Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@15:28:08 GMT

جودوکار ایران قهرمان جهان شد

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۴۴۳۲۷

جودوکار ایران قهرمان جهان شد

تهران - ایرنا - جودوکار وزن منهای 81 کیلوگرم ایران به مدال طلای مسابقات جودوی قهرمانی جهان در باکو دست یافت و تاریخ سازی کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ مسابقات جودوی قهرمانی بزرگسالان جهان از پنجشنبه هفته گذشته با حضور 758 جودوکار از 125 کشور در شهر «باکو» جمهوری آذربایجان آغاز شده است.
تیم ملی ایران با ترکیب محمد محمدی بریمانلو، سعید ملایی و جواد محجوب با هدایت محمد منصوری در این آوردگاه جهانی شرکت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


امروز (یکشنبه) در وزن منهای 81 کیلوگرم «سعید ملایی» نفر اول رنکینگ جهان پس از استراحت در دور نخست برابر «اتین برایان» از کانادا و «سوین بورن» از ایسلند به برتری رسید.
وی در ادامه، «آنری گوتیدزه» از پرتغال را شکست داد و در یک چهارم نهایی هم «ماتیاس کایسه» از بلژیک را از پیش روی برداشت و به نیمه نهایی قدم گذاشت.
ملایی در مرحله نیمه نهایی به مصاف «ودات بایراک» نفر پانزدهم رنکینگ جهان از ترکیه رفت و در مبارزه ای دشوار در وقت طلایی به برتری دست یافت و جواز حضور در فینال را کسب کرد.
وی که نفر اول رنکینگ جهان است سپس برای کسب مدال طلا با «سوتارو فوجیوارا» جودوکار 20 ساله ژاپن روی تاتامی رفت و در مبارزه ای تماشایی و در راند طلایی حریف خود را ضربه فنی کرد و بر بام جهان ایستاد.
«آلکساندر ویزرزاک» از آلمان و «ودات بایراک» از ترکیه مدال های برنز این وزن را از آن خود کردند.
با این اوصاف ملایی که مدال برنز رقابت های قهرمانی جهان در سال 2017، نقره قهرمانی آسیا، نقره بازی های آسیایی 2018 و چندین طلا، نقره و برنز پیکارهای گرندپری و گرنداسلم را در کارنامه دارد به دومین جودوکار پرافتخار تاریخ ایران تبدیل شد.
آخرین بار «آرش میراسماعیلی» در مسابقات جهانی 2003 ژاپن به مدال طلای رقابت های قهرمانی جهان دست یافته بود.
میراسماعیلی با 2 طلا و 2 برنز جهان، 3 طلا، یک نقره و یک برنز قهرمانی آسیا و یک نقره و یک برنز بازی های آسیایی، پرافتخارترین جودوکار ایران است.
روز گذشته نیز «محمد محمدی بریمانلو» در وزن منهای 73 کیلوگرم به مدال برنز رقابت های جهانی باکو رسید.
چهارشنبه «جواد محجوب» به عنوان آخرین نماینده ایران و در وزن به اضافه 100 کیلوگرم به مصاف حریفان می رود.
ورزشی**3783**1597

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ورزش رزمي جودو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۴۴۳۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین مدال تاریخ بوکس آذربایجان شرقی برگردن ورزشکار مراغه‌ای

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی محمد محشری، در رقابت‌های بوکس قهرمانی امید‌های آسیا در قزاقستان، صاحب گردن آویز برنز شد.

ورزشکار مراغه‌ای در وزن ۷۵ کیلوگرم رقابت را به بوکسور ازبکستان واگذار کرد و از صعود به فینال بازماند.

محشری در اولین تجربه حضور خود در مسابقات آسیایی در یک بازی نفس گیر بازی را به جواهر اومالاتیف ازبکستانی دارنده مدال طلای قهرمانی آسیا و جهان واگذار کرده است.

تیم ملی امید بوکس ایران برای نخستین بار در مسابقات آسیایی این رده سنی شرکت کرده بود که با کسب سه مدال برنز به کار خود پایان داد.

مسابقات آسیایی قزاقستان، سومین دوره پیکار‌های رده سنی امید بود.

دیگر خبرها

  • درخشش شناگران روشندل ساروی در مسابقات قهرمانی کشور
  • درخشش جانبازان و توان یابان قمی در مسابقات قهرمانی کشور
  • رونمایی از پدیده کشتی یزد تا برق مدال برنز دختران دارت باز
  • نخستین مدال تاریخ بوکس آذربایجان شرقی برگردن ورزشکار مراغه‌ای
  • مدال برنز مسابقات آزاد دارت کارگران کشور بر گردن بانوی یزدی
  • شناگران خراسان رضوی قهرمان مسابقات قهرمانی شنای جانبازان کشور شدند 
  • پایان کار امیدهای بوکس با کسب ۳ مدال برنز در قهرمانی آسیا
  • ۳ برنز امیدهای بوکس ایران در قهرمانی آسیا
  • درخشش تیم شنای هیئت جانبازان و توان یابان قم
  • کسب ۶ مدال ورزشکاران قم در رقابت‌های شنای جانبازان و توان یابان کشور