Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-23@10:33:06 GMT

شجریان در موسیقی ایران حرف اول را می‌زند

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۴۴۶۸۲

خرداد:جواد مجابی گفت:‌ «شجریان در موسیقی ایران حرف اول را می‌زند و فوق‌العاده است. او به غیر از تسلطش در هنر، جامعه را نیز خوب می‌ شناخت و می شناسد و موضع‌گیری‌های متفاوتی را نیز از او در سال‌های اخیر دیده‌ایم که برای جامعه بسیار مهم بود.»
به گزارش خرداد ،جواد مجابی نویسنده و منتقد اعتقاد دارد که شجریان کار خاصی نمانده که نکرده باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او معتقد است که استاد آواز ایران در  این سال‌ها روی مسیری حرکت کرده که در نوع خود بی نظیر بوده و توانسته شمال را به جنوب و شرق را به غرب وصل کند.
جواد مجابی نویسنده و منتقد در سالروز تولد استاد آواز ایران به اعتمادآنلاین گفت: « بارها و بارها چه به صورت شفاهی و چه به صورت حضوری از استاد آواز ایران صحبت کرده‌ام. هر دفعه هم گفته‌ام که او بی‌همتا است. شجریان در موسیقی ایران حرف اول را می‌زند و فوق‌العاده است. او به غیر از تسلطش در هنر، جامعه را نیز خوب می‌ شناخت و می شناسد و موضع‌گیری‌های متفاوتی را نیز از او در سال‌های اخیر دیده‌ایم که برای جامعه بسیار مهم بود.»
مجابی ادامه داد: «شجریان از آن شخصیت‌هایی است که توانسته شمال را به جنوب  و شرق و غرب را به یکدیگر وصل کند. تاثیر خسرو آواز ایران بر کسی پوشیده نیست. چقدر بد که این روزها به اندازه گذشته او را نمی‌بینیم و نمی‌توانیم با هم قرار بگذاریم و بیرون برویم. شجریان روی مداری حرکت کرد که تا سال‌ها کسی نمی‌تواند در آن مسیر حرکت کند و چنین تاثیراتی بگذارد.»
برچسب ها: شجریان ، موسیقی ، جواد مجابی

منبع: خرداد

کلیدواژه: شجریان موسیقی جواد مجابی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۴۴۶۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

والیبال ایران و احتمال بالای یک قهرمانی در اروپا!

به گزارش "ورزش سه"، در چارچوب مسابقات لیگ برتر والیبال رومانی و در دیدار نهایی مسابقات، تیم آرکادا گالاتی با بازیکن ایرانی خود به مصاف کورونا براسوف می‌رود.

تیم آرکادا گالاتی که جواد کریمی، پاسور ملی پوش والیبال ایرانی را در اختیار دارد، امشب و از ساعت 20:30 در خانه خود به مصاف کورونا براسوف می‌رود. جواد کریمی در چند بازی گذشته تیمش کمتر به میدان رفته است و بازی فینال می‌تواند بهترین فرصت برای درخشش او باشد.

آرکادا گالاتی پنج دوره گذشته در لیگ برتر والیبال رومانی قهرمان شده است و به دنبال ششمین قهرمانی متوالی است. همچنین در دومین بازی رده‌بندی تیم راپید بخارست با امیر غفور و علی‌اصغر مجرد به مصاف دینامو بخارست می‌رود.

دیگر خبرها

  • خاطره بامزه جواد رضویان از فحش دادن رضا عطاران به مهران غفوریان (فیلم)
  • ماشاریپوف از ایران فرار کرد!
  • جواد مجابی: کمال‌الملک شاگردان را به کپیه باسمه‌های فرنگی واداشت/حیدریان: دلش چون بید می‌لرزید که مبادا آن برگ پیش از آن‌که در تابلو ترسیم شود بیفتد
  • راز و رمزهای موسیقی سنتی خراسان: پیوندی فرامرزی از اعماق تاریخ
  • جواد خیابانی: جیرفت هند کوچک نیست هند جیرفت بزرگ است (فیلم)
  • ماجرای تعطیل شدن فیتیله از زبان عمو قناد پس از ۱۰ سال (فیلم)
  • تاثیر موسیقی بر شعر فارسی / شرایط تحول پذیری شعر فارسی از سلیقه جامعه / تلاشی بزرگ برای حفظ اصالت و توجه به تحول
  • پخش «چهارگاه» از شبکه چهار سیما
  • سروده ‌شاعر زنجانی برای غزه/ با عکس کهنه تو به آواز می‌رسد
  • والیبال ایران و احتمال بالای یک قهرمانی در اروپا!