Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-25@16:38:49 GMT

متوسط قیمت خرید مسکن ۲۹.۷ درصد در بهار رشد کرد

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۴۳۰۸۸

به گزارش الف به نقل از مرکز آمار ایران، افزایش ۲۹,۰ درصدی متوسط قیمت فروش یک مترمربع زمین یا زمین ساختمان گلنگی و ۲۹.۷ درصدی متوسط قیمت خرید و فروش یک مترمربع زیربنای مسکونی و افزایش ۲۲.۰ درصدی متوسط اجاره‎ی یک مترمربع زیربنای مسکونی در نقاط شهری کشور در بهار۹۷ نسبت به بهار ۹۶ ثبت شد.

بر اساس سامانه‎ی اطلاعات مدیریت معاملات املاک و مستغلات کشور که با هدف شفاف‌سازی اطلاعات معاملات املاک و مستغلات کشور در راستای ساماندهی امور مسکن پیاده‌سازی شده است، بنگاه‌های معاملات ملکی موظف هستند مشخصات کلیه‎ی معاملات خرید و فروشی که سند آن‌ها از طریق دفتر ثبت اسناد انتقال پیدا می‌کند را در این سامانه ثبت نمایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به این‌که کاهش یا افزایش حجم (تعداد) معاملات در شهرهای بزرگ، باعث کاهش یا افزایش شدید متوسط (حسابی) قیمت در سطح استان یا کشور می‌شود، از متوسط تعدیل شده (وزنی) استفاده شده تا بتوان با حذف اثر حجم معاملات، تغییرات واقعی قیمت را مشخص کرد.

در ضمن وزن‌های مورد استفاده بر مبنای واحدهای مسکونی دارای سکنه در سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۱۳۹۵ به‎روز شده است.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۴۳۰۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رتبه ۲۸ استان یزد در میزان بارندگی در کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، محجوبی در ارتباط زنده با خبر ۲۰ شبکه یزد گفت: در سال آبی جاری یعنی از ابتدای مهرماه ۱۴۰۲ تا امروز، ۱۰۴ میلی متر بارندگی در سطح استان یزد داشتیم که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۳/۵ درصد و نسبت به متوسط دوره آماری بلندمدت ۲۱ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: این در حالی است که متوسط بارندگی کشور ۱۹۰ میلی متر بوده و استان یزد به لحاظ بارندگی رتبه ۲۸ را در بین ۳۱ استان داشته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای یزد ادامه داد: تفت با ۲۴۱ میلی متر و بافق با ۶۱ میلی متر بیشترین و کمترین بارندگی را به خود اختصاص داده اند. بیشترین آمار بارندگی در ایستگاه منشاد با ۳۷۵ میلی متر ثبت شده و کمترین میزان نیز مرتبط به بافق بوده است.

محجوبی با اشاره به تاثیر بارش باران بر کاهش برداشت از سفره‌های زیرزمینی تصریح کرد: این بارش‌ها سبب پر شدن چشمه‌ها و قنوات می‌شود، اما نباید انتظار داشت که سبب بالا آمدن دائمی سطح آب می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • متوسط قیمت کالاهای خوراکی منتخب در مناطق شهری کشور اعلام شد
  • افزایش ۳۰درصدی قیمت خرید برگ سبز چای/ پیش‌بینی تولید ۱۴۵ هزار تن برگ سبز چای
  • افزایش ۲۷ درصدی میزان بارندگی‌های استان نسبت به متوسط دوره آماری بلند مدت
  • مسکن پس از ماه سرگیجه؛ پیش‌بینی وضعیت آینده بازار
  • تحقق ۱۱۴ درصدی تعهد اشتغال در شهرستان بهار
  • پیش بینی بورس چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳/ افت بازار سهام، سیگنال فرصت خرید است؟
  • رتبه ۲۸ استان یزد در میزان بارندگی در کشور
  • چای از لیست کالا‌های مشمول مالیات یک درصدی حذف می‌شود
  • ممنوعیت فروش امتیاز واحد‌های مسکونی طرح نهضت ملی مسکن
  • افزایش ۱۶ درصدی بارش‌ها در کشور