Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ صبح امروز جمعی از ساکنین «ده ونک» با تجمع در مقابل شورای شهر تهران، خواستار حل مشکل مالکیت زمین‌های خود در حریم دانشگاه الزهرا شدند.

چندتن از این افراد به خبرنگار  گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفتند که اعضای شورای شهر مدتی قبل از وضعیت املاک ما بازدید کردند و برای حل مشکلات قول پیگیری دادند، اما هنوز هیچ اتفاقی رخ نداده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این افراد که تعدادشان حدود 50 نفر بود، ساکنان قدیمی کارخانه شماره 5 ونک هستند که به گفته خودشان بیش از 70 سال است در خانه‌های این محدوده زندگی می‌کنند و اکنون شهرداری اقدام به تخریب خانه‌های آنها کرده است.

یکی دیگر از افراد حاضر در این محل به خبرنگار  گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: خانه‌های ما دارای بنچاق است ولی در سال 82 با دستور رئیس جمهور وقت بدون توجه به اینکه ما دارای بنچاق هستیم، کل این محدوده را به دانشگاه الزهرا واگذار کردند.

این فرد ادامه داد: از سالها پیش که هیچ دانشگاهی در این منطقه نبود، ما در این محدوده ساکن بودیم و از آن به عنوان ییلاق استفاده می کردیم.

شخص سالخورده‌ای که مدعی بود قدیمی‌ترین فرد ساکن در ده ونک  است، اظهار کرد: هنگامی که ما در آن کارخانه کار می‌کردیم، هرماه پولی را بابت خانه از حقوق ما کم می‌کردند و هنگامی که آلمانی‌ها این خانه‌ها را برای ما ساختند، نگفتند که آن را به صورت موقتی به ما داده‌اند و با دادن بنچاق این املاک را به ما واگذار کردند.

به گفته این فرد، دو نفر از ساکنین این منطقه به دلیل فشارهای روانی حاصل از این تصمیم‌گیری فوت کرده‌اند و سایرین هم همواره باید به خاطر این وضعیت زندگی خود را با استرس سپری کنند.

وی با بیان اینکه تاکنون 10 خانه تخریب شده و حکم تخریب 17 خانه هم صادر شده است، اظهار کرد: با این حقوق بازنشستگی نمی‌توانیم در جایی دیگر خانه بگیریم و از شورا می‌خواهیم که مشکل ما را حل کند.

وی افزود: در روزهای اخیر مأمورین شهرداری و نیروی انتظامی برای تخریب خانه ما آمده بودند که ما تلاش زیادی کردیم مانع آنها شویم، اما همه اسباب و اثاثیه ما را برهم زدند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار شهری ده ونک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۴۴۳۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لحظه هولناک تخریب یک خانه در اصفهان بر اثر بارندگی شدید (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: آبگرفتگی خیابان‌های خرم‌آباد پس از بارندگی‌های شدید (فیلم) سیل در جنوب چین مرگبار شد (فیلم) سرریز شدن یک سد دیگر در سیستان و بلوچستان (فیلم)

دیگر خبرها

  • (ویدیو) لحظه تخریب یک خانه بر اثر بارندگی شدید در اصفهان
  • لحظه هولناک تخریب یک خانه در اصفهان بر اثر بارندگی شدید (فیلم)
  • ببینید | لحظه تخریب یک خانه بر اثر بارندگی شدید در اصفهان
  • فیلم لحظه هولناک تخریب کامل یک خانه در اصفهان توسط باران!
  • لحظه وحشتناک تخریب یک خانه بر اثر بارندگی و سیلاب! | ویدئو
  • بخشی از حق‌آبه ایران از هیرمند پرداخت شد
  • حاتم بخشی بیات از جیب کارکنان نفت؟
  • بهادری جهرمی: بخشی از حقابه ایران از هیرمند دریافت شده/ پیگیری برای دریافت کامل حقابه ایران ادامه دارد
  • دست برتر ایران و روایت وارونه غربگرایان
  • فرونشست بخشی از یک ملک مسکونی