Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل امور ایثارگران وزارت جهاد کشاورزی گفت: در راستای خصوصی‌سازی تاکنون 23 شرکت زیرمجموعه وزارت جهاد کشاورزی به ایثارگران واگذار شده است و برای درمان ایثارگران مشکلات زیادی داریم و مسائل درمانی در بنیاد شهید متمرکز شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، حجت ترشیزی امروز در نشست خبری که به مناسبت هفته دفاع مقدس در وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد، به کارهای انجام شده در حوزه‌های مختلف زیرمجموعه این وزارتخانه اشاره کرد و گفت: بر اساس آسیب‌شناسی که بر اساس دستور وزیر جهاد کشاورزی انجام شد، از سال گذشته جستجوی خانه به خانه ایثارگران را در زیرمجموعه وزارت جهاد کشاورزی و در قالب کانون سنگرسازان بی‌سنگر آغاز کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

* واگذاری 23 شرکت وزارت جهاد کشاورزی به ایثارگران

وی از واگذاری شرکت‌های مرتبط با وزارت جهاد کشاورزی به ایثارگران خبر داد و گفت: در راستای خصوصی‌سازی و اجرای اصل 44 در مرحله اول 23 شرکت به 39 هزار ایثارگر واگذار شد، مضاف بر آنکه 29 هزار ایثارگر در راستای واگذاری 39 شرکت موسسه جهاد نصر، جهاد توسعه و جهاد تحقیقات برگ سهام دریافت کرده‌اند و این شرکت‌ها به نیروهای داوطلب جنگ جهاد واگذار شده است.

ترشیزی همچنین به فعالیت‌های انجام شده در راستای اشتغال‌زایی برای فرزندان شهدا و ایثارگران مجموعه جهاد اشاره کرد و گفت: هنوز 700 فرزند شهید بدون شغل در وزارت جهاد کشاورزی داریم که با سازمان استخدامی رایزنی شده و فهرست استخدام آنها تکمیل و رد شده است، تاکنون در راستای اشتغالزایی 8 کارگروه تخصصی با مدیران کل وزارتخانه برگزار کردیم تا بتوانیم کارآفرینی داشته باشیم، چرا که هنوز 20 هزار فرزند ایثارگر فاقد شغل داریم که 150 نفر از ‌آنها فرزندان جانبازان بالای 70 درصد هستند.

تدوین اطلس جنگ جهاد در قالب نرم‌افزار GIS

مدیرکل امور ایثارگران وزارت جهاد کشاورزی در بخش دیگری از سخنان خود از تدوین اطلس جنگ جهاد خبر داد و گفت: در فاز اول کتاب و سی‌دی آن منتشر شده و تا سال آینده نرم افزار GIS آن منتشر خواهد شد.

ایجاد سامانه جامع آماری ایثارگران جهاد کشاورزی

وی همچنین از ایجاد سامانه جامع آمار و اطلاعات ایثار و جهاد خبر داد و گفت: از همه جهادگرانی که از طریق جهاد به منطقه جنگی در دوران دفاع مقدس اعزام شده‌اند، می‌خواهیم تا در این سامانه ثبت‌نام کنند تا بتوانیم علاوه بر جمع‌آوری اطلاعات بتوانیم هنگام ارائه خدمات به ایثارگران اطلاع‌رسانی کنیم.

ترشیزی یکی دیگر از فعالیت‌های بخش ایثارگران در بخش کشاورزی را اعزام کاروان، تربیت راویان و برگزاری نمایشگاه و یادمان‌های در این حوزه عنوان کرد و گفت: در سال 95 قرارگاه راهیان نور با همکاری سپاه، بسیج و ارتش به تصویب رسید که اکنون ستاد جنوب را در استان خوزستان و ستاد غرب را در استان کردستان برپا کرده‌ایم و هر ساله در اوج حرکت اردوهای راهیان نور فعالیت‌های خود را انجام می‌دهیم.

وی همچنین از جمع‌آوری سه میلیون سند مرتبط با دوران دفاع مقدس خبر داد و گفت: 1.5 میلیون از این سندها اسکن و با دستورالعمل خاصی در سیستم‌های فناوری وارد شده است و با استفاده از همین اسناد تاکنون 6 نمایشگاه برپا کرد‌ه‌ایم.

