Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - رژيم صهيونيستي به اهالي روستاي «خان‌احمر» در حومه شهر «قدس»، يک هفته فرصت داد تا اين روستا را تخليه کنند.
به گزارش پارس‌تودي؛ اداره امور مدني رژيم صهيونيستي و فرماندهي نظامي اين رژيم اعلام کرد: اهالي روستاي «خان‌احمر» تا اول اکتبر 2018 بايد اين روستا را تخليه کنند و در غير اين صورت، بر اساس حکم دادگاه، روستاي «خان‌احمر» تخريب خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پيش از اين و در ژوئيه 2018 نيز نظاميان رژيم صهيونيستي به روستاي «خان‌احمر» با هدف تخريب آن يورش بردند که با مقاومت ساکنان اين روستا، مجبور به ترک محل شدند.
تحصن فلسطينيان در روستاي «خان احمر» براي سيزدهمين روز متوالي
مقاومت مردم خان‌الاحمر مقابل تجاوزگري اسرائيل
ساکنان روستاي «خان الاحمر» جزو باديه‌نشينان صحراي النقب بودند که سال 1953 از اين صحرا توسط رژيم صهيونيستي اخراج شدند و به ناچار در اين منطقه ساکن شدند.
دادگاه عالي رژيم صهيونيستي 12 سپتامبر جاري اعلام کرد: روستاي «خان‌احمر» بايد تخليه شود و حکم تخريب خانه‌هاي فلسطينيان ساکن منطقه باديه‌نشين «خان احمر» در شرق قدس و کوچاندن ده‌ها خانواده فلسطيني ساکن اين منطقه را صادر کرده است.
نقض قوانين بين‌المللي در سرزمين‌هاي اشغالي
قواعد متعدد بين‌المللي انساني بر مشروع نبودن مصادره اراضي و تخريب اراضي فلسطيني و احداث شهرک‌هاي صهيونيست‌نشين تاکيد مي‌کند.
اولين مورد توافق لاهه در سال 1907 است که ماده 45 و 55 آن تاکيد دارد که رژيم اشغالگر نمي‌تواند اراضي و املاک سرزمين‌هاي تحت اشغال خود را مصادره کند.
در معاهده چهارم ژنو در سال 1949 و ماده 49 از اين معاهده نيز آمده است که اشغالگران حق انتقال (اخراج) شهروندان از اراضي تحت اشغال خود را ندارند و نبايد اقدامي براي تغيير هويت اين مناطق انجام دهند.
ماده 53 اين معاهده هم تاکيد مي‌‌کند که نيروهاي اشغالگر نبايد به تخريب املاک و اراضي تحت اشغال مبادرت کند.
خيز اسرائيل براي تخريب بيشتر روستاهاي فلسطيني از جمله روستاي خان‌الاحمر براي تغيير در بافت جغرافيايي و جمعيتي منطقه و تقسيم مناطق فلسطيني بويژه کرانه باختري رود اردن است که اين تحرکات ويرانگرانه درچارچوب طرح توطئه‌آميز «معامله قرن» انجام مي‌شود.
معامله‌قرن يا حق بازگشت
ناظران سياسي تحرکات اسرائيل براي تخريب روستاي «خان الاحمر» را پرده‌اي ديگر از طرح سازش «معامله قرن» براي پاکساژي نژادي، جداسازي قدس از کرانه باختري و منع تشکيل دولت مستقل فلسطيني مي‌دانند.
روستاي «خان الاحمر» از اين جهت که قدس شرقي را به کرانه باختري متصل مي‌کند از اهميت بالايي برخوردار است و رژيم صهيونيستي با تخريب و سيطره کامل خود بر خان الاحمر درصدد تسلط کامل بر قدس و مناطق اطراف آن است.
نتيجه سياست‌هاي ويرانگرانه اسرائيل در سايه حمايت‌هاي غرب به‌ويژه آمريکا و انفعال مجامع بين‌المللي از زمان تأسيس اين رژيم (روز نکبت) تاکنون اشغال 744 شهر و روستاي فلسطيني و تخريب 531 شهر و روستا توسط اين رژيم بوده است.
116/120

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۴۳۵۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رژیم صهیونیستی به نبش قبر اجساد بیمارستان غزه اعتراف کرد

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، ارتش رژیم صهیونیستی ادعا کرد که این اقدام را در تلاش برای شناسایی اسرای صهیونیست نزد حماس از 7 اکتبر 2023 انجام داده است.

اما فولکر تورک سخنگوی کمیسر حقوق بشر سازمان ملل متحد گفت که از انتشار گزارش انهدام بیمارستان های ناصر و شفاء در غزه و گورهای جمعی شامل صدها جسد فلسطینی شوکه شده است.

وی افزود که برخی از این اجساد دست بسته بودند که نشانه نقض آشکار حقوق بشر و قوانین بین المللی است.

بنا به این گزارش، مسئولین فلسطینی نیز از کشف 283 جسد در بیمارستان ناصر و 30 جسد در بیمارستان شفاء خبر دادند که زیر زباله دفن شده بودند و برخی از آنان زن و سالمند بودند.

تورک همزمان حملات هوایی اسرائیلی به رفح در جنوب غزه را محکوم کرد و گفت که در بمباران در روز شنبه 20 آوریل 2024 میلادی 24 فلسطینی که عمدتا کودکان و زنان بودند، به شهادت رسیدند.

وی تصریح کرد: هر 10 دقیقه یک کودک فلسطینی در غزه به شهادت می رسد یا زخمی می شود.

پس از گذشته 200 روز از حمله اسرائیلی به غزه با حمایت آمریکا، 112 هزار فلسطینی کشته و زخمی شده اند که عمده آنان زنان و کودکان هستند و غزه با گرسنگی و ویرانی بسیار گسترده مواجه است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • گلایه اهالی روستای حمزه آباد مهاباد از وضعیت اینترنت
  • آمار جدید شهدا و مجروحان ناشی از حملات رژیم صهیونیستی به غزه
  • رویکرد اردن نسبت به مساله فلسطین
  • آمار جدید شهدا و مجروحان ناشی از حمله های رژیم صهیونیستی به غزه
  • ۲۰۰ روز جنگ و ۷ تحول جهانی به‌نفع مقاومت
  • عربستان تداوم جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه را محکوم کرد
  • آمار‌های هولناک از توحش رژیم صهیونیستی طی ۲۰۰ روز تجاوز به غزه
  • رژیم صهیونیستی به نبش قبر اجساد بیمارستان غزه اعتراف کرد
  • قطع عضو؛ سرنوشت تلخ کودکان معصوم فلسطینی
  • حمله ارتش رژیم صهیونیستی به «بیت حانون» در شمال نوار غزه