Web Analytics Made Easy - Statcounter

بر اساس گزارش مرکز آمار ایران، بهار امسال ٢٩.٧ درصد متوسط قیمت خرید و فروش یک مترمربع زیربنای مسکونی نسبت به بهار ۹۶ افزایش یافت.  به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو به نقل از مرکز آمار ایران، افزایش ٢٩,٠ درصدی متوسط قیمت فروش یک مترمربع زمین یا زمین ساختمان گلنگی و ٢٩.٧ درصدی متوسط قیمت خرید و فروش یک مترمربع زیربنای مسکونی و افزایش ٢٢.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

٠ درصدی متوسط اجاره‎ی یک مترمربع زیربنای مسکونی در نقاط شهری کشور در بهار٩٧ نسبت به بهار ٩٦ ثبت شد.

بر اساس سامانه‎ی اطلاعات مدیریت معاملات املاک و مستغلات کشور که با هدف شفاف‌سازی اطلاعات معاملات املاک و مستغلات کشور در راستای ساماندهی امور مسکن پیاده‌سازی شده است، بنگاه‌های معاملات ملکی موظف هستند مشخصات کلیه‎ی معاملات خرید و فروشی که سند آن‌ها از طریق دفتر ثبت اسناد انتقال پیدا می‌کند را در این سامانه ثبت نمایند.

با توجه به این‌که کاهش یا افزایش حجم (تعداد) معاملات در شهر‌های بزرگ، باعث کاهش یا افزایش شدید متوسط (حسابی) قیمت در سطح استان یا کشور می‌شود، از متوسط تعدیل شده (وزنی) استفاده شده تا بتوان با حذف اثر حجم معاملات، تغییرات واقعی قیمت را مشخص کرد.

در ضمن وزن‌های مورد استفاده بر مبنای واحد‌های مسکونی دارای سکنه در سرشماری عمومی نفوس و مسکن ١٣٩٥ به‎روز شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: قیمت مسکن قیمت خانه فروش خانه تورم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۴۳۳۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشی گرفتن خرید در تالار منطقه ای ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  در روز شنبه   اول اردیبهشت،  ۲.۷۶۱.۳۱۱ سهم اوراق اسناد خزانه اسلامی، سهم وحق تقدم از سهام شرکت‌های بورسی و فرابورسی به ارزش ۲۱۵.۵۱۸.۲۴۱.۹۲۸ ریال تالار منطقه‌ای ارومیه مورد معامله قرار گرفت  که ۷۳ درصد آن مربوط به خرید و بقیه آن فروش بوده است.  

امروز در تالار منطقه‌ای ارومیه ۱۰ کارگزار از ۱۱ ایستگاه معاملاتی، اوراق اسناد خزانه اسلامی، سهام و حق تقدم بیش از ۳۹ شرکت بورسی و فرابورسی را معامله کردند.

 تالار اختصاصی شرکت کارگزاری سرمایه و دانش بیشترین ارزش ریالی معاملات منطقه را با ۵۱ درصد به خود اختصاص داد. همچنین امروز اوراق صندوق سرمایه گذاری بخشی پترو آبان با بیش از ۵/۲۶ درصد ارزش کل معاملات در رده نخست معاملات تالار منطقه‌ای  ارومیه قرار داشته است.  

در ضمن شاخص کل بازار بورس با ۷۷.۶۲۹ واحد افزایش نسبت به روز قبل به رقم ۲.۲۸۵.۸۴۳ واحد و همچنین شاخص کل بازار فرابورس نیز با ۵۹۲ واحد افزایش نسبت به روز  قبل، به رقم ۲۵.۲۰۷ واحد رسید.

 

 

دیگر خبرها

  • ممنوعیت فروش امتیاز واحد‌های مسکونی طرح نهضت ملی مسکن
  • پشت پرده عجیب آگهی‌های فروش مسکن؛ وسوسه نشوید!
  • احداث و تعمیر بیش از هزار واحد مسکونی مددجویی در البرز
  • در خرید مسکن بی گدار به آب نزنید / پشت پرده آگهی های خانه ارزان
  • پشت پرده عجیب آگهی‌های فروش مسکن
  • خانه به دوشان؛ ۴ دهک توان اجاره مسکن را ندارند
  • احداث و تعمیر ۱۰۹۳ واحد مسکونی مددجویان در البرز
  • نرخ خرید بازار مسکن در تهران؛ خرید مسکن در زمزم با ۲.۵ میلیارد
  • پیشی گرفتن خرید در تالار منطقه ای ارومیه
  • ممنوعیت معامله امتیاز واحد‌های مسکونی طرح نهضت ملی مسکن