معرفی 7 شهید شاخص حوزه جهاد کشاورزی

ترشیزی از معرفی شهید شاخص در وزارت جهاد کشاورزی به صورت هر ساله اشاره کرد و گفت: امسال شهید محمدحسن کسایی فرمانده تیپ 57 فجر آذربایجان شرقی به عنوان شهید شاخص معرفی می‌شود و تاکنون 6 شهید شاخص معرفی کرد‌ایم که تمام آثار مکتوب مرتبط با آنها زندگینامه‌، فیلم،‌عکس، صوت و سخنان مقام معظم رهبری در مورد این شهدا را جمع‌آوری و منتشر می‌کنیم که در اردوهای راهیان نور و مناسبت‌های مختلف به آن پرداخته می‌شود.

مدیرکل امور ایثارگران وزارت جهاد کشاورزی همچنین از انتشار کتاب موسی کیخا در مورد گردان‌های کاشان و اصفهان اشاره‌ای کرد و اظهار داشت: 6 کتاب جدید نیز در این حوزه رونمایی خواهد شد.

مشکلات پیش روی درمان ایثارگران جهاد

وی در مورد پیگیری وضعیت درمان ایثارگران و خانواده‌های شهدای زیرمجموعه وزارت جهاد کشاورزی هم گفت: چند سالی است که مباحث درمان در بنیاد شهید متمرکز شده و برای ما مشکلاتی ایجاد کرده‌اند، چرا که اجازه اختصاص بودجه به وزارتخانه‌ها در این حوزه داده نمی‌شد و پیش از این بیمه مکمل ایران خدمات درمانی خوبی را به جانبازان و خانواده شهدا ارائه می‌کرد، اما با انتقال آن به بیمه دیگری مشکلات ما دو چندان شده است و تنها از طریق مرکز شهید شوریده خدمات اندکی در حوزه دندانپزشکی و سایر خدمات به دو هزار نفر ارائه می‌شود.

ترشیزی این را هم گفت که بالغ بر 40 مستند در حوزه ایثارگری و شهادت در زیرمجموعه وزارت جهاد کشاورزی تولید شده که تاکنون 20 مورد آن از شبکه‌های مختلف صدا و سیما پخش شده است که فقط 8 مورد از ان مستندهایی درمورد مهندسی رزمی بوده است.

وی همچنین از برگزاری گردهمایی جهادگران همزمان با 5 مهرماه سالروز عملیات ثامن‌الائمه و شکست حصر آبادان با حضور بیش از 700 فرمانده جنگ جهاد در سالن خوشه وزارت جهاد کشاورزی خبر داد.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۴۲۳۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم شب‌های قدر در گلزار شهدای قزوین برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ سمیه اسمعیلی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین گفت: با توجه به حضور گسترده خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران و مردم انقلابی قزوین جهت شرکت در برنامه احیای شب‌های قدر، امسال نیز همچون سال‌های گذشته این برنامه از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران و سازمان اوقاف و امور خیریه استان در امامزاده حسین(ع) و گلزار شهدای شهر قزوین برگزار می‌شود.
وی افزود: در این برنامه معنوی ضمن تلاوت آیات قرآن مجید و استفاده از بیانات سخنرانان، مادحین به اجرای برنامه احیا خواهند پرداخت.
این مقام مسئول گفت: برنامه فوق در شب‌های جمعه دهم، یکشنبه دوازدهم و سه‌شنبه چهاردهم فروردین ماه ۱۴۰۳ همزمان با شب‌های قدر ۱۹، ۲۱ و ۲۳ ماه مبارک رمضان از ساعت ۲۲ برگزار خواهد شد.
اسمعیلی از عموم مردم به‌ویژه عموم خانواده‌های شهدا و ایثارگران دعوت کرد تا در جوار فرزند امام رضا(ع) و شهدا حضور یافته و دعاهای مربوطه را زمزمه کنند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1888682

دیگر خبرها

  • طرح‌های آبخیزداری می‌توانند معجزه کنند/ بیشتر آب‌های سیلاب اخیر سیستان و بلوچستان به دریا ریخته شد
  • مراسم شب‌های قدر در گلزار شهدای قزوین برگزار می‌شود
  • توزیع بیش از ۷۲ هزار تن کود شیمیایی در گیلان
  • راهبرد وزارت جهاد کشاورزی واگذاری وظایف به بخش خصوصی و تعاونی است
  • خرید نهال لیبل دار، ۲۹ هزار تومان از نهالستان تحت نظارت وزارت جهاد کشاورزی
  • تکمیل زائرسرای ایثارگران نیازمند ۲۲ میلیارد تومان اعتبار است
  • برداشت گندم امروز رسماً آغاز شد
  • زائرسرای بنیاد شهید در مهران با ۴۰ درصد پیشرفت در حال اجرا است
  • دیدار مدیرکل صدا و سیمای سیستان و بلوچستان با مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران
  • راهبرد وزارت کشاورزی واگذاری وظایف به بخش خصوصی و تعاونی است