Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-16@04:59:41 GMT

طرح کنترل سرویس مدارس در گیلان آغاز شد

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۴۳۱۰۸

طرح کنترل سرویس مدارس در گیلان آغاز شد

سرهنگ امیر طالبی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید ، طرح بازگشایی مدارس بمنظور رصد و کنترل تردد امن دانش آموزان و ساماندهی سرویس های مدارس در شهر رشت و شهرستان های استان اجرا می شود.
وی تصریح کرد: در این طرح پلیس ضمن استقرار در مقابل مدارس حاشیه خیابان ها اقدام به روان سازی ترافیک می کنند ؛ ضمن اینکه امنیت تردد عرضی دانش اموزان را از خیابان ها فراهم می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته سرهنگ طالبی؛ در این طرح در همه کمربندی ها ، خیابان های اصلی ، فرعی و حاشیه مدارس عامل پیاده پلیس در دو نوبت صبح و ظهر ( زمان بازشدن و تعطیل شدن ) در مقابل مدارس مستقر می شود.
وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه با اقدامات انجام شده ؛ در سال تحصیلی گذشته ، سانحه رانندگی منجر به جرح یا فوت در مسیر رفت و برگشت دانش آموزان به مدرسه نداشتیم.
وی با اشاره به اینکه این طرح به مدت دو هفته تا زمان ساماندهی شدن سرویس مدارس و تردد دانش اموزان ادامه دارد، افزود: گشت های موتوری و خودرویی پلیس سرویس های مدرسه را کنترل می کنند و به شدت با تخلفات برخورد می کنند.
سرهنگ طالبی با تاکید بر لزوم داشتن گواهینامه پایه دوم به بالا و مجاز نبودن گواهینامه پایه سوم برای رانندگان سرویس مدارس تصریح کرد: علاوه بر داشتن گواهینامه پایه دوم و یا یکم ، به همراه داشتن برگ معاینه فنی و بیمه نامه معتبر برای رانندگان خودرو الزامی است.
** در اختیار گذاشتن سرویس مدارس از سوی رانندگان برای اشخاص دیگر بدون هماهنگی تخلف است
وی تصریح کرد: برخی وقت ها مشاهده می کنیم که راننده سرویس، بدلیل مشکلاتی خودرویش را در اختیار اشخاص دیگری قرار می دهد که این امر مغایر با قوانین و مقررات است و از آنجایی که راننده سرویس صلاحیت این کار را قبلا اخذ کرده ، ممکن است که این اقدام وی بدلیل نداشتن صلاحیت های لازم آن شخص صدمات جبران ناپذیری را برای امنیت دانش اموزان به همراه داشته باشد.
سرهنگ طالبی از همه دست اندرکاران اعم از اولیای مدارس ، خانواده های دانش آموزان و رانندگان سرویس و تمامی دست اندرکاران مربوطه خواست تا با همراهی پلیس، امنیت را برای تردد دانش آموزان در سال تحصیلی جدید نیز رقم بزنند.
حدود 375 هزار دانش آموز در گیلان، سال تحصیلی جدید را آغاز می کنند.
7296 /6030
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: رفع حصر لایحه شفافیت ترافیک رفت و برگشت فوت قوانین و مقررات معاینه فنی رفع حصر لایحه شفافیت امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۴۳۱۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شورای شیراز نرخ ناوگان اتوبوسرانی و سرویس مدارس را مصوب کرد

 در یکصد و چهل و نهمین جلسه علنی شورای شهر شیراز نامه فرمانداری شهرستان شیراز، مبنی بر رفع ایراد مصوبه در خصوص نرخ کرایه جابجایی مسافر در شبکه حمل و نقل مسافر شامل ناوکان اتوبوس و مینی بوس در سال ۱۴۰۳، اصلاح و به تصویب رسید.  

بر اساس ماده واحده این مصوبه نرخ کرایه جابجایی مسافر انواع ناوگان اتوبوسرانی و مینی بوسرانی در شبکه حمل و نقل مسافر حمل و نقل شهر شیراز در سال ۱۴۰۳ برابر نرخ اعلامی مرکز تورم آمار ایران براساس ناوگان نرخ ورودی (ریال) نرخ هر کیلومتر پیمایش (ریال) برای اتوبوس ۱۲.۵۹۰، ۶۴۵، مینی بوس ۲۲.۵۰۸، ۴۵۵، نرخ نقدی خطوط اتوبوس، مینی بوس ۵۰.۰۰۰ و هر ساعت دربستی با اتوبوس شهری ۱.۶۵۳.۵۴۴ تصویب شد.

