Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-24@11:39:42 GMT

دانش آموزان را محدود به نمره نکنیم

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۴۲۲۴۷

دانش آموزان را محدود به نمره نکنیم

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر اینکه نباید دانش آموزان را صرفاً محدود به نمره کنیم، گفت: کسب نمرات عالی در مدارس لازم است اما کافی نیست  از این رو باید به آموزش دانش آموزان از تمام زوایا توجه شود .       به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، علی جهانگیری در آیین بازگشایی مدارس ضمن به صدا درآوردن زنگ دبیرستان دخترانه نمونه دولتی فاطمیه، از دانش آموزان به‌عنوان آینده سازان این کشور نام برد و اظهار کرد: هر یک از دانش آموزان ما منبع سرشاری از خلاقیت  هستند که باید آن‌ها را باور کرده و در مسیر صحیح هدایت کنیم .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

     وی با تأکید بر آموزش مهارت حل مسئله به‌عنوان یکی از فرایندهای عالی تفکر گفت: امروز ما نیازمند دانش‌آموزانی هستیم که بتوانند در آینده مسائل جامعه را تشخص داده و برای رفع آن‌ها راه‌کارهای جدید ارائه کنند .     وی ادامه داد: امروز نزدیک به 14 میلیون دانش‌آموز در سراسر کشور در کلاس‌های درس حاضر می‌شوند که نیروهای متخصص فردای کشور را تشکیل خواهند داد و از امروز باید با واقعیت‌های اقتصادی جامعه آشنا شده و برای اعتلای کشور با تعیین اهداف درست قدم بردارند .     جهانگیری با اشاره به وابستگی کشور به  اقتصاد نفت گفت: متأسفانه کشور ما در طول سال‌ها متمادی با تکیه‌بر اقتصاد نفتی اداره شده است و این موضوع حتی باعث شده است که کشورهایی مثل امریکا با سوءاستفاده از این موضوع بحث تحریم‌های نفتی را مطرح کنند که می‌تواند به اقتصاد ما ضربه بزند و تنها راه برون‌رفت از این مشکلات گذر از اقتصاد نفتی و حرکت در مسیر اقتصاد مبتنی بر دانش و فناوری است .     وی خاطرنشان کرد: مغز هر یکی از دانش آموزان ما یک چاه نفت است، امروز باید به این باور برسیم که توانی‌هایی فرزندان این مرزوبوم را ارج نهاده و آن‌ها را در مسیر دانش و فناوری سوق دهیم ، ما باید بتوانیم با تکیه‌بر فعالیت‌های خلاقانه و نوآورانه کشور را اداره کنیم و به‌جای استخراج معادن و چاه‌های نفت باید وقت و انرژی خود را صرف به ظهور رساندن دانش فرزندان این مرزوبوم بکنیم که منابع لایزال هستند که کشور را خواهند ساخت .       جهانگیری با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته در دولت تدبیر و امید در راستای تغییر نگاه‌ها و تأکید بر دانش و فناوری و تأثیرآن در اقتصاد کشور گفت: خوشبختانه دولت در این موضوع با جدیت واردشده است و در همین راستا طی سال‌های گذشته شاهد فعالیت منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی در استان بودیم که ایجاد اکوسیستم فناوری در شهر تبریز از برنامه‌های این منطقه است تا اقتصاد این شهر با تکیه‌بر اقتصاد فناورانه و دانش بینان مدیریت شود.
انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: رفع حصر لایحه شفافیت آذربایجان شرقی اقتصاد کشور انرژی علم و فناوری مغز رفع حصر لایحه شفافیت امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۴۲۲۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه حوزه ICT راه نجات عقب‌ماندگی‌های اقتصادی کردستان

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: توسعه حوزه ICT در کردستان به نجات عقب‌ماندگی‌های اقتصادی تحمیل شده و شتاب‌دهی اقتصاد استان کمک خواهد کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، میثم عابدی ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی با فعالان حوزه ICT که در پارک علم و فناوری کردستان برگزار شد، اظهار داشت: استان کردستان به‌واسطه داشتن نیرو‌های جوان و متخصص در حوزه مهارت‌های مرتبط با ICT و اقتصاد دیجیتال، می‌تواند سهم قابل توجهی از اقتصاد دیجیتال کشور داشته باشد.

وی افزود: توسعه حوزه ICT در کردستان به نجات عقب‌ماندگی‌های اقتصادی تحمیل شده و شتاب‌دهی اقتصاد استان کمک خواهد کرد.

 معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات حوزه ICT را مردمی خواند و تصریح کرد: برای ایجاد تغییرات در استان می‌بایست مشکلات موجود احصا و با برنامه‌ریزی‌های مناسب موانع و مشکلات برطرف شود.

وی تصریح کرد: طی جلسات با فعالان راهکارهایی برای توسعه و گسترش فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان استان در حوزه مهارت‌های مرتبط با ICT و اقتصاد دیجیتال مطرح و پیگیری خواهد شد. 

عابدی همسایگی کردستان با کشور عراق و اقلیم را مزیت مناسبی دانست و عنوان کرد: با توجه به عقب‌ماندگی و تقاضای بازار عراق در حوزه اقتصاد دیجیتال و ICT، فرصت مناسبی برای حضور و توسعه خدمات شرکت‌های دانش‌بنیان استان کردستان در این فضا وجود دارد.

وی به حوزه آموزش‌ دیجیتال اشاره و اضافه کرد: وزارت ارتباطات با همکاری آموزش و پرورش در حال اجرای برنامه ملی "ایران دیجیتال" است که سال گذشته به صورت آزمایشی در 10 استان اجرا شد و امسال در کل کشور انجام می‌شود.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اذعان کرد: کردستان نیز با توجه به ظرفیت دانش‌آموزشی مناسب استان، 10هزار نفر از دانش‌آموزان دوره متوسطه با همکاری بخش خصوصی و آموزش و پرورش اجرا خواهد شد.

وی؛ هدف از سفر به استان کردستان را احصا‌ء‌ مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان و فعالان حوزه صنعت، چاره‌اندیشی برای رفع آن‌ها و پیگیری مسائل وزارت‌خانه در استان کردستان عنوان کرد.

گفتنی است که در این جلسه واحد‌های دانش‌بنیان به طرح مسائل و موانع پیش‌روی شرکت‌ها پرداختند و خواستار حمایت‌های ویژه از سوی وزارتخانه ارتباطات و فناوری اطلاعات و مدیران استانی شدند.

انتهای پیام/481/

دیگر خبرها

  • توسعه حوزه ICT راه نجات عقب‌ماندگی‌های اقتصادی کردستان
  • نقش‌آفرینی مراکز نوآوری در حفظ قانون جهش دانش‌بنیان
  • «مراکز نوآوری» اولین حلقه زنجیره زیست بوم و فناوری/ رشد اقتصاد در گرو مسیر تکنولوژی است 
  • «مراکز نوآوری» اولین حلقه زنجیره زیست بوم و فناوری/ رشد اقتصاد در گروی مسیر فناوری است 
  • پیشرفت‌های چشمگیر ایران در منطقه و جهان با کاربست های فناوری
  • نقش پررنگ علم و فناوری در دیپلماسی ایران
  • حمایت معاونت علمی از انعکاس دستاورد‌های امیدآفرین دانش‌بنیان
  • حمایت معاونت علمی از انعکاس دستاورد‌های امیدآفرین دانش‌بنیان توسط دستگاه‌های اجرایی
  • گام مردم در کشاورزی هوشمند/ راه میان‌بر مردمی‌سازی فناوری باز شد
  • فضای آموزش و پرورش متناسب با الگوهای روز باشد