Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@15:33:01 GMT

دومین آتشفشان گلی بزرگ جهان در حومه باکو فعال شد

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۴۲۲۶۵

دومین آتشفشان گلی بزرگ جهان در حومه باکو فعال شد

باکو – ایرنا – وزارت محیط زیست و ذخایر طبیعی جمهوری آذربایجان روز یکشنبه از فعال شدن دومین آتشفشان گلی بزرگ جهان ، معروف به آتشفشان « اوتمان – بوزداغ » در حومه باکو خبر داد .

بر اساس گزارش این وزارتخانه ، فوران در آتشفشان «اوتمان – بوزداغ » واقع در منطقه قره داغ حومه باکو از روز گذشته ( شنبه) آغاز شده است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


«جیهون پاشایف» رئیس نهاد دولتی نظارت بر مناطق آتشفشانی حومه باکو نیز در این مورد گفت: در حال حاضر روند فوران در آتشفشان اوتمان – بوزداغ ادامه دارد و ارتقای شعله به 200 تا 300 متر می رسد .
وی افزود: همچنین در این منطقه شکاف های زیادی به عمق 40 متر ایجاد شده است .
آتشفشان اوتمان – بوزداغ بعنوان دومین آتشفشان بزرگ جهان برای آخرین بار در ماه فوریه سال 2017 میلادی فعال شده بود .
به گزارش ایرنا ،نزدیک به ۴۰۰ آتشفشان گلی در محدوده منطقه جمهوری آذربایجان وجود دارد که در واقع نیمی از تعداد کل آتشفشان‌های گلی جهان است.
به طور کلی هر ۲۰سال یکی از این آتشفشان‌ها در این کشور از زمین سر بر می‌آورد و اگر در زمان فوران کسی در نزدیکی این آتشفشان‌ها باشد احتمال وقوع خطر، بسیار زیاد است.
البته به جای مواد مذاب از داخل آتشفشان گلی، گل به بیرون فوران می‌کند. در واقع آتشفشان‌های گلی آن‌هایی هستند که از دهانشان به جای مواد مذاب آب داغ به همراه گل و لای و رسوبات و گازهایی مانند متان، دی اکسید کربن و نیتروژن خارج می‌شود.
خاورم ** 337** 1579

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جغرافيا جمهوري آذربايجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۴۲۲۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا همچنان نفت و گندم سوریه را غارت می‌کند

منابع محلی از حومه منطقه الیعروبیه در نزدیکی مرز عراق گزارش دادند که اشغالگران آمریکا دزدی منابع سوریه را از مناطق تحت اشغال خود در استان الحسکه تشدید کرده اند. 

نیرو‌های آمریکایی ده‌ها کامیون و تانکر مملو از گندم و نفت را به پایگاه‌های خود در خاک عراق منتقل کردند.

نیرو‌های اشغالگر آمریکایی به سرقت منابع و ثروت سوریه ادامه می‌دهند و امروز مخازن مملو از مقادیری نفت را که از اراضی حومه الحسکه دزدیده بودند، بیرون آورده و از طریق گذرگاه غیرقانونی محمودیه به سمت شمال عراق حرکت کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • دومین شکست بزرگ اطلاعاتی اسرائیل پس از طوفان الاقصی چیست؟
  • دومین شکست بزرگ اطلاعاتی اسرائیل پس از طوفان الاقصی
  • (تصاویر) دومین دادگاه امیر تتلو؛ تتلو به تنظیمات قبلی برگشت!
  • برندگان دومین جشنواره بزرگ اصناف بانک تجارت معرفی شدند
  • (ویدئو) تصاویری پر بازدید از صحرای بزرگ عربستان با عنوان «حومه آخرالزمانی ریاض»
  • تردستی با دست های کوچک
  • ببینید | حمله هوایی روسیه به برج مخابراتی دومین شهر بزرگ اوکراین
  • آمریکا همچنان نفت و گندم سوریه را غارت می‌کند
  • آغاز تعیین حدود مرز‌های ارمنستان با جمهوری آذربایجان 
  • حمله هوایی روسیه به برج مخابراتی دومین شهر بزرگ اوکراین