Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@07:32:08 GMT

دانش‌آموزان از مکتب حسینی الگو بگیرند

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۴۱۶۲۴

دانش‌آموزان از مکتب حسینی الگو بگیرند

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم مولوی ظهر یکشنبه در آیین بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی ۹۷-۹۸ که در مدرسه سما برگزار شد، گفت: چشم امید انقلاب به تلاش برای پرورش استعدادهای دانش‌آموزان است تا در آینده از کیان این سرزمین و داشته‌هایش دفاع کنند.

وی از جانفشانی فرزندان دیروز این سرزمین سخن گفت و بابیان اینکه آرامش و امنیت امروز را مدیون آنان هستیم خطاب به دانش آموز توصیه کرد: قدردان پدر و مادر و معلمان خود باشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: سالها از انقلاب و جنگ تحمیلی دفاع مقدس می‌گذرد اما همچنان افتخار می‌کنیم که فرزندان کوروش و داریوش، ایرانی و مسلمان و از طرفی پاسدار همین داشته‌هایمان هستیم.

مولوی بر الگوپذیری دانش‌آموزان از مکتب حسینی تأکید کرد و گفت: دانش‌آموز باید از واقعه عاشورا درس بیاموزد،

مولوی همچنین با اشاره به حمله تروریستی به رژه نیروهای مسلح در اهواز گفت: هدف این اقدام تروریستی، حمله نظامی به شهر نظامی اعلام شده بود اما متأسفانه مردم بی‌دفاع را به رگبار بستند که نشان دهنده طمع و آماج اقدامات تروریستی و کور بدخواهان و دشمنان است.

ایران اگر امروز با قدرت و قوت ایستاده، به برکت مجاهدت‌های دلاورمردان و دلیرزنان این سرزمین است که از امام حسین (ع) و یارانش، آزادگی را آموختند و در مقابل دشمن ایستادگی کردند وی گفت: ایران اگر امروز با قدرت و قوت ایستاده، به برکت مجاهدت‌های دلاورمردان و دلیرزنان این سرزمین است که از امام حسین (ع) و یارانش، آزادگی را آموختند و در مقابل دشمن ایستادگی کردند.

مولوی گفت: در شرایط نامناسب اقتصادی حاکم بر جامعه که خانواده‌ها درصدد فراهم کردن آرامش و شرایط تحصیلی فرزندان هستند؛ امیدواریم در آینده شاهد ظهور ابوعلی‌سیناها، رازی ها، باباطاهرها، خواجه رشیدها، پروین اعتصامی‌ها باشیم.

وی اظهار کرد: انتظار می‌رود دانش‌آموزان فناوری‌های روز دنیا را فرابگیرند تا شاهد توسعه علمی کشور باشیم.

عضو شورای شهر همدان نیزبابیان اینکه اول مهر، روز بازگشایی مدارس و آغاز فعالیت با نشاط و سرور برای دانش‌آموزان است که با اشتیاق به دنبال کسب علم و دانش هستند؛ به دغدغه اولیا در زمینه تعلیم و تربیت دانش‌آموزان اشاره کرد و افزود: مدارس در آموزش و پرورش نسل آینده کشور نقش بسزایی ایفا می‌کند که اولیای دانش‌آموزان هم می‌توانند به عنوان پشتیبان در این مسیر صحیح، حرکت کنند.

حسین قراباغی معلمی را شغل انبیا دانست و یادآور شد: معلمی شغل مقدسی بوده که از منظر همگان اهمیت و جایگاه آن، تثبیت شده است.

ضرورت تعامل مدیران مدارس و مدیریت شهری همدان

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر همدان نیز با اشاره به نقش مدیریت شهری در آموزش‌های شهروندی، یادآور شد: همکاری خوبی بین مدارس و مدیریت شهری ایجاد شده که باید با تعامل و همکاری بیشتر در راستای تربیت و آموزش فرزندان این سرزمین به عنوان آینده سازان کشور گام برداشت.

نرگس نوراله زاده با توجه به اینکه باید شهرداران آینده را تربیت کنیم، خطاب به دانش‌آموزان، عنوان کرد: انتظار می‌رود در تمیز نگه‌داشتن مدارس کوشا باشید و برای ترویج فرهنگ حفظ محیط‌زیست و تمیز نگه داشتن شهر خود، در مدرسه تمرین کنید.

