Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@21:40:24 GMT

جودوکار ایران فینالیست مسابقات جهانی شد

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۴۳۳۱۰

جودوکار ایران فینالیست مسابقات جهانی شد

تهران - ایرنا - جودوکار وزن منهای 81 کیلوگرم ایران به فینال مسابقات قهرمانی جهان راه یافت تا به 15 سال انتظار جامعه این رشته المپیکی پایان دهد.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ این دوره از مسابقات از پنجشنبه هفته گذشته با حضور 758 جودوکار از 125 کشور در شهر «باکو» جمهوری آذربایجان آغاز شده است.
تیم ملی ایران با ترکیب محمد محمدی بریمانلو، سعید ملایی و جواد محجوب با هدایت محمد منصوری در این آوردگاه جهانی شرکت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


امروز (یکشنبه) در وزن منهای 81 کیلوگرم «سعید ملایی» نفر اول رنکینگ جهان پس استراحت در دور نخست برابر «اتین برایان» از کانادا و «سوین بورن» از ایسلند به برتری رسید.
وی در ادامه، «آنری گوتیدزه» از پرتغال را شکست داد و در یک چهارم نهایی هم «ماتیاس کایسه» از بلژیک را از پیش روی برداشت و به نیمه نهایی قدم گذاشت.
ملایی در مرحله نیمه نهایی به مصاف «ودات بایراک» نفر پانزدهم رنکینگ جهان از ترکیه رفت و در مبارزه ای دشوار در وقت طلایی به برتری دست یافت و جواز حضور در فینال را کسب کرد.
وی ساعتی دیگر برای کسب مدال طلای جهان با «سوتارو فوجیوارا» از ژاپن روی تاتامی می رود.
جودوکار شایسته ایران، مدال برنز رقابت های قهرمانی جهان در سال 2017، نقره قهرمانی آسیا، نقره بازی های آسیایی 2018 و چندین طلا، نقره و برنز پیکارهای گرندپری و گرنداسلم را در کارنامه دارد.
آخرین بار «آرش میراسماعیلی» در مسابقات جهانی 2003 ژاپن فینالیست شده بود.
روز گذشته نیز «محمد محمدی بریمانلو» در وزن منهای 73 کیلوگرم به مدال برنز رقابت های جهانی باکو رسید.
چهارشنبه «جواد محجوب» به عنوان آخرین نماینده ایران و در وزن به اضافه 100 کیلوگرم به مصاف حریفان می رود.
ورزشی**3783**1597

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ورزش رزمي جودو سعيد ملايي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۴۳۳۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسابقات قهرمانی فدراسیون جهانی| نوروزیان فینالیست شد

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، در پایان دور مقدماتی پوریا نوروزیان با ثبت امتیاز ۶۳۰/۳ به عنوان نفر ششم راهی فینال شد. دو نماینده از کرواسی، فرانسه، نروژ، اوکراین و ایتالیا نیز راهب فینال شدند. همچنین امیرمحمد نکونام با ۶۲۸/۶ امتیاز  در رده هجدهم ایستاد و  مهیار صداقت با ۶۲۴/۶ امتیاز پنجاه و پنجم شد.

فردا (سه شنبه)، ۲۸ فروردین ماه و در روز پنجم این مسابقات، پوریا نوروزیان در فینال رقابت خود را برگزار می‌کند. همچنین مسابقات تپانچه ۲۵ متر زنان در بخش دقت برگزار می‌شود.

مسابقات قهرمانی فدراسیون جهانی و آخرین مرحله توزیع سهمیه المپیک پاریس از ۲۴ تا ۳۱ فروردین با حضور ۴۶۶ ورزشکار از ۷۶ کشور برزیل برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نمایش درخشان شاگردان رنگرز در بیشکک/ ۴ فینالیست ایران در ۵ وزن دوم
  • قهرمان کوراش جهان مدال خود را برای آزادی زندانیان اسفراین اهدا کرد
  • ۴ فینالیست ایران در ۵ وزن دوم
  • نوروزیان فینالیست شد
  • مسابقات قهرمانی فدراسیون جهانی| نوروزیان فینالیست شد
  • دادمرز، علیزاده و میرزازاده فینالیست شدند؛ دو کشتی‌گیر در رده‌بندی
  • کشتی فرنگی قهرمانی آسیا / ناصر علیزاده فینالیست شد
  • دادمرز، علیزاده و میرزازاده فینالیست شدند | دو کشتی‌گیر در رده‌بندی
  • دادمرز، علیزاده و میرزازاده فینالیست شدند/دو کشتی‌گیر در رده‌بندی
  • جام جهانی سنگنوردی| دارابیان با شکستن رکورد ماده سرعت ایران هم فینالیست نشد/ علیپور به مدال نرسید