Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجلس با شمولیت بند «و» ماده ۴۴ قانون استخدامی به جانبازان، آزادگان و همسران شهدا و جانبازان و آزادگان در قالب طرح استفساریه برنامه پنجم توسعه مخالفت کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه جلسه علنی امروز (یکشنبه اول مهر ماه) تعیین تکلیف طرح استفساریه تبصره ۲ ماده واحده قانون اصلاح بند (و) ماده ۴۴ قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه را بار دیگر به کمیسیون اجتماعی ارجاع دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

موضوع این استفساریه، معافیت‌های قانونی جانبازان، آزادگان و خانواده هایشان و خانواده شهدا برای تبدیل به طرح شدن بود که با مخالفت مجلس بار دیگر به کمیسیون اجتماعی ارجاع شد.

 

نظر شورای نگهبان درباره طرح مذکور به این شرح است: با توجه به انقضای مهلت اجرای قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران و پیش بینی احکام مشابه آن در ماده ۲۱ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران و بند (ج) ماده ۸۷ قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، تصویب استفساریه مذکور ضرورتی ندارد، لذا موضوع استفساریه و پاسخ حذف می شود.

 

علی لاریجانی با اشاره به گذشت زمان اجرای قانون برنامه پنجم توسعه، گفت: این استفساریه به دلیل پایان وقت قانونی برنامه پنجم توسعه قابل استناد نیست؛ بنابراین باید به کمیسیون مربوطه ارجاع شود تا در قالب طرحی معافیت های قانونی جانبازان، آزادگان و خانواده هایشان و خانواده شهدا تعریف شود.

 

براساس بند «و» ماده ۴۴ قانون برنامه پنجم توسعه دستگاه‌های اجرایی موظفند حداقل ۲۵ درصد نیاز استخدامی خود را از میان فرزندان شهدا و فرزندان جانبازان ۵۰ درصد و بالاتر و فرزندان زادگانی که حداقل ۵ سال سابقه اسارت دارند بدون الزام به رعایت شرط سنی، تحصیلی و آزمونی تامین و از ابتدا آنان را به صورت رسمی قطعی استخدام کنند. ۵ درصد سهمیه استخدامی به سایر جانبازان، آزادگان، رزمندگان و همسر و فرزندان آنان اختصاص می‌یابد. در مواردی  که نیاز به تخصص دارد شرایط عملی لازم‌الرعایه است./

پایان پیام/33

منبع: شبستان

کلیدواژه: محرم ماه محرم هفته دفاع مقدس رژه نیروهای مسلح تاسوعای حسینی عاشورا حمله تروریستی اهواز آیت الله خامنه ای دفاع مقدس امام حسین ع ایثارگران طرح مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۴۲۴۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اکثریت پرسنل بنیاد شهید به دلیل عدم آشنایی با مشکلات ایثارگران، جانبازان و آزادگان، ناکارآمدند

آفتاب‌‌نیوز :

رضا شرفخانی دبیر کل کانون کهنه سربازان جنگ ایران و عراق در مصاحبه خبرنگار با آفتاب نیوز گفت: عدم تطابق رشد بی رویه تعداد شاغلین بنیاد با وظایف و اموری که باید انجام پذیرد، یکی از عوامل اصلی عدم رسیدگی شایسته به امور ارباب رجوع است.

وی افزود: اکثر پرسنل پرشمار بنیاد به دلیل عدم آشنایی و قرابت با روحیات و مشکلات جانبازان و آزادگان و نداشتن تخصص لازم، ناکارامد بوده و فقط از بودجه بنیاد ارتزاق می‌کنند. در صورتی که این بودجه می‌تواند صرف حل معضلات این جامعه شریف باشد. این به نحوی است که شاغلین پرشمار غیر متخصص با مراجعه ایثارگران به بنیاد، تنها نقش یک اپراتور را ایفا و توان حل مشکلات جامعه هدف را ندارند.

وی اذعان کرد: به دلایل مطرح شده معلولین، مجروحین و آزادگان جنگ تحمیلی خواستار منفک شدن کامل از بنیاد شهید و امور ایثارگران و تجمیع در قالب انجمن یا سازمان مستقل کهنه سربازان وطن، ذیل وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح و با حضور موثر نمایندگان انجمن کهنه سربازان وطن، قرار گیریم. چون ما مدافع وطن، ناموس و مرز‌های مقدس و تمامیت ارضی کشور در زمان جنگ تحت فرمان و زیرمجموعه وزارت دفاع بوده ایم.

شرفخانی گفت: بار دیگر بر این حق مشهود، قانونی، غیر قابل کتمان و پیشرانه اقتصاد کل کشور (غرامات جنگ) به فضل خداوند منان و اراده و خواست قاطبه بزرگ آسیب دیدگان جنگ تحمیلی (کهنه سربازان وطن) تاکید نموده و تا رسیدن به هدف غائی خویش از پای نخواهیم نشست. وقت آن رسیده تا همه آنان که در صدد ایجاد موانع و کاشتنن بذر ناامیدی در دل‌ها و اراده‌های آهنین جامعه بزرگ ایثارگران و جانبازان بودند نا امید شوند.

دیگر خبرها

  • هاشمی: با اصلاح قانون جدید ورزشکاران بیشتری شامل معافیت و قانون استخدامی می شوند/ تخصیص ۵٠٠ میلیارد برای نوسازی تجهیزات فدراسیون‌ها
  • توضیح وزیر ورزش در مورد معافیت و قانون استخدامی ورزشکاران
  • دیدار با خانواده شهدا و جانبازان منطقه ۹ در هفته بزرگداشت اصفهان
  • نیاز ۲۹۰ همتی برای حل مشکلات خانواده ایثارگران
  • مجلس مصوب کرد: معافیت بورس از مالیات بر عایدی سرمایه
  • طرح استفساریه ماده (۵) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی در شورای نگهبان تایید شد
  • تایید اصلاح قانون بیمه‌کارگران ساختمانی توسط شورای نگهبان
  • اکثر پرسنل بنیاد شهید به دلیل عدم آشنایی با مشکلات ایثارگران، جانبازان و آزادگان، ناکارآمدند
  • اکثریت پرسنل بنیاد شهید به دلیل عدم آشنایی با مشکلات ایثارگران، جانبازان و آزادگان، ناکارآمدند
  • معافیت یکی از فرزندان ذکور زنان سرپرست خانوار از خدمت سربازی