Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-20@00:50:11 GMT

شما بگویید: دربی 90 -10 یا 50 -50؟(نظرخواهی)

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۴۳۲۴۲

شما بگویید: دربی 90 -10 یا 50 -50؟(نظرخواهی)

مطابق اعلام کمیته مسابقات سازمان لیگ، دربی 88 با حضور برابر تماشاگران پرسپولیس و استقلال برگزار می شود.

به گزارش ورزش سه، در شرایطی که از مدتی پیش و اوایل فصل اعلام شده بود دربی پایتخت بالاخره با حضور حداکثری هواداران تیم میزبان در هر بازی برگزار می شود، امروز سعید فتاحی، مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ، اعلام کرد که بازی روز پنجم مهر ماه هم مانند دیدارهای قبلی سرخابی های پایتخت در حضور 50 درصدی طرفداران هر تیم انجام می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بنا بر این هرچند عامل اصلی و دلیل عمده وتو شدن تصمیم برگزاری دربی به صورت 90-10 هنوز دقیق مشخص نشده، تنها مسئله قطعی حضور برابر تماشاگران هر تیم در بازی روز پنجشنبه است. این در حالی است که تیم استقلال در بازی این هفته میزبان شمرده می شود و می توانست طبق قانون از حضور حداکثری هوادارانش مقابل پرسپولیس استفاده کند. همچنین این شرایط در بازی برگشت به سود پرسپولیس می شد که با ملغی کردن آن، قطعا بازی برگشت هم در شرایط 50-50 برگزار خواهد شد.

 

در این باره البته این مسئله وجود دارد که سیستم های کنترل و نظارت بر بلیت فروشی در ایران ممکن است هنوز به اندازه ای کامل نشده باشد که بتوان از ورود بیش از اندازه تماشاگران تیم میهمان به ورزشگاه جلوگیری کرد. همچنین در صحبت های اولیه سعید فتاحی شنیده شد که گویا نیروی انتظامی هم با برگزاری دربی 50-50 موافق نبوده است. اما به هر حال مشخص است که این سازوکار بالاخره باید فراهم شود و مثل همه بازی های بزرگ در دنیا باید از یک روز به بعد، دربی بزرگ و سنتی پایتخت ایران هم در سیطره تماشاگران تیم میزبان برگزار شود.

 

چنین مسئله ای می تواند شانس برتری تیم ها در این بازی مهم را دستخوش تغییر کند و تیم میزبان طبیعتا سود زیادی از برگزار کردن این دیدار خواهد برد. با توجه به شرایط جدول و اینکه معمولا یکی یا هر دوی این تیم ها در کورس قهرمانی لیگ هستند، میزبان یا میهمان بودن در دربی آن هم در مقاطع حساس فصل، روی جذابیت های جدول لیگ هم اثرگذار خواهد بود.

 

نکته دیگر اینکه یکی از اتفاقات نه چندان خوشایند در تاریخ برگزاری دربی این است که بازی های بسیار زیادی با نتیجه تساوی و روند کسل کننده به پایان رسیده است و هواداران به قدری از این قضیه ناراحت می شدند که حتی آن را به تصمیم های غیر فوتبالی هم نسبت می دادند. در این شرایط، برگزار کردن یک دربی با حضور حدود 70 هزار تماشاگر آبی یا قرمز، قطعا می تواند از مساوی شدن این تعداد از بازی ها جلوگیری کند.

 

حالا باید منتظر توضیحات کامل مسئولان ماند تا مشخص شود دقیقا به چه دلیلی برگزاری دربی 90-10 کنسل شده و آیا محدودیت های موجود در زمینه های مختلف به اندازه ای بوده که سازمان لیگ قید یک سنت شکنی تاریخی را بزند یا خیر. ضمن اینکه یک سوال دیگر هم در این زمینه وجود دارد و آن هم اینکه اگر این سنت شکنی در قالب یک قانون انجام شود، آیا دیگر نیازی به جلب موافقت باشگاه ها هست یا سرخابی ها ملزم به اجرای قانون می شوند؟

استقلال تهران پرسپولیس تهران دربی (داربی)

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: استقلال تهران پرسپولیس تهران دربی داربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۴۳۲۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس باورنکردنی از اسکوربرد دربی کوچک تهران

به گزارش "ورزش سه"، در یکی از بازی‌های پراهمیت برای نیمه دوم جدول، دو تیم پیکان و هوادار در ورزشگاه دستگردی، دربی کوچک تهران را برگزار کردند‌.

این دیدار برخلاف دور رفت که با تساوی بدون گل تمام شده بود و فصل‌های گذشته که جذابیت زیادی نداشت، پرگل و تماشایی دنبال شده است.

هوادار در این مسابقه در دقایق ۲۱ و ۲۸ توسط سفیدچغایی و شاکری به گل رسید و محمد جواد آزاده یکی از گل‌ها را در دقیقه ۳۱ پاسخ داد‌ تا تصویری بی‌سابقه از دقیقه سی و دو این بازی ثبت شود.

جالب اینکه دو تیم بازی خوب و شناوری ارائه دادند و سه گل زیبا هم در نیمه اول به ثمر رسید و هوادار برنده به رختکن رفت.

دیگر خبرها

  • به پرسپولیسی‌ها بگویید وزیر ورزش قبلی رفته و وزیر جدید آمده است | آنها هنوز به دنبال جام هستند؟
  • خاص‌ترین خوش و بش هفته در دربی کوچک (عکس)
  • عکس باورنکردنی از اسکوربرد دربی کوچک تهران
  • هاشمی‌نسب: آقای میثاقی از حق تیمها دفاع کنید
  • مورایس فحش خورد و دربی را برد
  • نبود یک بازیکن در دربی اصفهان به چشم آمد
  • سپاهان با سندروم همیشگی در دربی اصفهان
  • ترکیب سپاهان در دربی با تغییرات قابل توجه!
  • فوتسال ایران برابر افغانستان سفید پوش شد
  • دربی نصف جهان؛ سپاهان محکوم به برد