Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سرهنگ امین یادگارنژاد، رییس پلیس فتا کرمان در مورد استفاده دانشجویان از نت‌سرا‌ها گفت: دانشجویان سعی کنند از رایانه‌های عمومی جهت پرداخت اینترنتی شهریه دانشگاه استفاده نکرده و اطلاعات مالی خود را در معرض دید افراد ناشناس قرار ندهند.

وی افزود: دانشجویان هرگز اطلاعات حساب بانکی و شخصی خود را در اختیار فرد یا افراد حاضر در کافی‌نت‌ها قرار ندهند و در صورت نیاز به کمک و راهنمایی، از افراد مطمئن کمک بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یادآور شد: دانشجویان در هنگام پرداخت‌های اینترنتی دقت لازم را در خصوص درگاه‌های بانکی جعلی (فیشینگ) داشته باشند و برای وارد کردن اطلاعات حساس مانند رمز عبور و نام کاربری همیشه از درگاه‌های بانکی ایمن که آدرس آن‌ها با https شروع می‌شود، استفاده کنند.

سرهنگ یادگارنژاد تاکید کرد: کاربران باید برای وارد کردن اطلاعات حساب مالی خود از صفحه کلید‌های مجازی تعبیه شده در صفحات پرداخت (درگاه‌های بانکی) یا کیبورد مجازی ویندوز استفاده کنند.

وی افزود: دانشجویان می‌بایست برنامه‌های کاربردی، به ویژه مرورگر اینترنت خود را بروز نگه دارند، زیرا بیشتر بدافزار‌ها از حفره‌های امنیتی نسخه‌های گذشته برای نفوذ استفاده می‌کنند، همچنین قبل از انجام هرگونه تراکنش مالی به وسیله تلفن‌های هوشمند، نسبت به فعال کردن فایروال و نصب آنتی ویروس اقدام کنند.

یادگارنژاد در مورد استفاده از اینترنت رایگان در مراکز عمومی نیز گفت: ناامن بودن برخی از شبکه‌های وای‌فای رایگان در مراکز عمومی در سطح شهر و اتصال افراد به این شبکه‌ها در برخی موارد می‌تواند منجر به هک دستگاه قربانی و در نهایت دستیابی مجرمان اینترنتی به اطلاعات شخصی و سوء استفاده از اطلاعات آنان شود.

رئیس پلیس فتا کرمان در پایان گفت: بهتر است دانشجویان برای انجام تراکنش‌های بانکی و پرداخت شهریه از شبکه‌های بی‌سیم در مراکز عمومی خودداری کنند.
انتهای پیام/ی

ناامن بودن برخی از شبکه‌های وای‌فای رایگان در مراکز عمومی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نیروی انتظامی شبکه های اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۴۲۵۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امروز آخرین مهلت دانشجویان برای ثبت نام در دیدار با رهبر انقلاب

به گزارش خبرنگار مهر، دانشجویان برای ثبت نام و حضور در دیدار رمضانیه با رهبر انقلاب تا پایان امروز پنج شنبه ۹ فروردین ماه ۱۴۰۳ مهلت دارند.

دانشجویان می توانند با ثبت‌نام در سایت didar.nahad.ir و پاسخ به پرسش «اگر شما در دیدار دانشجویی فرصت صحبت با رهبر انقلاب اسلامی را داشتید، مهم‌ترین نکته‌ای را که با ایشان در میان می‌گذاشتید چه بود؟»به قید قرعه در دیدار رمضانیه دانشجویان با رهبر انقلاب حضورداشته باشند.

همزمان با نزدیک شدن به سنت هر ساله دیدار رهبر معظم انقلاب اسلامی با فعالان دانشجویی دانشگاه ها، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها در نظر دارد، مجموعه از نکات و مطالب، سوالات، پیشنهادات و ایده های موثر ناظر به دانشگاه و فضای عمومی جامعه را در قالب سامانه دیدار جمع آوری نموده و به طور مکتوب به محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی منعکس نماید.

در این راستا و با توجه به استقبال گسترده و هرساله از این دیدار، از دانشجویانی که در این طرح مشارکت داشته باشند با قید قرعه جهت شرکت در این مراسم دعوت به عمل آمده و نتیجه از طریق پیامک به اطلاع خواهد رسید.

کد خبر 6064092

دیگر خبرها

  • تحقق بیش از ۱۰۰ درصدی برنامه های جذب منابع و پرداخت تسهیلات و کاهش npl تا سطح ۳.۵ درصد
  • امروز، آخرین مهلت دانشجویان برای ثبت نام در دیدار با رهبر انقلاب
  • رتبه دوم شبکه بانکی استان قم در پرداخت تسهیلات
  • امروز آخرین مهلت دانشجویان برای ثبت نام در دیدار با رهبر انقلاب
  • اردوی جهادی دانشجویان دانشگاه کوثر یاسوج در روستای درغک دیشموک
  • اردوی جهادی دانشجویان دانشگاه کوثر یاسوج در روستای درغک
  • سود بانکی سال ۱۴۰۳ چقدر است؟/ بیشترین سود سپرده در کدام بانک پرداخت می‌شود
  • بیشترین سود سپرده در کدام بانک پرداخت می‌شود /سود 100 میلیون سپرده چقدر است؟
  • وضعیت اخلاق مداری دانشجویان
  • ابلاغ قانون پرداخت تسهیلات ازدواج به شبکه بانکی/ تخلفات وام ازدواج را گزارش دهید