Web Analytics Made Easy - Statcounter

رم - ایرنا - جمعیت ایتالیا با روند کنونی تا 100 سال دیگر از 60 میلیون نفر کنونی به 16 میلیون نفر کاهش پیدا خواهد کرد.

به گزارش ایرنا ، کارشناسان ایتالیایی روز یکشنبه در جشنواره ای موسوم به 'Statistcall' که در شهر 'تره ویزو' در شمال ایتالیا برگزار شد، هشدار دادند که با روند کنونی و عدم سیاست های حمایت از خانواده و زاد و ولد، جمعیت این کشور تا 100 سال آینده 44 میلیون نفر کاهش پیدا کرده و به 16 میلیون نفر خواهد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کارشناسان با محاسبه شاخص کنونی زاد و ولد در ایتالیا و شاخص امید به زندگی کودکانی که امروز بدنیا می آیند (83.3 سال) ، اعلام کردند که جمعیت این کشور تا صد سال دیگر به کمی بیش از 16 میلیون نفر خواهد رسید و اکثر جمعیت در آن زمان در برخی شهرهای بزرگ متمرکر خواهد شد و اغلب مناطق این کشور خالی از سکنه خواهد بود.
'متئو ریتوزلی' از موسسه 'لومزا' در این باره هشدار داد: جمعیت ایتالیا با روند کنونی تا 20 سال آینده نیز 8 میلیون نفر کاهش پیدا خواهد کرد و نیاز به اقدامی جهت حمایت از خانواده و زاد و ولد برای تغییر این روند است.
موسسه ملی آمار ایتالیا (ایستات) اخیرا در گزارشی با تاکید بر اینکه زاد و ولد در این کشور بطور بی سابقه ای کاهش یافته است، از افزایش جمعیت سالمندان خبر داده و اعلام کرد: فقط 13.4 درصد جمعیت ایتالیا کمتر از 15 سال سن دارد در حالی که بیش از 64 درصد جمعیت این کشور در رده های سنی از 15 تا 64 سال است و 22.6 درصد جمعیت بالای 65 سال سن دارد. شمار سالمندان 80 سال به بالا نیز به 7 درصد می رسد. 15 هزار و 500 نفر عمرشان از یکصد سال گذشته و جالب اینکه یک هزار نفر به 105 سال رسیده و 20 نفر نیز بالای 110 سال سن دارند.
بر اساس داده های ایستات شمار متاهل ها نیز به شدت کاهش یافته است. آمار جمعیت 15 تا 64 ساله نشان می دهد که در قبال کاهش 309 هزار نفری جمعیت، شمار افراد متاهل نیز 3 میلیون و 843 هزار نفر کاهش یافت و در عوض به جمعیت مجردها و طلاق گرفته ها اضافه شد.
کاهش زاد و ولد در ایتالیا برای سومین سال پیاپی ادامه یافته و شمار نوزادان در سال 2017 میلادی به 458 هزار نفر رسید که از این تعداد 68 هزار نفر از والدین خارجی هستند.
ایستات با یادآوری اینکه در سال 2017 در مجموع 16 هزار نوزاد کمتر از سال 2016 متولد شدند ادامه داد: از سال 2015 میلادی شمار تولد نوزادان در ایتالیا به زیر 500 هزار نفر در سال کاهش یافت. در سال 2017 مجموعا 458 هزار و 151 نوزاد متولد شدند که یک رکورد جدید از زمان وحدت ایتالیا محسوب می شود.
بر اساس این گزارش، در سال 2017 میلادی حدود 120 هزار نوزاد کمتر از 9 سال اخیر متولد شدند. کاهش شمار زاد و ولد در ایتالیا که از سال 2008 آغاز شد همچنان ادامه دارد.
در 5 سال اخیر شمار زاد و ولد مهاجران خارجی مقیم ایتالیا نیز کاهش یافته است و در سال 2017 به حدود 67 هزار نفر رسید (14.8 درصد کل نوزادان) که نسبت به سال 2012 میلادی حدود 12 هزار نوزاد کاهش یافت. شمار نوزادان خارجی در ایتالیا از 30 هزار نفر در سال 2000 میلادی به 80 هزار نفر در 2012 رسیده بود اما در 5 سال اخیر 12 هزار نفر کاهش پیدا کرد.
در پایان سال 2017 میلادی جمعیت ایتالیا 60 میلیون و 484 هزار نفر اعلام شد که از این تعداد 5 میلیون نفر ( 8.5 درصد جمعیت ) مهاجران خارجی هستند. در سال 2017 جمعیت ایتالیا 105 هزار و 472 نفر کاهش یافت.
اروپام**461 ** 1546

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي جمعيت زاد و ولد ايتاليا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۴۳۶۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شیب تند کاهش قیمت خودرو در بازار / ریزش سنگین پژو پارس

در هفته‌ای که گذشت، قیمت خودرو روند نزولی به خود گرفته بود و همین روند تا روز دوشنبه نیز ادامه داشت.

پژوپارس XU ۷ P مدل ۱۴۰۲ در بازار خودرو ۷۱۰ میلیون تومان قیمت داشت که هم‌اکنون قیمت آن به ۷۰۰ میلیون تومان کاهش یافته است.

پژوپارس ELX-TU ۵ مدل ۱۴۰۲ نیز در طول یک هفته گذشته افت ۱۰ میلیون تومانی را تجربه کرده و به قیمت ۸۳۵ میلیون تومان رسیده است.

پژوپارس LX TU ۵ نیز افت قیمت سنگینی را تجربه کرد. این خودرو نسبت به ابتدای هفته گذشته ۳۹ میلیون تومان ارزان‌تر شده و با قیمت ۸۴۷ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

پژو پارس LX مدل ۱۴۰۲ هم با کاهش ۱۰ میلیون تومانی، به قیمت ۸۵۵ میلیون تومان فروش رفت.

منبع: خبرآنلاین

tags # ایران خودرو ، سایپا سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • اسرائیل و حماس به توافق آتش بس نزدیک شدند+ جزئیات/ هشدار درباره راه افتادن حمام خون در رفح/شمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۶۵۴ نفر افزایش یافت
  • افزایش چشمگیر شمار اخراج های پناهندگان از آلمان
  • ترمیم سریع سوختگی با بانداژ ساخته‌شده از سیب، ذرت و سویا!
  • شیب تند کاهش قیمت خودرو در بازار / ریزش سنگین پژو پارس
  • روند ثبت قرارداد‌های اجاره مسکن از طریق سامانه خودنویس کوتاه می‌شود
  • تورم آلمان دوباره افزایش یافت
  • چرا روند کاهش وزن به نقطه «ثابت» می‌رسد؟
  • ادامه روند کاهشی نرخ سود بین بانکی+جدول
  • پیروزی 3-0 رئال مادرید مقابل اتلتیکو مادرید با هت تریک کریستیانو رونالدو (لیگ قهرمانان اروپا - 2 می، 2017)
  • آغاز روند کاهشی دما در زنجان