Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- نخستین روز از مهر ماه 1397 با اخبار و حاشیه های فراوانی در عرصه فرهنگ و هنر روبرو بود که از جمله مهمترین آنها می توان به گلایه هنرمند پیشکسوت عرصه تعزیه نسبت به بی اعتنایی مسئولین فرهنگی به این هنر اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، نخستین روز از مهر ماه 1397 با اخبار و حاشیه های فراوانی در عرصه فرهنگ و هنر روبرو بود که از جمله مهمترین آنها می توان به گلایه هنرمند پیشکسوت عرصه تعزیه نسبت به بی اعتنایی مسئولین فرهنگی به این هنر اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هیچ علاقه‌ای به سینمای کمدی ندارم/کمدی واقعی اصراری به خنداندن مخاطب ندارد

کاوه صباغ‌زاده کارگردان جوان سینما در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان درباره ساخت دومین فیلم خود و احتمال حضورش در جشنواره فیلم فجر گفت: نگارش فیلمنامه دومین اثر سینمایی‌ام را در دست دارم که هنوز به پایان نرسیده است. ترجیح من بر این است که فیلمی خوب بسازم تا اینکه صرفاً در جشنواره فیلم داشته باشم.

وی در مورد دیده نشدن فیلم در اکثر جشنواره‌ها و جشن‌های سینمایی افزود: هر جشن و یا جشنواره‌ای سلیقه خاص داوران آن مراسم را می‌طلبد و من به شخصه از دیده نشدن فیلمم در اینگونه مراسم استقبال می‌کنم، چون وقتی یک کارگردان فیلم اولی در جشنواره‌ها جایزه می‌گیرد فشار‌های روی وی برای ساخت فیلم بعدی بسیار زیاد خواهد شد.

کارگردان فیلم "ایتالیا ایتالیا" در مورد سینمای کمدی روز ایران را اینگونه بیان کرد: شخصاً هیچ‌وقت علاقه‌ای به ساخت این نوع از کمدی بزن و بکوب ندارم. در کل اصلاً علاقه‌ای هم به سینمای کمدی ندارم.

وی درباره رگه های کمدی اولین فیلم خود تاکید کرد: به عنوان مثال فیلم "ایتالیا ایتالیا" به هیچ عنوان کمدی نبود و شاید بتوان آن را فیلمی شاد و مفرح دانست که تماشاگر از دیدن آن لذت می‌برد.

برای مشاهده ادامه این خبر اینجا کلیک کنید.

فیلمبرداری نخستین فیلم جواد رضویان به پایان رسید/زهرمار در راه جشنواره فیلم فجر

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، فیلمبرداری فیلم سینمایی "زهرمار" به تهیه کنندگی جواد نوروزبیگی و کارگردانی جواد رضویان بعد از ۴۵ جلسه به پایان رسید. تدوین این فیلم که ۱۳ خرداد ماه کلید خورده بود مدتی است که توسط حسن حسن دوست در حال انجام است.

زهرمار جواد رضویان در قالب طنزی اجتماعی روایت می شود و سیامک انصاری، شبنم مقدمی، شقایق فراهانی، سیامک صفری، نسیم ادبی، برزو ارجمند، علی استادی، رضا رویگری، حسین محب اهری و سیامک ادیب از جمله بازیگران این فیلم هستند.

این فیلم هجدهمین تجربه سیامک انصاری در سینما محسوب می شود. وی در کارنامه سینمایی خود آثاری همچون "بمب یک عاشقانه"، "خوک"، "ساعت پنج عصر"، "دراکولا"، "جرم"، "بی پولی" و "سن پطرزبورگ" را می بیند.

وی هم اکنون دو فیلم "بمب یک عاشقانه" ساخته پیمان معادی و "آبی به رنگ آسمان" به کارگردانی "امیر رفیعی" را در انتظار اکران دارد و "زهرمار" تنها فیلمی است که انصاری در سال 97 در آن به ایفای نقش پرداخته است.

برای مشاهده ادامه این خبر اینجا کلیک کنید.

انتقال اسرای کربلا به زندان کوفه در روز سیزدهم محرم

حجت الاسلام والمسلمین محمد باقریان کارشناس ارشد علوم قرآنی در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان درباره وقایع و اتفاقات روز سیزدهم ماه محرم گفت: روز سیزدهم ماه محرم اسرای کربلا و خاندان اباعبدالله را به مجلس ابن‌زیاد آوردند و بعد از این مجلس ابن زیاد دستور داد که آن‌ها را به زندان کوفه منتقل کنند؛ و این مهم‌ترین اتفاقی بود که در روز سیزدهم ماه محرم در کربلا افتاد.

وی ادامه داد: حضور اهل بیت و وارد شدن به مجلس عبیدالله در زیارت عاشورا نیز آمده و مورد سرزنش و نکوهش قرار داده شده است.

این کارشناس ارشد علوم قرآنی تصریح کرد: عزاداری برای امام حسین (ع) بهانه‌ای است که معارف اهل بیت منتقل شود و برای مسلمانان جهان و بازگو شود. اصل عزاداری‌های حسینی بر این است که امر اهل بیت احیاء شود. سخن و سیره آنها، مرام و اهداف‌شان گفته شود، اما در ارتباط با اینکه در دهه اول محرم چرا بیشتر به واقعه عاشورا از هر زمان دیگری پرداخت می‌شود به دلیل شدت التهاب در زمان امام حسین (ع) بوده است.

باقریان اظهار کرد: امام رضا (ع) می‌فرمایند کسی پدرم را از روز اول محرم خندان نمی‌دید و به روز عاشورا که می‌رسید به حزن و اندوه و گریه و سوگواری می‌پرداخت.

برای مشاهده ادامه این خبر اینجا کلیک کنید.

