Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از صداوسیمای مرکز زنجان ، محسن لطیفی اظهار کرد: همزمان با دهه محرم و عزاداری خالصانه مردم ولایتمدار استان زنجان، صحنه‌های ناب دلدادگی و ارادت دلسوخته‌گان مکتب عاشورا از پایتخت شور و شعور حسینی به سراسر جهان مخابره شد.

وی افزود: کارکنان خدوم رسانه استانی نیز همنوا با مردم عزادار استان، با تلاش شبانه‌روزی خود تلاش کردند تا گوشه‌هایی از عظمت و صلابت این عزاداری‌ها را به تصویر بکشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لطیفی  گفت: تلاش و تکاپوی بیش از ۳۰۰ نفر از همکاران خدوم و تلاشگر حوزه های تولید ، فنی و پشتیبانی با بهره‌گیری از امکانات و تجهیزات مختلفی از قبیل ۴ واحد سیار تلویزیونی ،  یک  ست ماکروویو ، دو دستگاه اس ان جی ، یک  فروند بالگرد، ۱۰ کر خط فیبر نوری، ۱۷ دوربین تصویربرداری، ۳ دوربین پرنده، ۲ دستگاه کرین نفربر و .... بستر لازم را برای انعکاس این رویداد بزرگ مذهبی فراهم کردند.

مدیرکل صداوسیمای مرکز زنجان با اشاره به تلاش همکاران سیمای مرکز زنجان اظهار داشت: معاونت سیما همچون سال‌های گذشته برنامه‌ریزی‌های دقیق و گسترده‌ای را برای دهه اول محرم انجام داده بود و در مجموع ۱۵۲۵۱ دقیقه برنامه در دهه اول محرم تأمین، تولید و پخش کرد.

لطیفی تصریح کرد: در این ایام تمرکز اصلی سیما پوشش و پخش زنده ۱۱ مراسم و برنامه باشکوه از جمله بزرگترین دسته عزاداری جهان تشیع یعنی حسینیه اعظم و همچنین دسته‌های عزاداری زینبیه اعظم ، فاطمیون، مکتب الزهراء، احمدیه، نماز ظهر عاشورا، تجمع عزاداران شهرهای قیدار و خرم‌دره‌، شیرخوارگان حسینی، مراسم احلی من العسل، شام غریبان حسینی در حسینیه اعظم بود که نشانگر عشق و ارادت قلبی خاص مردم استان به اهل بیت (ع) است.

مدیرکل صداوسیمای مرکز زنجان ادامه داد: در مجموع در دهه اول محرم ۱۵۲۵۱ دقیقه عزاداری‌های باشکوه استان از شبکه استانی سیما (اشراق) پوشش داده شد.

وی گفت: در ایام محرم علاوه بر ۱۱۱۷ دقیقه پخش زنده شبکه استانی، ۱۲ شبکه سراسری و برون مرزی رسانه ملی نیز با هماهنگی‌های به عمل آمده، به مدت ۱۷۷۲ دقیقه این عزاداری‌های باشکوه را به صورت زنده پخش کردند تا جهانیان شاهد عشق و دلدادگی پایتخت نشینان شور و شعور حسینی باشند.

لطیفی افزود: معاونت سیما همچنین در این ایام علاوه بر اختصاص برنامه‌های روتین خود مثل آلاچیق، بیزیم ائللر، شاپرک و ... برنامه‌های متعددی را نیز تأمین، تولید پخش کرد که از مهمترین آنها می‌توان به عزاداری شهرستان‌ها، سخنرانی محرم، شمع حرم خانه، عزاداری ثارالله،سخنرانی و عزاداری هیئت رزمندگان ، دسته‌های عزاداری و ... اشاره کرد .

وی در ادامه به تلاش‌های همکاران رادیو اشاره کرد و گفت: معاونت صدای مرکز نیز با تأمین، تولید و پخش بیش از ۱۴۴۶۵ دقیقه برنامه از شبکه استانی رادیو حال و هوای محرم را در استان طنین انداز کرد.

مدیرکل صداوسیمای مرکز زنجان افزود: ویژه برنامه رادیوی استانی شامل عشق سوداسی، عشق قافله سی، دستجات حسینی، برنامه‌های ویژه روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی، پخش مستقیم عزاداری‌های محرم در قالب عزاداری‌های حسینیه اعظم، زینبیه اعظم، هیأت عزاداران احمدیه، مکتب‌الزهرا، هیأت فاطمیون ، تجمع بزرگ عزاداران شهرستانهای خدابنده و خرم‌دره بود.

 لطیفی افزود: رادیو زنجان همچنین سایر برنامه‌های روتین از قبیل ایشقلی یول ، سلام زنجان ، گلگشت موسیقی، کندیمیز و ... را نیز به موضوع ماه محرم اختصاص داده بود که با استقبال خوبی مواجه شد.

وی تصریح کرد: رادیوی استانی زنجان در ایام محرم با شبکه‌های سراسری و استانی رادیو نیز به مدت ۴۰۵ دقیقه ارتباط زنده برقرار کرده تا بتواند حال و هوای استان حسینی زنجان را به سایر نقاط کشور معرفی کند.

