرد، اظهار داشت: برای استقرار اولیه مردم و مصدومان در مواقع حوادث باید تصمیمی اتخاذ شود ودر خصوص تجهیزات و امکانات ابتدایی نیز با کمبود مواجه هستیم.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان جویبار در این جلسه با اعلام اینکه زلزله بامداد یکشنبه هیچ مصدومی نداشته اشت ، گفت: در شب گذشته بعد از وقوع زلزله بیمارستان و مراکز درمانی در آماده باش کامل قرار داشتند.

رئیس جمعیت هلال احمر جویبار بااعلام اینکه پس از وقوع زلزله شب گذشته دوتیم ارزیاب به  دو منطقه جویبار و کوهی خیل اعزام شد ، گفت: ارزیابی اولیه  در همان زمان ابتدایی وقوع حادثه انجام و خوشبختانه خسارتی مخابره نشد.

محمد رضا صابری با اعلام اینکه حوادث هیچگاه قابل پیش بینی نیست، تصریح کرد: آنچه که باید مورد توجه قرار گیرد اقدامات قبل و حین حادثه است.

وی بحث آموزش های همگانی را درکاهش آسیب های حادثه مهم ارزیابی کرد و افزود: جلوی حادثه را نمی شود گرفت ولی با آموزش های لازم می توان شدت حادثه و آسیب را کم کرد.

صابری با اشاره به اینکه چند مرحله آموزش های همگانی در سطح شهرستان برگزار شد، گفت: در ماههای آتی بحث آموزش را برای دستگاههای خدماتی توسط جمعیت هلال احمر شهرستان برگزار می شود.

رئیس جمعیت هلال احمر جویبار یکی از مشکلات و کمبودهای سطح شهرستان را نبود فضای آموزشی مناسب بیان و خاطرنشان کرد: سال گذشته در سطح تکایا ، حسینیه هاو کانونهای فرهنگی به ۲ هزارو ۲۰۰ نفر آموزشهای ابتدایی امدادو نجات داده شد و نداشتن انبار امدادی یکی دیگر از مشکلات این شهرستان در زمان وقوع حوادث است.

صابری با بیان اینکه تمام این آموزشها بصورت رایگان برگزار می شود، افزود: متاسفانه رغبت عمومی در بین شهروندان در خصوص این آموزش ها بسیار پایین است.

کد خبر 4410226

منبع: مهر

کلیدواژه: زمین لرزه مدیریت بحران ماه محرم بوشهر کرمانشاه خبرگزاری مهر عاشورا مشهد مراسم عزاداری هفته دفاع مقدس شهرکرد گرگان رژه نیروهای مسلح سانحه تصادف تاسوعا و عاشورا خطبه های نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۴۱۶۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انهدام باند قاچاق مواد مخدر در مازندران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، سردار حسن مفخمی شهرستانی گفت: در پی انجام اقدامات اطلاعاتی و کسب خبری مبنی بر حمل مواد مخدر توسط یک باند قاچاق مواد مخدر از استان کرمان به شهرستان بابل با دو خودروی سواری، موضوع در دستور کار پلیس مبارزه با مواد مخدر استان قرار گرفت.

او افزود: در اجرای این ماموریت، ماموران اداره اطلاعات و عملیات پلیس مبارزه با مواد مخدر استان با رصد‌های اطلاعاتی، موفق به شناسایی این سوداگران مرگ در حین ورود به استان از طریق محور هراز شدند.

فرمانده انتظامی استان مازندران، در ادامه اظهار داشت: در اقدامی عملیاتی خودروی مورد نظر متوقف و ضمن دستگیری ۴ نفر از قاچاقچیان مواد مخدر در این عملیات، در بازرسی ازخودرو‌های آنان در مجموع ۹۸ کیلو و ۸۰۰ گرم حشیش و ۷۰۵ گرم تریاک کشف شد.

سردارمفخمی از دستگیری یکی از عاملان تهیه و فروش مواد مخدر در شهرستان بابل و در ادامه این عملیات خبر داد و خاطرنشان کرد: متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی استان مازندران در خاتمه با برشمردن آثار مخرب مواد مخدر بر پیکره جامعه از مردم خواست: در صورت شناسایی و برخورد با عاملان تهیه و توزیع مواد مخدر و هرگونه ناهنجاری‌های اجتماعی مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

دیگر خبرها

  • تامین ۴.۳ میلیارد دلار ارز برای دارو و تجهیزات پزشکی در ۱۴۰۲
  • پشمینه رستنی شفابخش دشت‌های اصفهان
  • تهیه بانک اطلاعاتی دارو در چهارمحال و بختیاری
  • انهدام باند قاچاق مواد مخدر در مازندران
  • عامل تیراندازی در تور اطلاعاتی پلیس گلوگاه
  • پرداخت ۵۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات غیرحضوری ازطریق سامانه «آسان» بانک کشاورزی
  • برخورداری ۹۹/۹ درصدی شهرستان آوج از نعمت گاز طبیعی
  • پرداخت 55 هزار میلیارد ریال تسهیلات غیرحضوری ازطریق سامانه «آسان» بانک کشاورزی
  • عدم اختصاص امکانات و تجهیزات ورزشی در بروجن مردم را ناراضی کرد
  • لزوم تقویت امکانات درمانی تیران برای رفع نیاز مردم و مسافران