Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-03-28@17:30:28 GMT

گردشگری شهری در ایلام رونق می‌گیرد

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۴۲۵۷۵

گردشگری شهری در ایلام رونق می‌گیرد

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ،عبدالمالک شنبه‌زاده مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ایلام، در  نشست هماهنگی برای رونق گردشگری شهری در ایلام، اظهار کرد: امروز گردشگری یکی از عوامل توسعه‌ی شهرها به حساب می‌آید و شهر ایلام به عنوان مرکز استان دروازه‌ی عتبات از ظرفیت‌های مناسبی در این زمینه برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه هم‌افزایی دستگاه‌های مختلف از جمله شهرداری و میراث فرهنگی می‌تواند به رونق گردشگری شهری بینجامد، گفت: رونق گردشگری شهر به توسعه‌ی اقتصادی خواهد انجامید و با ظرفیت‌های موجود می‌توان این اهداف را محقق کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان ایجاد و طراحی المان چهارراه صنایع دستی توسط شهرداری از طریق سرمایه گذار، معرفی ایلام به عنوان شهرجهانی گلیم نقش برجسته، رایزنی های لازم جهت همکاری دستگاه های مذکور در خصوص تبدیل ساختمان اسکلت شهرداری به پارکینگ طبقانی را از فعالیت‌های اثرگذار در این زمینه دانست و گفت: در صورت همکاری شهرداری و شورای شهر می‌توان در مکانی مناسب موزه باستان‌شناسی را در شهر ایلام ایجاد کرد.

شنبه‌زاده خواستار ایجاد کیوسک‌های اطلاع رسانی دائمی گردشگری به صورت مشارکتی در مبادی ورودی شهر ایلام شد و اظهار کرد: ارتباط تنگاتنگ شهرداری، شورای شهر و دیگر ارگان های شهرستان با اداره کل میراث فرهنگی موجب پیشبرد هرچه بهتر اهداف سازمان خواهد بود و امید است با توجه به ظرفیت بالقوه شهرستان و حضور گردشگران و با تعامل هرچه بیشتر شاهد معرفی هرچه بیشتر این شهرستان به گردشگران باشیم.

وی گفت: راه‌اندازی اقامت‌گاه‌های بوم گردی و واحدهای اقامتی جهت رفاه حال گردشگران، معرفی پتانسیل‌های گردشگری فرهنگی، تاریخی و مذهبی و همچنین معرفی صنایع دستی شاخص استان از جمله اهداف پیش روی این اداره کل است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان خواستار همکاری شهرداری در راه‌اندازی بازارچه سنتی در شهر ایلام شد.

دکتر طالب صادقیان شهردار ایلام نیز در این نشست اظهار کرد:صنعت گردشگری در دنیا حرف اول می‌زند و امروز قرار گرفتن استان در مجاورت کشور عراق فرصت مناسبی برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان به گردشگران داخلی و خارجی است.

وی با پیشنهاد ایجاد زیرساخت برای توسعه گردشگری از طریق انعقاد تفاهم نامه با کشور عراق جهت جذب بیشتر گردشگران، گفت: همکاری بین دستگاه‌ها در خصوص برگزاری برنامه‌های فرهنگی به ویژه در ایام دهه‌ی فجر و نوروز به صورت کوتاه مدت و بلند مدت جهت پر کردن اوقات فراغت در این زمینه تاثیرگذار است.

شهردار ایلام از همکاری برای فراخوان در خصوص ایجاد المان چهارراه صنایع دستی جهت جذب سرمایه گذار و برپایی فروشگاههای صنایع دستی در برنامه های محله محور شهرداری خبر داد.

صادقیان گفت: در صورت همکاری میراث فرهنگی در ارائه تسهیلات به سرمایه‌گذاران، شهرداری ایلام آماده است در این زمینه نقش‌آفرینی کند.

«عبدالرضا پورخلیل» رییس شورای شهر ایلام نیز در خصوص همکاری ویژه جهت اجرای طرح‌های در دست اقدام میراث فرهنگی و شهرداری اعلام آمادگی کرد.

انتهای پیام/ب

گردشگری شهری در ایلام رونق می‌گیرد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میراث فرهنگی جاذبه گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۴۲۵۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخریب یک بنا در دزفول برای حفظ جان شهروندان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، حمیدرضا خادم با اشاره به اینکه مرمت ساباط‌ها و محل‌های گذر تاریخی دزفول به عهده شهرداری است گفت: ساباط میرزکیان ثبت ملی نیست و سال ۸۴ توسط سازمان عمرانی شهرداری دزفول مرمت شده است.

خادم با اشاره به اینکه این ساباط قسمتی از یک ملک شخصی بوده است افزود: شوادان این ملک به علت اشتباه مالک آن پر و موجب ایجاد رطوبت و فرونشست در کل بنا شده است.

وی افزود: این ملک خالی از سکنه بود و اقدامی از سوی مالک برای مرمت آن انجام نشد که در نهایت به دلیل ثبت ملی نبودن و اجازه نداشتن میراث فرهنگی برای ترمیم آن ، علی رغم درخواست این اداره از مالک برای انجام مرمت، پس از بارندگی شدید اخیر قسمت‌های داخلی این ملک دچار ریزش شدند.

رییس اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری دزفول گفت : پس از ریزش قسمتی از سقف، با پیگیری اداره میراث فرهنگی دزفول در نشست با شهرداری و دادستانی مشخص شد راهی برای نگهداری این ساختمان نیست و احتمال ایجاد خطر جانی برای مردم وجود داشت.

خادم افزود : در نهایت با دستور دادستانی این ساختمان توسط شهرداری در بارندگی اخیر برای جلوگیری از ایجاد خطر جانی برای شهروندان تخریب شد تا در آینده با همکاری اداره میراث فرهنگی این ساختمان دوباره احیا شود.

وی از مالکان ساختمان‌های قدیمی و ثبت ملی دزفول خواست نسبت به مرمت بنا‌ها با همکاری میراث فرهنگی این شهرستان اقدام کنند تا این بنا‌های تاریخی حفظ شوند و هنگام بارندگی‌های شدید دچار تخریب و آسیب نشوند.

دیگر خبرها

  • افزایش اقدامات شهری شهرداری سنندج در سال جدید
  • اختصاص بودجه مرمت مسجد سید از سوی میراث فرهنگی و شهرداری اصفهان
  • ترمیم و نگهداری پل‌های تاریخی اصفهان با کمک شهرداری/ اختصاص بودجه برای مرمت مسجدسید
  • مرمت و نگهداری پل‌های تاریخی اصفهان با کمک شهرداری/ اختصاص بودجه برای مرمت مسجدسید
  • ارائه ۱۲غرفه رایگان صنایع دستی به صنعتگران بابلی در ایام نوروز
  • زیرساخت‌های فرهنگی در احداث پارک‌ها مدنظر قرار گیرد
  • زبان فارسی میراث مشترک ایران و افغانستان
  • رایزن فرهنگی ایران: زبان فارسی میراث مشترک با افغانستان است
  • تایباد شهری مرزی؛ محل تلاقی راه‌های تجاری قدیم
  • تخریب یک بنا در دزفول برای حفظ جان شهروندان