Web Analytics Made Easy - Statcounter

بغداد - ایرنا - 'محمد حلبوسی' رئیس پارلمان جدید عراق گفت: قدردان حمایت جمهوری اسلامی ایران از یکپارچگی و حاکمیت ملی عراق هستیم.

به گزارش ایرنا، حلبوسی روز یکشنبه در دیدار 'ایرج مسجدی' سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد با وی که در محل پارلمان این کشور انجام شد همچنین بر تقویت همکاری میان بغداد و تهران از جمله در زمینه پارلمانی تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس پارلمان جدید عراق، حمایت منطقه ای از عراق در بخش بازسازی و خدمات رسانی از جمله در مناطق آسیب دیده از جنگ با تروریسم و مشارکت فعال در برقراری شرایط زیست و ثبات در این مناطق را بسیار مهم ارزیابی کرد.
وی گفت: عراق امیدوار است شاهد همکاری بیش از پیش و در همه زمینه با کشورهای منطقه باشد.
در این دیدار همچنین دو طرف درخصوص روابط دو جانبه و راههای تقویت آن و نیز اوضاع امنیتی و سیاسی در عراق از جمله موضوع آب گفتگو کردند.
سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد نیز در این دیدار ضمن تبریک مجدد به حلبوسی برای تصدی پست ریاست پارلمان عراق برای وی و پارلمان جدید آرزوی موفقیت کرد.
ایرج مسجدی سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد نیز در این دیدار بر ضرورت تقویت همکاری های اقتصادی و فعال کردن پرونده های مربوطه تاکید کرد.
وی تاکید کرد: نگاه همیشگی ایران به عراق، بر اساس تاکید بر اهمیت وحدت و یکپارچگی میان مذاهب و اقوام مختلف و حمایت از کلیت روند سیاسی در این کشور است.
مسجدی با اشاره به تشکیل پارلمان جدید و آغاز بکار هیات رییسه آن، اظهار امیدواری کرد: در ادامه روند سیاسی در عراق پست های ریاست جمهوری و نخست وزیری نیز در زمانبندی های قانونی مربوط به خود مشخص و این کشور هر چه زودتر وارد مرحله بازسازی مناطق تروریسم زده و عمران و آبادانی باشد.
در این دیدار همچنین مراتب دعوت 'علی لاریجانی' رئیس مجلس شورای اسلامی از 'محمد حلبوسی' رئیس پارلمان جدید عراق برای سفر رسمی به ایران به وی ابلاغ شد و حلبوسی نیز ضمن قبول دعوت ابراز امیدواری کرد در اولین فرصت به ایران سفر کند.
خاورم*4*380**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي ايران عراق روابط پارلماني حلبوسي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۴۳۱۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد کاربران عراقی از توییت اردوغان درباره بغداد

توصیف رئیس‌جمهور ترکیه از بغداد به عنوان «یکی از شهرهای تمدن کهن ما» با واکنش‌های گسترده کاربران عراقی در شبکه‌های اجتماعی مواجه شد.

به گزارش ایسنا، «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهور ترکیه پس از پایان سفر به عراق در روز دوشنبه، با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «به دعوت برادر عزیزم محمد شیاع السودانی نخست‌وزیر عراق و بعد از مدتی طولانی از دیدن دوباره بغداد، یکی از شهرهای تمدن کهن ما، بسیار خرسند شدم».

این پیام با انتقادات گسترده کاربران پلتفرم ایکس در عراق مواجه شد و بسیاری آن را محکوم کردند.

برخی از کاربران با اشاره به استعمارگری امپراطوری عثمان در عراق، نوشتند اشغال این کشور توسط عثمانی بدترین چیزی است که در تاریخ بغداد به یادگار مانده است و مقدمه تمامی درد و رنج امروز عراق است.

توییت اردوغان

رئیس‌جمهور ترکیه روز دوشنبه پس از ۱۳ سال به بغداد و اربیل سفر کرده و با مقامات عراق دیدار کرد.

در این سفر چندین توافق‌نامه و یادداشت تفاهم در بخش‌های گوناگون میان ۲ کشور امضا شد و موضوع مبارزه با حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) از محورهای اصلی مذاکرات ۲ طرف بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • چین از حق مشروع ایران در پاسخ به اقدام صهیونیست‌ها حمایت می‌کند
  • حمایت چین از حق مشروع ایران برای پاسخ به اسرائیل
  • حمایت چین ازحق مشروع ایران برای پاسخ به رژیم صهیونیستی 
  • حمایت چین از حق مشروع ایران برای پاسخ به رژیم صهیونیستی 
  • چین از حق مشروع ایران درپاسخ به اقدام صهیونیست‌ها حمایت می‌کند
  • تصویب قطعنامه حقوق بشری علیه جمهوری اسلامی ایران در پارلمان اروپا
  • انتقاد کاربران عراقی از توییت اردوغان درباره بغداد
  • این پست عجیب اردوغان به زبان عربی جنجال به پا کرده
  •  توصیف اردوغان از بغداد جنجال به پا کرد + عکس
  • دیدار دبیر شورای عالی امنیت ملی و همتای عراقی وی در سن‌پترزبورگ