همچنین خطوطی که به نواحی حومه شهر خدمات رسانی می‌کنند علاوه بر نرخ مصوب ۲۰ درصد به نرخ کرایه کارت و نقد (به صورت رند شده) آنها اضافه خواهد شد و نرخ ورودی و کیلومتر خطوط شبانه با افزایش ۵۰ درصد نسبت به خطوط روزانه تعیین می‌شود. این مصوبه از تاریخ ۰۱‏‏/۰۱‏‏/۱۴۰۳ لازم الاجرا بوده و کلیه مصوبات مغایر با آن لغو می‌شود.

لایحه دوفوریتی شهرداری شیراز، در خصوص کاهش عوارض و بهای خدمات شهرداری شیراز در سال ۱۴۰۳، بررسی و به تصویب رسید.

براساس ماده واحده این مصوبه کاهش عوارض و بهای خدمات سال ۱۴۰۳ نسبت به میزان پرداخت نقدی مشخص شد و درصد کاهش عوارض و بهای خدمات نسبت به میزان پرداخت نقدی تا ۹۰ میلیارد ریال مشخص شد. همچنین مؤدیانی که مجموع پرداخت نقدی عوارض و بهای خدمات آنها مازاد بر مبلغ ۹۰ میلیارد ریال است درصد‌های کاهش عوارض و بهای خدمات نسبت به میزان پرداخت نقدی به صورت پلکانی اضافه می‌شود.

همپنین لایحه دوفوریتی شهرداری شیراز، در خصوص کمک هزینه شهرداری شیراز جهت کرایه سفر و هزینه ثبت نام پروژه دوچرخه و موتور برقی اشتراکی در شهر شیراز، ارسالی از کمیسیون‌های حمل ونقل و ترافیک و عمران و اقتصاد و سرمایه گذاری شورا، بررسی و با قید یک فوریت مصوب شد.

براین اساس مقرر شد موضوع جهت بررسی با قید یک فوریت به کمیسیون‌های مشترک حمل ونقل و ترافیک و عمران و اقتصاد و سرمایه گذاری و برنامه، بودجه، امورحقوقی و املاک شورا ارسال شود.

در ادامه طرح دوفوریتی جمعی از اعضای شورا، درخصوص حمایت از فعالیت‌های ورزشی قهرمان ملی محمدرضاگرائی، بررسی و به تصویب رسید.  

براسا ماده واحده آن شهرداری شیراز مکلف است در چارچوب قوانین و مقررات حداکثر به میزان بیست و یک میلیارد ریال از ردیف بودجه‌های مرتبط در سال ۱۴۰۳ به منظور ساخت مجتمع ورزشی در زمین اهدائی از طرف اداره مسکن و شهرسازی به قهرمان ملی جناب آقای محمدرضا گرائی هزینه کند.

دستور کار دیگر لایحه یک فوریتی شهرداری شیراز، در خصوص اختیارات شورای راهبردی مرکز نوآوری و فناوری شهرداری شیراز، بود که ضمن اعلام وصول لایحه مذکور، مقرر شد موضوع با قید یک فوریت جهت بررسی به کمیسیون شهرسازی، معماری و هوشمندسازی شورا ارسال شود.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • بودجه سرویس مدارس استثنایی تهران ۲۸ برابر شد
  • تصویب نرخ ناوگان اتوبوسرانی و سرویس مدارس
  • تعیین نرخ کرایه جابه‌جایی مسافر ناوگان اتوبوس و سرویس مدارس در شهر شیراز
  • شورای شیراز نرخ ناوگان اتوبوسرانی و سرویس مدارس را مصوب کرد
  • افزایش اعتبار سرویس‌های مدارس استثنایی
  • افزایش ۲۸ برابری اعتبارات سرویس های مدارس استثنایی در بودجه ۱۴۰۳ شهرداری تهران
  • احتمال تغییر زمان آغاز سال تحصیلی مدارس
  • تغییر زمان آغاز سال تحصیلی مدارس کشور
  • ۲۸ فروردین ماه آغاز ثبت نام کتاب‌های درسی دانش آموزان
  • آغاز اکران مدارس «ایلیا، جستجوی قهرمان»