Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده تیپ مهندسی رزمی خیبر استان کرمان آشتی ملی، توجه به منافع ملی و حذف منافع شخصی را از مهمترین راهکارها برای رفع مشکلات کنونی کشور برشمرد و خاطر نشان کرد: منظور از آشتی ملی این است که احزاب نباید یکدیگر را تخریب کنند و اختلافات را در شرایط کنونی کنار بگذارند.

به گزارش ایسنا، "علی کارنما" ظهر امروز اول مهرماه در نشست خبری با اصحاب رسانه با یادآوری خاطرات دوران دفاع مقدس، گفت: جهادسازندگی 15 روز پس از شروع جنگ به جبهه‌های جنگ اعزام که در خطوط و پشت خطوط جنگ مستقر شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان این مطلب که در اوایل انقلاب اسلامی جهاد نامی آشنا برای مردم روستا، کویرنشینان، عشایر و ... بود، تصریح کرد: از سال 60 با تشکیل ستاد پشتیبانی و مهندسی جنگ حضور نیروهای جهاد در جنگ کلید خورد.

رییس هیات امنا کانون سنگرسازان بی‌سنگر استان کرمان احداث پل شناور خیبر که همچنان این پل در دنیا بی‌نظیر است را یکی از اقدامات ستاد پشتیبانی و مهندسی جنگ دانست و بیان کرد: ساخت جاده در منطقه رملی در طریق القدس، احداث پل بعثت، ساخت اولین موشک، ساخت فرش‌های باتلاق، احداث خاکریز پمپاژآب (توسط نیروهای جهادسازندگی استان کرمان صورت گرفت) و ... از جمله اقدامات نیروهای جهادسازندگی در دوران جنگ می‌باشند.

کارنما اقدامات پررنگ مهندسی جهادسازندگی در دوران دفاع مقدس را از اقدامات خدماتی این نهاد دانست و اظهار کرد: نیروهای جهادسازندگی عمدتا اقدامات خود را در شب و در تاریکی مطلق انجام می‌دادند.

فرمانده تیپ مهندسی رزمی خیبر استان کرمان از وجود 3 هزار شهید جهادسازندگی که 130 شهید آن متعلق به استان کرمان است، سخن به میان آورد و بیان کرد: تیپ مهندسی رزمی استان کرمان بیش از یک هزار جانباز و 14 نفر آزاده دارد، قابل ذکر است که جهادسازندگی استان کرمان بیش از 20 هزار نیروی داوطلب به جبهه‌های جنگ اعزام کرده است.

وی با بیان این مطلب که جهادسازندگی استان کرمان در دوران جنگ به عنوان تیپ مثبت بود، یادآوری کرد: در دوران جنگ امکانات لازم در اختیار نداشتیم و با وجود سختی شرایط آن دوران اما با اقدامات جهادی بر این شرایط فایق می‌آمدیم.

کارنما، با بیان اینکه جهادسازندگی استان کرمان در همه عملیات ها زبان‌زد بود، عنوان کرد: جهادسازندگی استان کرمان به عنوان بهترین یگان رزمی و مهندسی جنگ معرفی شد.

وی اظهار کرد: بچه‌های دوران جنگ در معنا سیر می‌کردند و دلبسته دنیا نبودند، حال سوال است که چرا نتوانستیم پیام آوران خوبی در سال های بعد از جنگ باشیم؟ معمولا همه دنیا در جنگ های خود از جنگ و ایثارگران خود بهره می‌گیرند اما چرا ما نتوانستیم بهره لازم از آن فضای تجربه، معنویت، ایثار و ... را ببریم.؟

فرمانده تیپ مهندسی رزمی خیبر استان کرمان با بیان اینکه هر کشوری که منافع ملی آن بر منافع شخصی سبقت بگیرد آن کشور توسعه پیدا خواهد کرد، اظهار کرد: متاسفانه جهادسازندگی که عمران روستایی را انجام می‌داد، منحل شد که این موضوع یکی از صدماتی بود که به کشور وارد شد.

کارنمان با بیان اینکه امروز بی توجهی به منافع ملی به یک دمل چرکی در کشور تبدیل شده است، تاکید کرد: پمپاژ ناامیدی را باید از کشور بیرون کرده و امید را به مردم برگردانیم که این مهم نیز با اتحاد و همبستگی ملی ایجاد خواهد شد و همچنین جلوگیری از غارت منابع کشور و برخورد شدید با این سوء استفاده کنندگان از دیگر راهکارهای افزایش امید در جامعه می‌باشند.

فرمانده تیپ مهندسی رزمی خیبر استان کرمان آشتی ملی، توجه به منافع ملی و حذف منافع شخصی را از مهمترین راهکارها برای رفع مشکلات کنونی کشور برشمرد و خاطر نشان کرد: منظور از آشتی ملی این است که احزاب نباید یکدیگر را تخریب کنند و باید در شرایط کنونی اختلافات را کنار بگذارند.

وی ادامه داد: در هفته دفاع مقدس و به‌منظور گرامیداشت یاد و خاطره رشادت‌های دلاورمردان ولایت‌مدار عرصه جنگ و جهاد بیست و نهمین همایش بزرگ سنگرسازان بی‌سنگر و یادواره شهدای تیپ مهندسی رزمی خیبر در تاریخ 4 مهرماه، ساعت 8 صبح و در محل حسینیه ثارالله کرمان برگزار خواهد شد.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۴۱۸۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یادواره شهدای روستای سرخا پایین بندرعباس

یادواره شهیدان اسحاق دارا و اسدالله رِئیسی از دریادلان و استکبار ستیزان خلیج فارس که در جنگ مستقیم با آمریکا به درجه رفیع شهادت نائل آمدند در روستای سرخا پایین بندرعباس با حضور مردم و مسئولین شهید پرور استان هرمزگان برگزارشد.گفتنی است روستای سرخا پایین زادگاه شهید اسحاق دارا میباشد، که پیکرش در آب های خلیج فارس برای همیشه جاودانه ماند. به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3070941 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • یادواره شهدای کنسولگری دمشق و شهید حجازی در شهرستان لنده
  • برگزاری کنگره ۴۰۰ شهید روحانی مازندران
  • کنگره ۴۰۰ شهید روحانی استان مازندران برگزار می‌شود
  • برگزاری اولین یادواره ۱۱۴ شهدای ارتش تویسرکان
  • یادواره شهدای روستای سرخا پایین بندرعباس
  • برگزاری یادواره شهدای مدافع حرم در بیجار
  • آیین اختتامیه یادواره شهدای دانش آموزی
  • یادواره شهدای غریب استان بوشهر برگزار می‌شود
  • پیکار سه بانوی رزمی کار قمی در مسابقات آسیایی پایوهوت
  • یادواره ۳۲ شهید امدادگر اردبیل برگزار می‌شود