Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- رئيس خانه معدن ايران گفت: واگذاري 200 محدوده اميد بخش معدني در واقع فرصت طلايي براي اکتشافات در بخش معادن محسوب مي شود که مي‌تواند پيامد توسعه معادن کشور را به دنبال داشته باشد.

به گزارش ايرنا از وزارت صنعت، معدن و تجارت، «محمدرضا بهرامن» افزود: اين واگذاري‌ها که از چهار سال پيش مطرح شده،‌ به اين معناست که محدوده‌هاي بزرگ اميدبخش معدني را به کساني که توانمندي بهره ‌برداري از آن را دارند با حداقل 250 کيلومتر مربع و حداکثر 2هزار کيلومتر مربع واگذار مي‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته وي، بخش خصوصي،‌ دولتي و حتي سازمان‌هاي خصولتي مي‌توانند اين پهنه‌ها را در اختيار داشته باشند.
بهرامن اضافه کرد: افراد و ارگان‌ها پس از ثبت نام و در اختيار گرفتن اين پهنه‌ها مي‌توانند در يک دوره مشخص اکتشافاتي داشته باشند و موظفند گزارش اين اکتشافات را به وزارت صنعت،‌ معدن و تجارت ارائه دهند.
رئيس خانه معدن ايران گفت: انجام اکتشافات فقط به سازمان زمين شناسي و اکتشافات معدني کشور محدود نمي شود و فعالان بخش معدن کشور هم در اين اکتشافات نقش دارند.
«در واقع فعالان مي‌توانند از يک فرصت براي شناسايي ساختار زمين و دسترسي به مواد معدني بخصوص پلي متال‌ها استفاده کنند».
وي خاطرنشان کرد: شرکت‌هاي خصوصي که پهنه‌هايي را در اختيار داشتند، از اين فرصت استفاده کرده و مطالعاتي در سطح کل کشور انجام دادند.
بهرامن توضيح داد: بخشي از اين مطالعات هوايي و بخشي هم ماهواره‌اي بود که در مجموع اطلاعات وسيعي جمع‌ آوري شد و با اين نگرش که نيازهاي اوليه از نظر ساختار معدني در کشور را کامل کنيم، اين تحقيقات انجام شد.
به گزارش ايرنا، پيش از اين «محمد شريعتمداري» وزير صنعت، معدن و تجارت گفته بود: رکوردهاي بي نظيري در دوران دولت تدبير و اميد در زمينه اکتشاف ثبت شد؛ پيش از اين 400 محدوده اميدبخش معدني شناسايي شده بود و اکنون 200 محدوده ديگر به آن اضافه شد.
وي گفت: بيشتر شناسايي ها در اين محدوده ها در حوزه کاني هاي غيرفلزي است، اما محدوده هاي ارزشمندي از کاني هاي فلزي نيز شناسايي شده است.
اقتصام*3065**1559
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۴۲۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی و دستگیری سارق کامپیوتر خودرو‌ها در مشهد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ جانشین فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت:  در پی گزارش چند فقره سرقت کامپیوتر خودرو‌های پژو در محدوده بلوار شارستان مشهد ماموران دایره تجسس کلانتری نواب صفوی با بررسی دقیق دوربین‌های مداربسته محدوده سرقت‌ها تصاویری از متهم را بدست آورده و آن را در اختیار تمامی گشت‌های انتظامی حوزه استحفاظی قرار دادند.

سردار احمد نگهبان افزود:  تحقیقات برای دستگیری متهم با تقویت گشت‌های محسوس و نامحسوس در مناطق آسیب پذیر آغاز تا این که یکی از تیم‌های انتظامی  متهم را در حالی پرسه زنی در اطراف خودرو‌های پارک شده در محدوده خیابان ۱۷ شهریور مشاهده و در اقدامی غافلگیرانه وی را در حال سرقت به دام انداختند.

وی گفت: متهم که اعتیاد به موادمخدر دارد پس از انتقال به مقر انتظامی در بازجویی‌های به عمل آمده به ۴۶ فقره سرقت کامپیوتر خودرو‌های پژو در سطح شهر مشهد و فروش آن‌ها به یک مالخر اعتراف کرد.

جانشین فرمانده انتظامی خراسان رضوی افزود: تحقیقات برای دستگیر مالخر موردنظر و کشف دیگر جرایم احتمالی با هماهنگی مقام قضائی ادامه دارد.

دیگر خبرها

  • بازدید هیات تجاری هرمزگان از نمایشگاه لاستیک و پلاستیک چین
  • تکنولوژی عامل اصلی فعال‌سازی معادن پیر
  • ۷ واحد معدنی در زنجان احیا شد
  • افزایش تخصیص ارز به واحدهای تولیدی اردبیل
  • خواسته بافندگان فرش دستباف: بی گره‌ها و ربات باف‌ها هویت‌دار شوند
  • شناسایی و دستگیری سارق کامپیوتر خودرو‌ها در مشهد
  • ۱۹ هزار تن کالا از پاکستان به استان خراسان رضوی وارد شد
  • تشکیل۹۸۲ پرونده تخلف صنفی در استان اردبیل
  • لاستیک‌سازی خرم‌آباد همچنان در مرحله دریافت تسهیلات
  • لاستیک‌سازی خرم‌آباد در مرحله دریافت تسهیلات