کد خبر 4410117

منبع: مهر

کلیدواژه: ابراهیم مولوی شورای شهر همدان ماه محرم بوشهر کرمانشاه خبرگزاری مهر عاشورا مشهد مراسم عزاداری هفته دفاع مقدس شهرکرد گرگان رژه نیروهای مسلح سانحه تصادف تاسوعا و عاشورا خطبه های نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۴۱۶۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رتبه اول زنجان در جذب دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل

ایسنا/زنجان مدیرکل آموزش‌وپرورش استان زنجان گفت: استان زنجان در جذب دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل رتبه اول کشوری را دارد.

علی اسماعیلی امروز (سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه) در نشست خبری به مناسبت روز معلم با اشاره به اینکه بیش از ۱۴ هزار همکار در حوزه تعلیم و تربیت آموزش‌وپرورش استان زنجان فعال هستند، اظهار کرد: در سال‌تحصیلی جاری بیش از ۲۲۷ هزار دانش‌آموز از پیش‌دبستانی تا پایه دوازدهم در استان زنجان مشغول به تحصیل هستند.

وی با بیان اینکه وقتی به معلمان به عنوان یک گروه مرجع نگاه شود به جایگاه تعلیم و تربیت نیز احترام گذاشته می‌شود، افزود: معلمان مسئولیت خطیر و سنگین انسان‌سازی را برعهده دارند و دانش‌آموزان به مثابه امانت در نزد آنان هستند.

او با اشاره به اینکه سال گذشته ۲۱۸ کلاس درس را اداره نوسازی در استان تحویل داده است که آمار بی‌سابقه‌ای طی سالیان متمادی است، ادامه داد: برخی مدارس قدیمی و نیازمند به تخریب و بازسازی در استان وجود دارد که این موضوع دلایل خاص خود را دارد، درحالی‌که در سال‌های گذشته اعتبارات خوبی برای تخریب مدارس نامناسب و بازسازی و بهینه‌سازی فضای آنها اختصاص یافت اما در عمل این اعتبارات محقق نشد.

اسماعیلی با اشاره به جذب ۱۴۰ نفر در رشته‌های فنی و حرفه‌ای برای سال‌جاری، ابراز کرد: با قانون رتبه‌بندی تعداد مقاضیان برای ورود به آموزش‌وپرورش از دستگاه‌های دیگر افزایش یافته است. در این راستا ۱۰۰ نفر تقاضای خود را در این زمینه ثبت کرده‌اند که البته بر اساس مدرک تحصیلی و جدول شغلی موارد بررسی می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه هم اکنون مدارس کانکسی بالای ۱۰ نفر در استان وجود ندارد، تاکید کرد: هیچ مدرسه‌ای را به حال خود رها نکرده‌ایم و ۸ ملک شهری برای مولدسازی در قالب تهاتر و فروش و ‌... معرفی شده و منتظر ابلاغ از طرف تهران هستیم.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان زنجان با بیان اینکه تعداد ورودی و خروجی نیروهای آموزش‌وپرورش به طور مدوام در حال تغییر است، افزود: امسال ردیف اختصاص داده برای استان زنجان مطابق خروج و بازنشستگی و احصای نیاز ۱۴۰۰ نفر است که از این تعداد اصولا ۷۶ درصد ردیف‌ها پر می‌شود.

اسماعیلی با بیان اینکه در اوایل سال ورود مدارس شبانه‌روزی ۷۰ درصدی شهری و ۳۰ درصد روستایی بود، تصریح کرد: اینجا مسئله عدالت آموزشی مطرح است، امسال در نظر داریم ۶۰ درصد دانش‌آموزان مدارس نمونه دولتی شبانه‌روزی از قشر روستایی باشند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جایی که تعلیم و تربیت با عشق گره می‌خورد
  • معلمی خاص برای دانش آموزان خاص
  • آیین "سرزمین من" ویژه مدارس شهر کرمان
  • آموزش ایمنی ترافیک به ۴ هزار و ۶۰۰ دانش‌آموز مدارس حاشیه راه‌های آذربایجان‌غربی
  • زنگ سپاس معلم در مدارس همدان نواخته شد
  • رتبه اول زنجان در جذب دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل
  • نواخته شدن زنگ سپاس معلم در مدارس خوزستان
  • ۱۵۰۰ نفر جذب آموزش و پرورش استان کرمانشاه شدند
  • دیدار معاون علمی فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور با آیت الله حسینی بوشهری
  • «دبیر کارگروه سلامت مدارس» منصوب شد