مری پاپینز به سینما‌های جهان باز می‌گردد/رویا‌های کودکانه‌ای که رنگ واقعیت می‌گیرند

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، فیلم سینمایی "بازگشت مری پاپینز" با حضور "امیلی بلانت" بازیگر مطرح سینمای هالیوود اکران بین المللی خود در سینماهای جهان را از نوزدهم دسامبر سال جاری میلادی آغاز خواهد کرد.

"کالین فرث"، "امیلی بلونت"، "مریل استریپ"، و "مانوئل میراندا" و "آنجلا لینزبری" از جمله بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند.

این فیلم به کارگردانی "راب مارشال" ادامه ای بر نسخه اول فیلم "مری پاپینز" ساخته "رابرت استیونسون" است که به تازگی فیلمبرداری خود را به پایان رسانده است که قرار است 25 دسامبر 2018 اکران بین‌المللی خود را آغاز کند.

"مری پاپینز" محصول موزیکال سال 1964 کمپانی دیزنی است که این بار نیز توسط همان کمپانی تولید می شود. در این فیلم "کالین فرث" نقش ویلیام ویلکینز، رئیس جمهور محبوب و با وفایی را بازی می کند که با مری پاپینز روبرو می شود.

برای مشاهده ادامه این خبر اینجا کلیک کنید.

کار تعزیه بعد از عاشورا تازه آغاز می‌شود/ماه محرم و صفر ماه شکوفایی تعزیه است

مرشد محسن میرزاعلی مدیر خانه نقالان در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان درخصوص نقش پر رنگ تعزیه در شناخت واقعه عاشورا گفت: این هنر یعنی تعزیه یکی از بهترین راه های آشنایی نسل جوان با تاریخ حقیقی صحرای کربلا است زیرا هم از لحاظ داستان جوانان را با واقعه عاشورا آشنا می کند و هم به سبب وجه نمایشی جذاب است.

وی ماه محرم را ماه شکوفایی تعزیه خواند و افزود: محرم ماه شکوفایی تعزیه است و مردم به صورت خودجوش تعزیه را اداره و برگزار می‌کنند اما اگر خارج از این ماه به تعزیه نگاه کنیم وضع خوب نیست. مسئولین فرهنگی و وزارت ارشاد به هیچ وجه وظایف خود را نسبت به تعزیه و نقالی انجام نمی‌دهند.

این نقال پیشکسوت کشور مردم را بانی حفظ تعزیه خواند و اذعان کرد: متاسفانه بخش عظیم فرهنگی، تعزیه را فراموش کرده‌اند ولی از لحاظ مردمی این قضیه کاملاً بالعکس است. این روزها بانی اصلی برگزاری تعزیه نهادهای مردمی همچون تکایا، مسجدها و هیات ها شده اند.

وی اضافه کرد: تعزیه و نقالی به عنوان هنرهایی که متاسفانه در حال انقراض هستند زمانی می‌توانند وضع خوبی داشته باشند که مسئولین فرهنگی برای آن مکانی خاص و بودجه‌ای مستقل در نظر بگیرد. مسئولین فرهنگی باید از افرادی که با آموزش و اجرای نقالی و تعزیه آشنا هستند استفاده کند. زیرا این اشخاص می‌توانند قدمی مثبت در راه رشد تعزیه بردارند اما مسئولین هیچ حمایتی از ما نمی‌کنند. من از نوادگان تعزیه ایران هستم. پدران من چهارصد سال تعزیه خوان بودند اما هیچ حمایتی از شخص من انجام نمی‌شود.

برای مشاهده ادامه این خبر اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کاوه صباغ زاده اخبار سینما اخبار هالیوود سینمای هالیوود مرشد میرزاعلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۴۳۸۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلسه شورای شهر اهواز برای سیزدهمین بارپیاپی تشکیل نشد

سیزدهمین جلسه پیاپی شورای اسلامی شهر اهواز با دستور کار برکناری شهردار اهواز برگزار نشد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان امروز _چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ جلسه شورای اسلامی شهر اهواز با دستور کار برکناری شهردار اهواز به علت غیبت برخی از اعضا در جلسه و به حد نصاب نرسیدن، لغو شد.

این جلسه که بنا بود از ساعت ۹:۰۰ امروز با دستور کار «برکناری شهردار اهواز» برای سیزدهمین بار برگزار شود، پس از ۴۰ دقیقه انتظار برای حضور اعضا، لغو و به زمان دیگری موکول شد.

حجت الله زارع زاده، عادل شیشه گری، محمدحسین ملازمانی، علی مدد هاشم پور، حمید دغاغله و سیاوش محمودی ۶ عضو غایب در جلسه بودند.

پیش از این ۱۲ جلسه نیز با دستورکار برکناری شهردار اهواز به علت حضور نداشتن برخی اعضا تشکیل نشد.

کد خبر 747542

دیگر خبرها

  • یکی از رسالت‌های «مهر» روایت الگوهای موفق حلقه‌های میانی است
  • (تصاویر) عمارت انگورستان ملک
  • عنایتی با پیکان جوانان مقابل تیم محرم
  • شاگردان محرم آماده برای جدال با پیکان
  • تعداد خوشنویسان بعد از انقلاب ۲۰ برابر افزایش یافت
  • جلسه شورای شهر اهواز برای سیزدهمین بارپیاپی تشکیل نشد
  • روایت عشق و فلسفه در شبکه چهار
  • «تا اطلاع ثانوی تعطیل»، نگاهی متفاوت به انقلاب فرهنگی!
  • میراث فرهنگی به سنگلج کمک کند/بی‌اعتنایی به طرح توسعه تئاتر قدیمی
  • روایت امیرعبداللهیان از روز اول سفر رئیسی به پاکستان