مدیرکل صداوسیمای مرکز زنجان همچنین به برنامه‌های پخش شده در نتیجه تلاش معاونت خبر نیز اشاره کرده و گفت: این معاونت نیز همگام با سایر معاونت‌های تولیدی مرکز با تولید و پخش گزارش‌های مختلف خبری تلویزیونی و رادیویی، اعزام اکیپ های مختلف خبری به اقصی نقاط استان، برقراری ارتباط زنده با بخش‌های خبری شبکه‌های سراسری و همچنین بخش‌های خبری رادیوهای سراسری ، پخش اطلاعیه‌های مربوط به عزاداری‌های مردم استان، تهیه و ارسال اخبار و گزارش‌های مختلف به تهران در قالب خبر مکتوب، گزارش‌های رادیویی و تلویزیونی به مدت ۱۰۱۶ دقیقه برنامه‌های مناسبتی دهه محرم را پوشش داد.

لطیفی  اظهار داشت : کارکنان خدوم رسانه استانی تلاش کردند تا در این ایام ، گوشه ای از عشق و ارادت قلبی پایتخت نشینان شور و شعور حسینی را به معرض دید جهانیان به نمایش بگذارند که امیدواریم مورد قبول درگاه حقتعالی قرار گرفته باشد.

کد خبر 4410045

منبع: مهر

کلیدواژه: صدا و سیمای مرکز زنجان ماه محرم ماه محرم بوشهر کرمانشاه خبرگزاری مهر عاشورا مشهد مراسم عزاداری هفته دفاع مقدس شهرکرد گرگان رژه نیروهای مسلح سانحه تصادف تاسوعا و عاشورا خطبه های نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۴۲۸۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهم بخش کشاورزی از اشتغال استان زنجان ۳۲.۶ درصد است

روح الله حسنی رییس سازمان جهادکشاورزی استان زنجان گفت: حدود ۱۰۰ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی استان مشغول به کار هستند که سالانه ۳۰۶ هزار و ۵۸۹ تن محصول تولید می کنند.

وی اظهار داشت: در زمان حاضر پنج درصد از اراضی کشاورزی کشور معادل ۸۳۹ هزار هکتار در استان زنجان است که این میزان شامل ۴۴۵ هزار هکتار اراضی زراعی و ۸۳ هزار و ۴۲۸ هکتار اراضی باغی است.

حسنی با بیان اینکه بیش از ۳۳۸ هزار هکتار از زمین های زراعی استان دیم و بیش از ۱۰۶ هزار هکتار آبی است، تصریح کرد: یک هزار و ۳۲۵ هکتار از سطح زیرکشت باغات استان نیز دیم ۸۲ هزار و ۱۰۳ هکتار آبی است.

رییس سازمان جهادکشاورزی استان زنجان سهم بخش کشاورزی از تولید ناخالص داخلی استان را ۲۶.۷ درصد بیان کرد و یادآور شد: این میزان در میانگین کشوری ۱۲.۵۷ درصد است.

وی کشاورزی را به عنوان محور پیشران اصلی توسعه اغلب شهرستانهای استان خواند و ادامه داد: ۳۷ درصد جمعیت استان زنجان ساکن مناطق روستایی هستند که این میزان نیز نسبت به میانگین کشوری بالاتر است.

حسنی گفت: همچنین استان دارای یک میلیون و ۵۹۰ هزا رو ۵۹۲ راس دام سبک و سنگین، ۷۹۱ واحد آبزی پروری، ۳۲۰ واحد طیور صنعتی، ۱۸۹ واحد صنایع تبدیلی است.

وی منابع آبی مورد استفاده در استان را شامل یک رشته رودخانه دائمی، حدود ۱۰ هزار حلقه چاه عمیق و نیمه عمیق، هشت هزار و ۷۳۴ رشته چشمه و ۸۱۷ دهنه قنات بیان کرد.

حسنی با اشاره به شعار سال " جهش تولید با مشارکت مردم"، تاکید کرد: بهره برداران بخش کشاورزی استان رکوردهای بسیار خوبی را طی سالهای اخیر در میزان تولید گندم، توسعه سیستم های نوین آبیاری و بذور گواهی شده ثبت کردند و با توانمندی و ظرفیت های موجود به رکوردهای بهتر و چشم اندازهای تعیین شده در این بخش دست خواهند یافت.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • فعالیت مجامع اجلاسیه بین المللی پیرغلامان حسینی
  • زنجان ۲۲۹ شهید کارگر دارد
  • افزایش بیمه شده‌های تأمین اجتماعی در استان مرکزی
  • برداشت ۱۶ هزار تن سیر در طارم
  • ۱۶ هزار تن سیر در طارم برداشت می‌شود
  • سالانه ۵۰ موقوفه جدید به موقوفات استان سمنان اضافه می‌شود
  • برنامه عزاداری ۲۰ هیأت در سالروز وفات حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)
  • آیات و روایات، طبیعت را دارای شعور می‌دانند/ تاثیر تربت و آب زمزم بر گیاهان
  • سهم بخش کشاورزی از اشتغال استان زنجان ۳۲.۶ درصد است
  • مدت زمان حضور زائران عمره و تمتع/ تأمین ارز حجاج